2022-02-16, 15:45
Medlem
Mytomanen och lögnfabriken Giant Squid har själv rapporterat vid ett flertal tillfällen om prisen, utmärkelserna och ceremonierna Greta utförde med några indianer i Nordamerika.

(FB) Greta Thunberg (klimataktivist)

Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Den officiella svenska shamanen Greta Warrior Woman, fortsätter att vara närvarande kring urbefolkningen, idag söndag ska hon besöka pine Ridge indian resverat, där hon bla, ska möta Tokata Iron Eye som hon träffat tidigare.
Hon kommer vara där även på Tisdag.
Hon är i gott sällskap.
Hennes status växer bland urbefolkningarna, kul att se. Också kul var att se på twitter FFF strejken i Lima Peru och hur de önskar att Greta kunde hälsa på dom också. Jag tycker Greta borde förlänga vistelsen i Syd och Nord amerika och fortsätta skapa band med dessa ursprungsfolk. Den kontakten kommer visa sig vara av mycket stor vikt tror jag.

Climate activist Greta Thunberg to visit Pine Ridge Indian Reservation

Citat:
Kan vara nåt på spåren angående det plädliknande föremålet Greta var invirad i när hon var vid Standing Rock.

Oglala Sioux Stamhövdingen Julian Bear Runner välkommnade Greta till Red Cloud indian skolan där hon fick en Lakotatraditionell "skirt" kjol, klänning?
Kan det ha varit det som var pläden? Jag är inte säker, det kan röra sig om två skilda gåvor.

Jag säger det igen, gymnasium i sverige kan vänta, det kan ta lång tid igen innan Greta kommer ta sig över atlanten en andra gång, stanna där istället ett år extra.

Citat:
Bland Standing Rock Siox indianerna går Greta under namnet Maphiyata echiyatan hin win,“woman who came from the heavens”. Alltså, kvinnan icke barnet, indianerna kallade Greta en gammal själ i en ung kropp.

Trots att mytomanen och lögnfrabriken Giant Squid själv rapporterat om detta vid ett flertal tillfällen försöker Giant Squid nu alltså förneka att detta någonsin ägt rum.
Citat:
Sorry to piss on you´re parade men det är inte samma halsband som på bilden ifrån North Dakota.. Det är bara och kolla mönstret.
Det kan vara hennes bil, vad vet jag.men det är inte samma halsband.

Det är exakt samma halsband som syns på ABC-länken. Du är återigen avslöjad i den här tråden med att vara en lögnfabrik och mytoman.
2022-02-16, 15:55
Medlem
Gretas halsband hon fick av indianerna:
https://s.abcnews.com/images/US/Wire...d_16x9_992.jpg

Halsbandet i bilen (pausa vid 2:50)
https://youtu.be/r8SyoRwV_To?t=170

Mönstret på "snöret" stämmer perfekt, och även den större vita saken som är fäst vid halsbandet.

Det är samma halsband, ingen tvekan om saken. Så, då var den frågan utredd, och alla desperata försök av lögnfabriken Giant Squid att förneka det kan ignoreras.
2022-02-16, 15:59
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Mytomanen och lögnfabriken Giant Squid har själv rapporterat vid ett flertal tillfällen om prisen, utmärkelserna och ceremonierna Greta utförde med några indianer i Nordamerika.

Trots att mytomanen och lögnfrabriken Giant Squid själv rapporterat om detta vid ett flertal tillfällen försöker Giant Squid nu alltså förneka att detta någonsin ägt rum.

Det är exakt samma halsband som syns på ABC-länken. Du är återigen avslöjad i den här tråden med att vara en lögnfabrik och mytoman.
Men vem som helst kan pausa YT klippet och jämföra med fotot ifrån North Dakota. Och räkna mönstret på pärlorna, 1 svart 1 vit osv. Det är inte samma halsband. Tyvärr. Men det kan vara hennes bil ändo.
Dock kan detta suggestiva klipp vara ett bevis på hur fake news uppstår. Likt en magikers performance så sveper kameran förbi ett halsband (som lägligt hänger till synes), medan berättarrösten förklarar att Greta har minsann fått ett halsband ifrån Indianerna. Och alla ba, ohhhh.
Men vems är den gröna jackan i baksätet. Vare sig Greta eller Svante hade någon sådan under färden.
Vart är regplåts matchen?
2022-02-16, 16:04
Medlem
https://i.redd.it/9wx222sk0no31.jpg

Ännu en bild som visar vilken hycklare Greta är. Engångsmuggar i papp/plast, varenda matprodukt på bilden är inslagen i plast (plast görs utav olja, och Greta vill förbjuda olja helt) samt bananer som är importerade från andra sidan jordklotet. Hur mycket koldioxid släppte bananerna ut på transporten över halva jordklotet?

