Citat:
Ja, vi har då inte sett något läkarintyg utfärdat för henne. Alltså kan det avfärdas som påhitt från galna Malena. Eftersom vården inte får bekräfta eller dementera så återstår det för den nu myndiga Greta™ att visa upp sitt läkarintyg. (Som inte existerar. Med tanke på vad Malena skrev i sin bok, så borde döttrarnas läkarintyg funnits med i faksimil.) "Talats om depression." Intressant diagnos.Enligt Greta och hennes föräldrar har BUP konstaterat att hon har högfungerande Asperger, OCD och selektiv mutism. Det har även talats om depression. Se boken om henne!
Sådana diagnoser brukar bara sättas efter rätt ingående samtal och bedömningar och bör bara ske av dem som har mer omfattande kompetens.
Det är mycket tvivelaktigt att bedöma någon bara efter hur han/hon uppträtt offentligt, och många terapeuter anser att det är förkastligt att göra så som professionell terapeut.
Sedan är ingen bara sin diagnos och mycket hög intelligens kan i viss mån maskera psykiska problem.
Sådana diagnoser brukar bara sättas efter rätt ingående samtal och bedömningar och bör bara ske av dem som har mer omfattande kompetens.
Det är mycket tvivelaktigt att bedöma någon bara efter hur han/hon uppträtt offentligt, och många terapeuter anser att det är förkastligt att göra så som professionell terapeut.
Sedan är ingen bara sin diagnos och mycket hög intelligens kan i viss mån maskera psykiska problem.
Det finns för övrigt ingen diagnos som heter "högfungerande Asperger". Har aldrig funnits. Aspergers syndrom har även kallats för högfungerande autism. Idag används inte längre diagnosen Aspergers syndrom. Kontrollera fakta innan du skriver. (Jag vet hur läkarintygen ser ut, de finns här hemma. För mina barn vill säga.)
Att Greta™ låtsas ha en neuropsykiatrisk funktionsnedsättning är ta mig fan lika vidrigt som de tiggare som låtsas ha en fysisk funktionsnedsättning. Och ett direkt hån mot dem som faktiskt har konstaterade funktionsnedsättningar.