Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-10-24, 08:00
  #42709
Medlem
Giant Squids avatar
Nu börjar det bli dags för Greta att sätta sig på tåget till London. På torsdag är det premiär för boksläppet. Passar bra med höstlovet.
2022-10-24, 08:07
  #42710
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBollocks
Ja det påstår du ja. Gillar hon även de råoljedrivna fartygen som fraktar hennes ananas hundratals mil, eller räknas det kanske inte in i hennes "change will come whether you like it or not"?
"Ekologisk ananas" my ass...
Hur har man förresten råd att shoppa loss i Saluhallen med ynka 1250:- i studiebidrag? När jag gick i gymnasiet så var jag glad om jag nån gång hade råd att köpa en kaffe och kokosboll i skolkafeterian.
Varför skulle hon handla på saluhallen i östermalm för? Hon har jiu ingen relation till den stadsdelen. Snarare saluhallen på Medborgarplatsen.
Annars verkar hon handla på ICA Maxi. Svante och Malena pröjsar säkert maten så länge hon pluggar.
2022-10-24, 08:16
  #42711
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Den senare länken innehöll inte bara Greta nya artikel, utan även nya artiklar från andra, som hon har varit redaktör för. Man får offentlig hjälp som flykting eller invandrare om man har uppehållstillstånd. Om man har svenskt medborgarskap så har man givetvis även rätt till offentlig hjälp.

Sannolikt är dock en del av de hemlösa aktivisterna papperslösa, och då är det långt svårare att få hjälp.
På Mynttorget pratade vi om en sådan kille som till slut hade flytt vidare till Paris, där han i motsats till i Sverige fick uppehållstillstånd. Greta hörde lite på detta samtal.

Sedan finns det upprörande fall som verkligen trillat mellan stolarna. En mycket ung mycket politiskt aktiv tonårstjej, blev torterad och blev sedan gravid. Hon blev trots att hon var så ung förklarad som konventionsflykting av FN och blev efter flykten placerad på en svensk flyktingförläggning.

Hon hade dock svårt för att amma sin bebis efter sina svåra upplevelser, men vägrades helt välling till bebisen och fick därför förtvivlad gå och tigga. Jag såg till att hon fick kontakt med kyrkan som gav värdefull hjälp. Den gången gav Greta en bra rekommendation till kyrkoherden och var då verkligen till nytta.

Frågan är om Greta får låna ut sin verkligt fina väldigt dyra bäddsoffa. Den kanske fortfarande är hennes föräldrars. Minns vad Greta sa retsamt, Inte ens kläderna jag har på mig är mina egna många gånger, jag lånar mycket!

Greta klagar inte bara på att influensers tjänar rejält utan bråk, utan även på att artister får göra likadant.
Nu finns det en länk om detta, se nedan!

https://www.dailymail.co.uk/news/art...ump-tweet.html

En mycket ung tonårstjej som förvägras välling till sin baby på en svensk flyktingförläggning som därför riskerar att råka illa ut om tonårstjejen inte ger sig ut för att tigga … och du och Greta vänder er till en kyrka

Om det är sant så borde ni ju ha anmält förläggningen, informerat Uppdrag Granskning osv så att de ansvariga fick sitt rättmätiga straff och för att förhindra att det händer igen. Hur tänkte ni egentligen?

*
I bostadsbristens Stockholm kan man ju diskutera hur osjälviskt det är av Greta att alls ta över en lägenhet när det finns många som hade behövt den bättre.

Men miljonären Malena, som hade så hög svansföring när det handlade om att öppna sina hjärtan för flyktingar och spy galla på SD, hon borde väl bara vara glad om åtminstone en hemlös och papperslös flykting får sova gott? Eller misstror hon flyktingarna och tror att de kommer att smutsa ner hennes och Svantes dyrgrip?

Om de är så förtvivlat rädda om bäddsoffan så finns förstås också möjligheten att rädda den därifrån och sätta in en säng från Erikshjälpen istället.

Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Det finns många forskare som menar att den extrema torkan nu på Afrikas horn till stor del beror på klimatförändringar. Torkan har lett till en extrem svält.

Barn under fem års ålder dör nu av hypotermi, när deras utmärglade kroppar inte längre klarar av att hålla uppe kroppstemperaturen. Då slutar hjärtat att fungera.

Varje minut behöver ett litet barn därnere nu sjukhusvård. Snart är alla vårdplatser slut. Greta plågas av reportagen.

”Många forskare menar …” ”till stor del beror på klimatförändringar”. Det är sådana uttalanden ni klimataktivister borde analysera. Till exempel genom källstudier. Men Greta ger väl aldrig ens källhänvisningar.