Varför äter hon inte närodlad, "ekologisk" mat som är fri ifrån "klimatpåverkan"? Hon predikar ju detta ständigt - men själv äter hon som rena klimatboven.

Do as I say, not as I do - Greta Thunberg
2022-02-16, 16:08
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
https://i.redd.it/9wx222sk0no31.jpg

Ännu en bild som visar vilken hycklare Greta är. Engångsmuggar i papp/plast, varenda matprodukt på bilden är inslagen i plast (plast görs utav olja, och Greta vill förbjuda olja helt) samt bananer som är importerade från andra sidan jordklotet. Hur mycket koldioxid släppte bananerna ut på transporten över halva jordklotet?

Varför äter hon inte närodlad, "ekologisk" mat som är fri ifrån "klimatpåverkan"? Hon predikar ju detta ständigt - men själv äter hon som rena klimatboven.

Do as I say, not as I do - Greta Thunberg
Greta har ju själv sagt att det är omöjligt att leva helt utsläppsfritt. Hon gör det hon kan.
Hur äter man närodlat på ett tåg genom Europa.?
2022-02-16, 16:11
Medlem
Citat:

Enkelt, man tar med sig maten. Precis som Greta har tagit med sig "Skogaholmslimpa" hade hon kunnat tagit med sig närodlad, "ekologisk" mat fri från "klimatpåverkan".

Eller så köper man närodlad mat på plats - inte speciellt svårt.

Citat:
Hon gör det hon kan.

Absolut inte. Hon lever ett liv i överflöd och lyx. Hon är en större "klimatbov" än 99% av alla svenskar.
2022-02-16, 16:19
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Enkelt, man tar med sig maten. Precis som Greta har tagit med sig "Skogaholmslimpa" hade hon kunnat tagit med sig närodlad, "ekologisk" mat fri från "klimatpåverkan".

Eller så köper man närodlad mat på plats - inte speciellt svårt.

Absolut inte. Hon lever ett liv i överflöd och lyx. Hon är en större "klimatbov" än 99% av alla svenskar.
Det är en Pågenslimpa tyvärr.
Dina bildanalyser står i paritet med ditt kritiska tänkande.

https://pagen.se/globalassets/produk...p&resized=true
2022-02-16, 16:23
Medlem
Citat:
Det är en Pågenslimpa tyvärr.
Dina bildanalyser står i paritet med ditt kritiska tänkande.

https://pagen.se/globalassets/produk...p&resized=true

När du får slut på argument så kör du igång med Pilpul. Du är väl upplärd av dina mästare.

https://www.urbandictionary.com/define.php?term=pilpul

Citat:
Pilpul

Endless quibbling and argumentation as a tactic to confuse and tire out opposition in political debate.

A debate over the meaning of a context presented as a debate over the context itself.

Det är helt irrelevant om det är en Pågens eller Skogaholmslimpa.

Greta är och förblir en hycklare - och inget du sagt än så länge om bilden visar på motsatsen.
Senast redigerad av Reiwa 2022-02-16 kl. 16:27.
2022-02-16, 16:43
Medlem
Citat:
Greta har ju själv sagt att det är omöjligt att leva helt utsläppsfritt. Hon gör det hon kan.

Det tycker jag inte att hon gör. Varför använda engångsmugg om man gör allt man kan.Det får inte jag att gå ihop
2022-02-16, 23:24
Medlem
När var det som Greta™ höll ett tal i Tyskland i en lokal som var folktom? Var det redan 2018? TV-kameran råkade svepa över lokalen och visade att Greta™ talade utan publik. (Det satt några enstaka människor där, men de var upptagna av sina datorer och telefoner. Ingen lyssnade på Greta™.) Det var då jag förstod att Greta™ är en bluff. Men jag minns inte när det var. 2018 eller 2019?

