2023-01-18, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AcchiaHe
Tror inte att man sätter på sig finkläder om man ska sitta och kräla i lera. :-)

Greta brukar alltid se ut som en baglady numera. Även i intervjuer inomhus.

Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Tja, vad ska en klimataktivist göra om inte demonstrera mot klimatförstöring😀.
Greta är uthållig, men hon ju superkrafter 😜.

Superkrafter, tihi, vad rolig farbror är

Citat:
Ursprungligen postat av Farfarsfar
Hon verkar i alla fall mycket gladare numera och flinar nästan när hon blir bortburen. Tippar på att hon får rätt goa mediciner numera, säkerligen benso och troligen lite annat godis. Hon ser ju helt jävla sederad ut.

Kan inte Tyskland utvisa liknande aktivister och sen porta dem på några år?

I takt med att CO2-nivåerna fortsätter att öka flinar hon bara mer och mer. I intervjuer brister hon ibland ut i omotiverade fnissattacker.

Vad hon är får för behandling för sin ”klimatångest” så har den gjort henne allt mer bisarr.

Citat:
Ursprungligen postat av Eckiumbum
Hon kände sig säkert som något slags helgon när hon med nöjd min lät sig bäras bort av polis, men PR-mässigt var den där tysklandsresan ingen succe. Många artiklar, särskilt utomlands är rätt negativa.

Tror dig absolut, men länka gärna om du hittar någon riktig ”godbit”

Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Jag har inte direkt sett någon negativ artikel. De flesta mediabolag rapporterar ganska objektivt och sakligt utan att ta någon sida.

Som vanligt har du och dina ”kontakter” förstås koll på och överblick över alla möjliga medier på alla möjliga språk.

Sen föreställer jag mig att acceptansen är ganska låg hos gemene man i olika länder över stenkastning mot poliser och vandalisering av fordon.

Citat:
Ursprungligen postat av Eckiumbum
https://www.euronews.com/green/2023/01/17/greta-thunberg-is-heading-to-davos-why-are-climate-activists-protesting-the-world-economic
Så Greta är på väg till Davos och World Economic Forum. Vi får väl se vad de planerat. Kan vara en ny oneliner eller så limmar hon fast sig någonstans.

En del media kommer hylla henne oavsett, men man kan se på de bildval som gjordes av aktionen i Tyskland att många numera är mer avvaktande.

Jaha, ska hon hålla tal i WEF igen? Fram med popcorn
2023-01-18, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
Du menar att brunkol är mycket populärt utomlands?

”Populärt”, det handlar förstås inte om det. Det handlar om att Tyskland befinner sig i en energikris till följd av sin vansinniga ”klimatvänliga” politik. Folk behöver värma sina bostäder och kunna laga mat och hjulen i industrin måste fortsätta snurra - annars riskerar hela landet att kastas in i en depression med tillhörande arbetslöshet. Och då kanske det stiger fram en ny Adolf för att kanalisera folks missnöje …

Greta begriper inte ett skit och tydligen inte du heller.

Greta har däremot inget emot att Kina öppnar ett nytt kolkraftverk varannan vecka. Tvärtom hyllar hon och strejkar för Parisavtalet som tillåter det. Logiskt much?

Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
greta™ har redan ridhästar, och enligt uppgift egen lägenhet i centrala Stockholm. Det handlar om en bortskämd flicka som leker revolutionär.

Absolut. Typiskt vänsterbeteende hos uttråkade och privilegierade ungdomar. Hon själv lever PRECIS som hon vill. Det är vi andra som ska späkas.
2023-01-18, 09:01
Medlem
Farfarsfars avatar
Har hon stannat i växten? Ser ut att vara runt 150 cm. Hon gör ett alltmer bisarrt intryck. Vad är egentligen hennes diagnos och hur påverkar den hennes bild av verkligheten?
2023-01-18, 09:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Greta brukar alltid se ut som en baglady numera. Även i intervjuer inomhus.

Superkrafter, tihi, vad rolig farbror är

I takt med att CO2-nivåerna fortsätter att öka flinar hon bara mer och mer. I intervjuer brister hon ibland ut i omotiverade fnissattacker.

Vad hon är får för behandling för sin ”klimatångest” så har den gjort henne allt mer bisarr.