Det är, enligt dig, inte alla forskare som menar det. Varför inte? Tänk om de andra har rätt?

”Till stor del beror på klimatförändringar” är extremt luddigt. Hur stor del då? Och hur kan ni leda i bevis att dessa klimatförändringar beror på mänsklig fossil förbränning och inte är normala cykler? Hur har torkan varit historiskt sett?

Intelligenta människor ställer sig dessa logiska frågor. Men inte Greta och ni som blint applåderar allt hon säger.

Greta plågas säkert av reportagen. Hon kunde ha tagit betalt för sina redaktörsinsatser och skickat pengarna dit. Hon kunde ta en sväng till Portugal och kvitterat ut några miljoner för ett sketet tal, som hade räckt till fruktansvärt många säckar ris.

Istället låg hon och solade på en båt i Medelhavet och flamsade på Håkan Hellströms konsert i Göteborg.

Är det kanske mest krokodiltårar hon klämmer fram?
2022-10-24, 09:01
  #42712
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
För att Gretas övernattningslya ska räknas som allmännyttig behövs att den huvudsakligen används för ideell verksamhet. Bara då blir bidragen skattebefriade.

Annars har jag inget emot att Greta får behålla en tredjedel eller hälften av det som hon drar in för egna behov. Som alla behöver hon en ordentlig inkomst.


Greta säger nu själv offentligt att hennes nuvarande ekonomiska situation inte är hållbar! Hon klagar över att vanliga influencers kan tjäna rejält utan att bli angripna, men att detta inte gäller henne, som inte tillåts tjäna rejält. Greta anger dock inte vilka som här förbjuder henne. Frågan är om inte denna tråd är medskyldig!?

Precis som Greta konstaterar jag att ovärdiga personangrepp bara bevisar att man har inflytande.
Jag har varit gruppledare i både Kommun- och Landstingsfullmäktige, och för sådana uppgifter utses bara dem, som bedöms som både skickliga och kompetenta.

Vad gäller öl, lär Greta som jag tidigare skrev bara dricka sådan, om den är både alkoholfri och ekologisk. Hon är ytterst noga med att inte bli påverkad, då hon dygnet runt utan någon förvarning kan få en viktig nationell eller internationell intervju. Hon har alltså ständig jour.
Att sola på ett fartyg ger ju självklart inte henne några pengar.Andra i hennes ålder arbetar och får lön.Många som studerar sommarjobbar.Det kunde även Greta gjort istället för att gnälla.
2022-10-24, 09:22
  #42713
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren

Greta klagar inte bara på att influensers tjänar rejält utan bråk, utan även på att artister får göra likadant.
Nu finns det en länk om detta, se nedan!

https://www.dailymail.co.uk/news/art...ump-tweet.html

Greta framstår bara som allt mer bisarr. Först slår hon sig för bröstet för att hon skänker bort allt hon tjänar (huruvida det är sant eller ej är förstås omöjligt att veta). Sen beklagar hon sig för att hon inte ”får” tjäna pengar. Vem är det som hindrar henne? Förbjuder henne?

Om t.ex Bianca Ingrosso brukade gråta om svältande barn i Afrika så skulle hon garanterat också få kritik om hon inte skänkte stora summor dit. Begriper inte Greta att hon själv har satt sig i en situation där det förväntas mycket av henne?

Sen tror jag inte att någon hade tyckt att det var fel om hon hade behållit inkomsten från sitt redaktörsjobb eller tog betalt för intervjuer- framför allt inte när hon har ”jourtjänstgöring”.

Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Gott för Greta, menas det så klart! Greta var på gång att göra ett studiebesök i Järna, men om det blev av vet jag inte. Hon verkar alltså ha ett visst intresse, men Greta klagar över, att hon är intresserad av alltför mycket.

Hon verkar klaga väldigt mycket, ja. Det är väl snarast en gåva att ha aptit på saker och ting? Deprimerade personer skulle nog inte ha något emot att byta med henne.

Citat:
Ursprungligen postat av MrBollocks
Ja det påstår du ja. Gillar hon även de råoljedrivna fartygen som fraktar hennes ananas hundratals mil, eller räknas det kanske inte in i hennes "change will come whether you like it or not"?
"Ekologisk ananas" my ass...
Hur har man förresten råd att shoppa loss i Saluhallen med ynka 1250:- i studiebidrag? När jag gick i gymnasiet så var jag glad om jag nån gång hade råd att köpa en kaffe och kokosboll i skolkafeterian.

Det är bara när Greta själv ska korsa Atlanten som dieselfartyg är tabu. När hennes ekologiska ananas och kiwi ska göra det så är det förstås inga problem. Inte när hon ska korsa Östersjön på väg till jippon på Kontinenten, heller.

Med tanke på hennes påstått höga intelligens har hon märkligt svårt med det logiska tänkandet.

Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Varför skulle hon handla på saluhallen i östermalm för? Hon har jiu ingen relation till den stadsdelen. Snarare saluhallen på Medborgarplatsen.
Annars verkar hon handla på ICA Maxi. Svante och Malena pröjsar säkert maten så länge hon pluggar.

Det gör de alldeles säkert, men frågan är då varför Greta går ut i intervjuer och säger att hon klarar sig på sitt studiebidrag.

Ingen konst att leva på en tusenlapp i månaden om någon annan betalar ens boende, mat, kläder, resor osv.
2022-10-24, 09:41
  #42714
Medlem
AcchiaHes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Den senare länken innehöll inte bara Greta nya artikel, utan även nya artiklar från andra, som hon har varit redaktör för. Man får offentlig hjälp som flykting eller invandrare om man har uppehållstillstånd. Om man har svenskt medborgarskap så har man givetvis även rätt till offentlig hjälp.

Var då? Menar du - i Sverige? Har vi verkligen bott i samma land de senaste årtiondena?

Citat:
Hon hade dock svårt för att amma sin bebis efter sina svåra upplevelser, men vägrades helt välling till bebisen och fick därför förtvivlad gå och tigga. Jag såg till att hon fick kontakt med kyrkan som gav värdefull hjälp. Den gången gav Greta en bra rekommendation till kyrkoherden och var då verkligen till nytta.
Sedan kan man ju fråga sig vart den offentliga hjälpen tog vägen? Jag antar att bebisen inte kunde tugga i sig pappret som den offentliga hjälpens omfattning var nerskriven på.

Citat:
Greta klagar inte bara på att influensers tjänar rejält utan bråk, utan även på att artister får göra likadant.

Det finns väl ingen och inget som hindrar Greta från att köra betalda uppvisningar av synnerligen avancerad kosackdans. Då kan hon titulera sig "artist" och kassera in rejält med pengar. Du är säkert inte ensam om att uppskatta hennes enastående gymnastiska förmågor eller hennes verkligt vackra sångröst (kanske kan hon ersätta Beata eller Malena i Piaf-musikalen?).
2022-10-24, 11:10
  #42715
Medlem
Goulburns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Däremot har hon gång efter annan bevisat att hon i övrigt inte har mycket annat än floskler att komma med. Det är liksom ingen slump att hon aldrig ställer upp i en debatt med andra. Däremot har hon flera gånger trasslat in sig i osammanhängande resonemang när hon blivit intervjuad.
Människor är olika. Carl Bildt t.ex. En person med ett trovärdigt utseende en trovärdig röst. En expert på retorik och debatteknik. Jag skulle inte komma på tanken att ställa upp på debatt mot honom även om jag var säker på att jag hade rätt och han bara berättade sagor. Jag skull bli verbalt nerslagen tämligen snabbt.

Om Greta vet att hon inte är någon skicklig debattör är det förståndigt av henne att undvika sådana. Hon inser väl att hon skulle förlora mot vilken frikyrkopräst som helst. Även om hon har full koll på fakta.
2022-10-24, 11:32
  #42716
Medlem
AcchiaHes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goulburn
Människor är olika. Carl Bildt t.ex. En person med ett trovärdigt utseende en trovärdig röst. En expert på retorik och debatteknik. Jag skulle inte komma på tanken att ställa upp på debatt mot honom även om jag var säker på att jag hade rätt och han bara berättade sagor. Jag skull bli verbalt nerslagen tämligen snabbt.

Om Greta vet att hon inte är någon skicklig debattör är det förståndigt av henne att undvika sådana. Hon inser väl att hon skulle förlora mot vilken frikyrkopräst som helst. Även om hon har full koll på fakta.

Väl talat, även om det känns tveksamt huruvida CB är trovärdigare till vare sig utseende eller röst än vad GT är. :-)
2022-10-24, 12:03
  #42717
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Den senare länken innehöll inte bara Greta nya artikel, utan även nya artiklar från andra, som hon har varit redaktör för. Man får offentlig hjälp som flykting eller invandrare om man har uppehållstillstånd. Om man har svenskt medborgarskap så har man givetvis även rätt till offentlig hjälp.

Sannolikt är dock en del av de hemlösa aktivisterna papperslösa, och då är det långt svårare att få hjälp.
På Mynttorget pratade vi om en sådan kille som till slut hade flytt vidare till Paris, där han i motsats till i Sverige fick uppehållstillstånd. Greta hörde lite på detta samtal.