Bonusfråga: Om jag minns rätt så åkte Greta™ till Tyskland skjutsad i familjens Tesla. Med tanke på hur elproduktionen sker i Tyskland; hur mycket mindre koldioxidutsläpp hade Greta™ gett upphov till om hon hade åkt i en vanlig bil? Och varför var hon tvungen att åka dit för att tala i en tom lokal? Kunde hon inte ha gjort det via videolänk?

Och hur orkade Greta™ med att pendla till och från Södertälje i ett år? Bara Södertäljependeln tar ju 45 minuter enkel resa. (Inte 21 minuter som Giant Squid ljuger om.) Och till det kommer ju T-bana i Stockholm och lokalbuss i Södertälje. (Och det finns ingen busshållplats direkt utanför skolan som Giant Squid ljuger om.) Och till det kommer promenader till T-bana och skola och olika plattformar på Centralen. Räkna med 4 timmars total restid per skoldag. Men Greta™ är ju känslig och bräcklig! Hur klarade hon av det? Och varför har ingen sett henne på pendeltåget? Antagligen för att hon aldrig åkte med det.
2022-02-16, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
När var det som Greta™ höll ett tal i Tyskland i en lokal som var folktom? Var det redan 2018? TV-kameran råkade svepa över lokalen och visade att Greta™ talade utan publik. (Det satt några enstaka människor där, men de var upptagna av sina datorer och telefoner. Ingen lyssnade på Greta™.) Det var då jag förstod att Greta™ är en bluff. Men jag minns inte när det var. 2018 eller 2019?

Bonusfråga: Om jag minns rätt så åkte Greta™ till Tyskland skjutsad i familjens Tesla. Med tanke på hur elproduktionen sker i Tyskland; hur mycket mindre koldioxidutsläpp hade Greta™ gett upphov till om hon hade åkt i en vanlig bil? Och varför var hon tvungen att åka dit för att tala i en tom lokal? Kunde hon inte ha gjort det via videolänk?

Och hur orkade Greta™ med att pendla till och från Södertälje i ett år? Bara Södertäljependeln tar ju 45 minuter enkel resa. (Inte 21 minuter som Giant Squid ljuger om.) Och till det kommer ju T-bana i Stockholm och lokalbuss i Södertälje. (Och det finns ingen busshållplats direkt utanför skolan som Giant Squid ljuger om.) Och till det kommer promenader till T-bana och skola och olika plattformar på Centralen. Räkna med 4 timmars total restid per skoldag. Men Greta™ är ju känslig och bräcklig! Hur klarade hon av det? Och varför har ingen sett henne på pendeltåget? Antagligen för att hon aldrig åkte med det.

Undrar om du inte tänker på när hon höll tal i södra Polen? Det var i så fall alldeles i början av hennes karriär, så hösten 2018.

Då fick hon hålla tal sent på kvällen inför gles publik, vilket dock svenska medier försökte dölja.

Dit reste hon med farsan Svante i elbil + (diesel?)färja från Ystad, glatt laddandes kärran med el från polsk kolkraft (gissar jag) nere i Polen. Samma kolkraft som gett befolkningen så mycket lungbesvär och ohälsa. Men hellre det än att hoppa på ett plan som skulle lyfta i vilket fall som helst.

Det var där hon träffade Luisa Neubauer (läste jag någonstans men allt som skrivs är ju inte sant). And the rest is history.

Men snart borde även alla andra förstå att hon är en bluff. Hennes osammanhängande pladder om kolonialism blir kanske spiken i kistan. Bättre om hon går tillbaka att bli ”covid-ambassadör” eller kanske engagerar sig i Ukraina-konflikten? Retweetade hon inte ”Free Navalnyi” häromåret btw? Och den viktiga frågan; bör Sverige ansöka om Natomedlemskap?
2022-02-17, 11:17
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Nej, det var i Edmonton, Kanada. Rebel News filmade hennes Tesla. Hon var där för att bedriva en påverkansoperation på order av sina globalistlakejer.

https://www.youtube.com/watch?v=r8SyoRwV_To

Men kanske blev hennes Tesla full av skräp filmad i Spanien också?
Greta skjutsades i Tesla till konferensen i Madrid med, har för mig att det var samma visa där, bilen full i skräp.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in