Tror dig absolut, men länka gärna om du hittar någon riktig ”godbit”

Som vanligt har du och dina ”kontakter” förstås koll på och överblick över alla möjliga medier på alla möjliga språk.

Sen föreställer jag mig att acceptansen är ganska låg hos gemene man i olika länder över stenkastning mot poliser och vandalisering av fordon.

Jaha, ska hon hålla tal i WEF igen? Fram med popcorn
Hahahaha 😅😅
Vem vet,hon kanske limmar fast sig på asfalten Eller lägger sig på marken och gallskriker

Dessa fnissattacker i vissa intervjuer är så pinsamma. Typ 1Q fiskmås 😅

Jag skulle inte bli förvånad om hon får likes och beundrare bland stenkastare i bla Trollhättan Dom tycker säkert att hon är cool.
Medan många andra vänder henne ryggen
Senast redigerad av tindraninni 2023-01-18 kl. 09:53.
2023-01-18, 09:17
Medlem
BlackBookss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tindraninni
Många tror att det är ett PR trick
Jag tittade en gång till på videoklippet när hon bärs bort och hånflinar. Det ser väldigt fejkat och iscensatt ut

TADAA!!!

Uppgjort.

https://twitter.com/BlondinBasse/status/1615454071179157523
2023-01-18, 09:33
Medlem
BlackBookss avatar
Greta bär även en NIKE väska, gjord i 100% polyester. That´s fine, oljan den är gjord av är ju redan upptagen och raffinerad.......

2023-01-18, 09:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BlackBooks
TADAA!!!

Uppgjort.

Hon skämmer ut sig totalt.Vilket fiasko detta blev

Javisst var det uppgjort.Syns jättetydligt
2023-01-18, 09:44
Avslutad
Citat:
Greta bär även en NIKE väska, gjord i 100% polyester. That´s fine, oljan den är gjord av är ju redan upptagen och raffinerad.......

Hela hon är ett stort skämt och en skam för Sverige
2023-01-18, 09:49
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX
Snart limmar hon väl fast sig vid E4an med rädda våtmarkerna folket.
Vi är nog många som gasar till max.
2023-01-18, 10:32
Medlem
Citat:
TADAA!!!

Uppgjort.

Haha, tack för länken

Jag kan tänka mig att det är ett försök till damage control. Greta har ju anklagat tyska polisen för övervåld, och många tyska poliser har i sin tur skadats av hennes "kompisar". Greta är dessutom - eller har varit - etablissemangets lilla favorit och bör inte framträda i alltför negativa sammanhang.

De ställer då upp framför kamerorna och visar att allting bara var ett litet practical joke ... Det var säkert ingen som blev skadad heller. Men varför retweetade Greta då att ett gäng demonstranter hade blivit det?

Citat:

Visst, det är så typiskt henne. Sneakers av syntetmaterial som sys av småbarn i Pakistan eller Kina, bil- och mobilbatterier som kräver att småbarn i Afrika jobbar i farliga gruvor, åka över Atlanten i en superavancerad båt som består av olika konstmaterial ...

Hennes tropiska frukter och livsmedel har kanske inte heller skördats under de bästa förhållanden. Men vad bryr sig en pajas som Greta Thunberg om sådana petitesser?
2023-01-18, 10:37
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Kolla flinet på bilderna när hon bärs bort. Man skäms. Greta borde spärras in på mentalsjukhus.

https://svt.se/nyheter/utrikes/har-bars-greta-bort-av-tyska-poliser-igen
Jag tycker att hon ser ut som en ung söt tjej.

Vad låg bakom beslutet att bära bort henne? Var hon sysselsatt med att begå brott eller att uppvigla andra att göra det?
2023-01-18, 10:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AbortRetryIgnore
Jag tycker att hon ser ut som en ung söt tjej.

Vad låg bakom beslutet att bära bort henne? Var hon sysselsatt med att begå brott eller att uppvigla andra att göra det?
Hon är en pajas och detta var uppgjort. För att få mer PR
Nä tyvärr Jag tycker att hon ser ut som en 5 åring som är ute och leker.
Hon har ett väldigt udda utseende
Sen gör dom kläderna att hon ser ännu löjligare och barnsligare ut.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in