Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-02-05, 23:19
  #44257
Medlem
AcchiaHes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mike.Andersen
Ett av företagen är skriven på en annan adress. Är det där som bilen är registrerad?
Såvida jag minns så var det ett av företagen på familjens adress.
2023-02-06, 16:20
  #44258
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AcchiaHe
Spot on! :-)


Alarmist och alarmist. :-)
Aldrig fel att ta hand om sin närmiljö och aldrig fel att tänka på klimatavtryck om man så vill. Det går att se i ett större perspektiv: återanvända, inte skaffa slit-o-slängvaror, även inte skaffa ogenomtänkta lösningar som kan vara ännu skadligare för klimatet, miljön eller naturen på längre sikt, skaffa en snål riskokare i stället för en V8 med onödigt många hästkrafter etc.

Det jag ser hos Greta är just det som jag (och troligen även du) vänder oss emot: geschäft förklädd till klimattänk, uttryckt i form av alarmism för att smörja geschäftdelen i det hela.

Jag har aldrig sett Greta fundera på hållbarhetstänket hos vindkraftverk för att nämna något, hon har aldrig någonsin uttryckt tveksamheten inför vad vi ska göra med alla de stora vingarna som har tjänat ut efter x antal år eller var vi ska göra av med giftiga oljan i kraftverkens växellådor. Jag har aldrig sett Greta vända sig mot folk som förespråkar klimattänk, men som flyger som om det gällde en helt annan planet. Jag har inte heller sett Greta vända sig mot att hon själv blev skjutsad i en ICE-bil i Edmonton efter att ha gjort sig besväret att ta sig till USA "fossilfritt" på ett sätt som bara få är förunnat. ...bara för att nämna något...
När jag var i Gretas ålder så var devisen "Think globally - act locally". Det vill säga att man skulle göra vad man själv kunde i sin egen närmiljö. Eftersom hela planeten är ett lite för stort ansvarsområde för en enskild person.
En annan sak som jag minns, var att det var viktigt att använda sin ICA-påse som avfallspåse, så att det aldrig hamnade ute i naturen.
2023-02-06, 19:02
  #44259
Medlem
TröttSvensks avatar
Greta spotting.
I Lördags såg jag Greta™ i Gamla Stan, hon gick där helt själv med hörlurar.
Det jag noterade var att hon verkligen undvek ögonkontakt med folk och att hon verkligen är en liten späd tjej som ser ut som en 12 åring.
2023-02-07, 11:27
  #44260
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TröttSvensk
Greta spotting.
I Lördags såg jag Greta™ i Gamla Stan, hon gick där helt själv med hörlurar.
Det jag noterade var att hon verkligen undvek ögonkontakt med folk och att hon verkligen är en liten späd tjej som ser ut som en 12 åring.
Men hur kan det vara möjligt? Big Oil har väl lagt ut mordkontrakt på greta™? Och tänk på alla galna stalkers. Och alla greta™-hatare i denna tråd. Det fanns förmodligen 8-10 livvakter runt om henne, som du inte lade märke till. Glöm inte att greta™ är ett viktigare skyddsobjekt än ett statsöverhuvud för en stormakt.

Kan innehålla spår av satir.
2023-02-07, 21:31
  #44261
Medlem
MeppoLundgrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TröttSvensk
Greta spotting.
I Lördags såg jag Greta™ i Gamla Stan, hon gick där helt själv med hörlurar.
Det jag noterade var att hon verkligen undvek ögonkontakt med folk och att hon verkligen är en liten späd tjej som ser ut som en 12 åring.

Du gick väl fram och tog en selfie med henne?
2023-02-08, 11:14
  #44262
Medlem
TröttSvensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeppoLundgren
Du gick väl fram och tog en selfie med henne?

Nope
2023-02-09, 18:56
  #44263
Medlem
Giant Squids avatar
Greta i konsten igen.
Ett 30mt stort porträtt av henne på stranden i Irland.

Artist creates 100ft sand sketch of Greta Thunberg on a beach – using two rakes
https://www.nationalworld.com/news/e...-rakes-4019273
2023-02-10, 10:40
  #44264
Medlem
Atamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Står mer här.

Burning forests for energy isn’t ‘renewable’ – now the EU must admit it
Greta Thunberg and others

https://www.theguardian.com/world/co...u-wood-climate

De är inte intresserade av några lösningar, den dagen der uppfinns en bil som går på koloxid som den utvinner direkt ur luften och som bara släpper ut rent syre så kommer de vilja förbjuda all privitbilism.
2023-02-10, 10:43
  #44265
Medlem
Atamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pingubengt
Vilka "högerungdomar" ylar du om? Och var finns de enligt din förvirrade hjärna?
Om du menar välutbildade unga människor utan vänsterfantasier så kan jag meddela dig att du har fel. Ordentligt. Alla välutbildade är "klimatmedvetna" men inte alarmister som Greta. Alarmister är galna vänstertomtar. Som vilket sekt som helst som gapar om jordens undergång. De har funnits sedan urminnes tider.

Jäpp, samma skillnad som på vegetarianer och den vänsterinriktade ismen veganism.
2023-02-10, 11:53
  #44266
Medlem
Statsminister2030s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TröttSvensk
Greta spotting.
I Lördags såg jag Greta™ i Gamla Stan, hon gick där helt själv med hörlurar.
Det jag noterade var att hon verkligen undvek ögonkontakt med folk och att hon verkligen är en liten späd tjej som ser ut som en 12 åring.

Hade du varit i hennes skor så hade du med varit jävligt trött på folk som glor. . Behöver ju inte ha med Aspetgern att göra, även om det säkert påverkar.
2023-02-10, 12:15
  #44267
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statsminister2030
Hade du varit i hennes skor så hade du med varit jävligt trött på folk som glor. . Behöver ju inte ha med Aspetgern att göra, även om det säkert påverkar.
Och vems fel är det att folk glor på henne då? Hennes mamma avsa henne rätten till ett privatliv för flera år sen.

Mommy of the year, helt klart.
2023-02-10, 15:18
  #44268
Medlem
TröttSvensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statsminister2030
Hade du varit i hennes skor så hade du med varit jävligt trött på folk som glor. . Behöver ju inte ha med Aspetgern att göra, även om det säkert påverkar.

Där har vi liksom pudelns kärna.
Folk kämpar för att bli kända och på så sätt skaffa sig en karriär, sen när de blivit kändisar, då ska man plötsligt klaga på att man är känd och aldrig får vara ifred...
Nu var det så att det inte var någon folksamling runt Greta eller att folk pekade och ropade där på Västerlånggatan. Jag tror ärligt talat att det just då bara var jag som kände igen henne, ingen runt omkring tittade på henne eller efter henne.
Rent yrkesmässigt spanade jag av omgivningen och ingen fanns där som följde efter henne eller var typ dold livvakt heller, kan jag säga.
Klart Slut.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback