2022-05-01, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tindraninni
Skulle hon försöka att återuppleva 2019 är jag mest orolig över att om det blir en flopp,och hon får ett rejält bakslag Som i sin tur kan ge henne ytterligare svår depression anorexia och att ticsen återkommer. Tror att det är bra att hon tar in det i beräkningen. Med tanke på hennes tidigare hälsa tycker jag hon ska ta sig en ordentlig funderare innan hon åker
Jag har tryckt på att det är väldigt viktigt att hon mår bättre och att hon näringsmässigt blir betydligt bättre!

Hon klarade visserligen av jättekampanjen 2019, men hon levde mest på bönor på båten, som hon åt en efter en, har hon berättat. Ja, hon sa att hon gjorde så för att timmarna var så långtråkiga på båten, men jag är inte säker på att det var hela sanningen. I boken Scener ur hjärtat berättas det hur hon åt gnoccis just en efter en!

Det är vanligare att man misslyckas än att man lyckas inom politiken och detta måste man vara beredd på. Givetvis kan man bli mycket ledsen om man anstränger sig hårt, men resultatet blir magert. Om Greta gör en större kampanj så är det väldigt viktigt att hon är tillräckligt förberedd innan både mentalt och fysiskt.
2022-05-01, 18:20
Medlem
Citat:
Vilket år blev hon det i Time. I år hamnade hon hon på plats 70,ett stort ras i Sverige. Hon är väldigt sällan i tv och tidningar inte i Sverige iallafall. Hela svenska folket är absolut inte stolta över henne,men vänsterfolk däremot. Hennes stora tid var 2019 och nu är det 2022
Det var Gretas toppår 2019, som hon blev årets person i Time!

Politico hade dock mer än gärna nu gjort en ny stor intervju med henne, så vissa internationella större media vill ännu gärna skriva om henne och göra reportage med henne! Hon får fortfarande verkligt fina internationella inbjudningar, som jag skrev.

https://time.com/person-of-the-year-...reta-thunberg/
Senast redigerad av inspiratoeren 2022-05-01 kl. 18:46.
2022-05-01, 18:23
Medlem
Citat:
Skulle hon försöka att återuppleva 2019 är jag mest orolig över att om det blir en flopp,och hon får ett rejält bakslag Som i sin tur kan ge henne ytterligare svår depression anorexia och att ticsen återkommer. Tror att det är bra att hon tar in det i beräkningen. Med tanke på hennes tidigare hälsa tycker jag hon ska ta sig en ordentlig funderare innan hon åker
Greta tänker för fullt!
2022-05-01, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itsyourfault
Jag tror hon är på väg att gå om Astrid Lindgren och Selma Lagerlöf som vår största ikon. Hela världen känner igen henne för hennes ihärdiga arbete att uppmärksamma den akuta klimatkrisen. Hon har påverkat politiker och blivit årets person enligt TIME. Det finns inte en större svensk just nu och troligtvis inte i historien heller. Vi svenska folket är otroligt stolta över att hon representerar oss svenskar och vi står bakom henne till 100 procent.
Ja, Greta gör mycket gott och är mycket ideell!
2022-05-01, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itsyourfault
Jag tror hon är på väg att gå om Astrid Lindgren och Selma Lagerlöf som vår största ikon. Hela världen känner igen henne för hennes ihärdiga arbete att uppmärksamma den akuta klimatkrisen. Hon har påverkat politiker och blivit årets person enligt TIME. Det finns inte en större svensk just nu och troligtvis inte i historien heller. Vi svenska folket är otroligt stolta över att hon representerar oss svenskar och vi står bakom henne till 100 procent.

Haha, ni vänsterdårar är då för söta. Att ett barn utnyttjats för att sprida lögner gör henne inte till en frälsare. Tragiskt att ha så skrupellösa föräldrar och andra i närheten som gör detta mot henne.

Och jämföra henne med riktiga ikoner? Jadu, vi får väl se hur det går om en 40-50 år.

Känns lite förmätet som du gör, försöker göra dig till talesman för alla svenskar. Några 100% pratar vi inte om här, kanske upp mot 50% då, om nu alla vänsterpuckon står bakom henne.
2022-05-02, 03:24
Medlem
Bra sammanfattning av Gretas nya budskap i en enda mening!

Politico
2022-04-27

https://www.politico.eu/article/gret...-anymore-2022/

-----The Swedish activist has a new message: Don’t just listen to the science, listen to the most vulnerable!-----
Senast redigerad av inspiratoeren 2022-05-02 kl. 04:17.
2022-05-02, 07:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Utav samma anledning till att hon inte kommer ställa upp för eller kandidera för något politiskt parti.
Enda fördelen jag kan se är att hon skulle få diplomatisk immunitet, som skulle gagna henne på resor. Hon har stor respekt redan i princip ifrån alla stora världssreligioner samt även urbefolkningarnas seder..
I övrigt så får ni fantisera vidare i tråden.

Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Det är inte alls samma anledning! Det är två helt skilda saker, om Greta skulle acceptera en kyrklig utnämning, respektive acceptera en politisk utnämning eller kandidatur.

Greta har redan accepterat och genomgått en andlig invigning på hög nivå hos Lakotas i First nations. Detta bör ge en viss fingervisning om att det sannolikt är lättare för henne, att acceptera ytterligare ett andligt uppdrag. Mycket beror förstås på det möjliga uppdragets utformning.

Tror som sagt att Greta är anhängare av det välkända Bond-citatet, Man ska aldrig säga aldrig! Greta kan även förändra sig, hon är mycket ung, och kan ändra på tidigare beslut och ställningstaganden. Klimatet, miljön, och de mänskliga fri- och rättigheterna lär dock alltid vara mycket viktiga för henne.

Greta har EJ uteslutit att hon ställer upp på en valsedel, i en mycket känd amerikansk intervju med Arnold, och det är hon själv och inte en viss Bläckfisk som avgör hennes framtid!

Nu får ni bestämma er, ni som båda är så bundis med Greta: Är det helt uteslutet för Greta att ställa upp i politiska sammanhang eller inte? Vem är det som fantiserar i tråden egentligen?

Citat:
Bra sammanfattning av Gretas nya budskap i en enda mening!

Politico
2022-04-27

https://www.politico.eu/article/gret...-anymore-2022/

-----The Swedish activist has a new message: Don’t just listen to the science, listen to the most vulnerable!-----

Vad ”the most vulnerable” säger kan man räkna ut med valfri kroppsdel.

GIVE US YOUR MONEY
2022-05-02, 07:57
Medlem
Citat:
Greta har vad jag vet aldrig limmat fast sig!

Däremot deltog hon i en vägblockad i Stockholm och satte sig då mitt i trafiken. Det slutade dock snöpligt för henne efter en kort stund, med att personskyddet krävde att hon skulle lämna vägen, då de tyckte att det hela var för farligt för henne. Det verkar som de inte var beredda att sitta runt henne!

Greta fick via den hårda vägen inse, att det finns vissa begränsningar för henne. Vara i rätt tid på rätt plats är viktigt, erkände hon offentligt efteråt! Greta har inte bekräftat att hon är en kommunist, vad jag vet! Tror att hon är för självständig, för att kunna vara det! Många av de radikala unga feministtjejerna är även vänsterradikala.
Ursäkta om jag återvänder till en gammal käpphäst: Skolresorna. Om det verkligen föreligger en så stark hotbild mot Greta™ så att hon har personskydd, hur kunde hon då (osedd) pendla till Södertälje med kollektivtrafiken?
2022-05-02, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Ursäkta om jag återvänder till en gammal käpphäst: Skolresorna. Om det verkligen föreligger en så stark hotbild mot Greta™ så att hon har personskydd, hur kunde hon då (osedd) pendla till Södertälje med kollektivtrafiken?

Ja, och hur kommer det sig att de tillåter att Greta rör sig så fritt (av allt att döma) ute i samhället? En stark hotbild råder ju, enligt uppgift, från klimatförnekare och Trump-fans … Åker hon med SÄPO-bil till skolan? Bär hon skottsäker väst?

(Sen kanske man kan tycka att det var skräp att personskyddet inte slog sig ner på marken omkring henne. Lite mer lojalitet mot sin arbetsgivare och skyddsobjekt kanske man hade kunnat förvänta sig.)
2022-05-02, 10:29
Medlem
BigFatCones avatar
Vänta lite här... Har Greta personskydd? Alltså riktigt personskydd från staten?
2022-05-02, 15:12
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Nu får ni bestämma er, ni som båda är så bundis med Greta: Är det helt uteslutet för Greta att ställa upp i politiska sammanhang eller inte? Vem är det som fantiserar i tråden egentligen?

Vad ”the most vulnerable” säger kan man räkna ut med valfri kroppsdel.

GIVE US YOUR MONEY
Jag är inte "Ni"med någon på ett anonymt forum. Jag framför mina personliga åsikter. Men du kanske har svårt skilja sådant åt?
Faktum är att det är du och nån till som ställer till med trådsanningar konstant och tar Inspiratoeren som ett sanningsvittne. Känns nästan lite false flag.
2022-05-02, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Ja, och hur kommer det sig att de tillåter att Greta rör sig så fritt (av allt att döma) ute i samhället? En stark hotbild råder ju, enligt uppgift, från klimatförnekare och Trump-fans … Åker hon med SÄPO-bil till skolan? Bär hon skottsäker väst?

(Sen kanske man kan tycka att det var skräp att personskyddet inte slog sig ner på marken omkring henne. Lite mer lojalitet mot sin arbetsgivare och skyddsobjekt kanske man hade kunnat förvänta sig.)
Problemet var väl att vägblockaden sannolikt inte var tillåten enligt gällande regler.

Greta värderar högt sin personliga frihet och vill ibland gå och cykla på egen hand, även till och från internationella toppmöten.

I Sverige kan inget skyddsobjekt tvingas att bli skyddad, det är helt frivilligt. Fast det var denna juridiska regel som blev en statsministers död. Olof Palme hade just avböjt skydd, när han gick på det fatala biobesöket.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in