Sedan finns det upprörande fall som verkligen trillat mellan stolarna. En mycket ung mycket politiskt aktiv tonårstjej, blev torterad och blev sedan gravid. Hon blev trots att hon var så ung förklarad som konventionsflykting av FN och blev efter flykten placerad på en svensk flyktingförläggning.

Hon hade dock svårt för att amma sin bebis efter sina svåra upplevelser, men vägrades helt välling till bebisen och fick därför förtvivlad gå och tigga. Jag såg till att hon fick kontakt med kyrkan som gav värdefull hjälp. Den gången gav Greta en bra rekommendation till kyrkoherden och var då verkligen till nytta.

Frågan är om Greta får låna ut sin verkligt fina väldigt dyra bäddsoffa. Den kanske fortfarande är hennes föräldrars. Minns vad Greta sa retsamt, Inte ens kläderna jag har på mig är mina egna många gånger, jag lånar mycket!

Greta klagar inte bara på att influensers tjänar rejält utan bråk, utan även på att artister får göra likadant.
Nu finns det en länk om detta, se nedan!

https://www.dailymail.co.uk/news/art...ump-tweet.html
Det var ett attans klagande.Ångrar hon att stiftelsen skänker pengarna? Hade hon hellre velat bli rik på sin aktivism? Hon plågas av svälten.Samtidigt klagar hon.Hon får väl mat och boende betald,så varför gnälla?
2022-10-24, 14:42
  #42718
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Varför skulle hon handla på saluhallen i östermalm för? Hon har jiu ingen relation till den stadsdelen. Snarare saluhallen på Medborgarplatsen.
Annars verkar hon handla på ICA Maxi. Svante och Malena pröjsar säkert maten så länge hon pluggar.
Greta gillar Saluhallen på Östermalm, men det innebär inte nödvändigtvis att hon handlar vanlig mat där. Det finns även restauranger där, om Greta känner för fika eller färdigmat. Ibland gillar man ställen som ligger lite längre bort. Ja, annars verkar ICA Maxi vara ett ställe som hon ibland handlar på.

Hoppas det nu går bra för Greta med boklanseringen i London, men hon brukar vara bra på tal och presentationer, då hon är verkligt skärpt. Hoppas dock hon lägger in vissa pauser för avkoppling och vila.

Hon har en tendens att glömma bort sig själv när andra är i fara. Kursen jag nämnde hann hon dock inte med, men det blir nya intressanta tillfällen för både Greta och mig i framtiden. Kursen kommer att fortsätta!
__________________
Senast redigerad av inspiratoeren 2022-10-24 kl. 14:54.
2022-10-24, 14:52
  #42719
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av AcchiaHe
Var då? Menar du - i Sverige? Har vi verkligen bott i samma land de senaste årtiondena?


Sedan kan man ju fråga sig vart den offentliga hjälpen tog vägen? Jag antar att bebisen inte kunde tugga i sig pappret som den offentliga hjälpens omfattning var nerskriven på.



Det finns väl ingen och inget som hindrar Greta från att köra betalda uppvisningar av synnerligen avancerad kosackdans. Då kan hon titulera sig "artist" och kassera in rejält med pengar. Du är säkert inte ensam om att uppskatta hennes enastående gymnastiska förmågor eller hennes verkligt vackra sångröst (kanske kan hon ersätta Beata eller Malena i Piaf-musikalen?).
Det krävs mycket träning för att göra den roll som Beata gör ens som tillfällig ersättare, även om man som Greta är begåvad. Greta skulle inte ha tid för detta idag och skulle heller aldrig hoppa in utan tillstånd av sin syster.

Greta kan dock sjunga mycket rent, vilket hon visade i den vackra julsången som hon och Malena sjöng på en fin videoinspelning, som jag och vissa andra fick för några år sedan.

Greta morrar dock att både i musik- och filmstudion får man oftast göra ett antal försök för att få det riktigt bra, vilket tar så klart tar mycket tid. Tiden är Gretas största bristvara.
2022-10-24, 14:53
  #42720
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Det krävs mycket träning för att göra den roll som Beata gör ens som tillfällig ersättare, även om man som Greta är begåvad. Greta skulle inte ha tid för detta idag och skulle heller aldrig hoppa in utan tillstånd av sin syster.

Greta kan dock sjunga mycket rent, vilket hon visade i den vackra julsången som hon och Malena sjöng på en fin videoinspelning, som jag och vissa andra fick för några år sedan.

Greta morrar dock att både i musik- och filmstudion får man oftast göra ett antal försök för att få det riktigt bra, vilket tar så klart tar mycket tid. Tiden är Gretas största bristvara.
Greta har nog fel: (FB) Människan har aldrig varit proaktiv Miljörörelsen är LAPPRIi!!!

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback