Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-11-12, 10:44
  #36793
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Eller är Malena svårt förvirrad?

Malena blev kanske illa berörd av det hon läste och ivrig att svara på inlägget, och glömde bort sig. Det var kanske inte hennes tanke överhuvudtaget att svara på något den dagen, men sen såg hon inlägget, som berörde henne.

Det var nåt om en besviken gammal tant och en handikapplats, varifrån den gamla kvinnan inte såg så bra. Malena kände sig förmodligen tvungen att svara så fort som möjligt och lova nya biljetter.

Information om vilket konto man är inloggad med är relativt diskret. Den finns naturligtvis där, t.ex i form av en ikon och ditt namn uppe till höger, och där du skriver finns en väldigt liten ikon, men är man lite slarvig, oteknisk och kanske har bråttom så kan man missa detta.


Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Jag har just testat att gå in på Malenas, respektive Greta™:s Facebooksidor. Finns det någon risk att man kan förväxla dem? Nej, så mycket sprit finns inte. Kolla själva. Men ta gärna något som dämpar kräkreflexen innan ni går in på Malenas sida. Hon är en smula självcentrerad...

Man kan inte förväxla sidorna. Det är inte fråga om det.

Däremot kan man missa med vilket konto man är inloggad med. Den informationen är mer diskret. Och det är det som avgör vilken avsändare det blir på ditt inlägg.
2021-11-12, 10:56
  #36794
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tindraninni
Vart tog fansen vägen idag

Jag vet inte. Men tusentals av dem var på gatorna förra helgen i Stockholm:

Citat:
Tusentals personer demonstrerar i centrala Stockholm

https://www.tv4play.se/program/nyhet...kholm/13726687
2021-11-12, 11:01
  #36795
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tindraninni
Undra vem som tog bilden och lade in den på Twitter 😊

Kanske en av Gretas FFF-kamrater som lånade Gretas telefon? Sedan postade Greta bilden på Twitter och Instagram?

Detta kan till och med en 12-åring kan göra idag (Instagram, Twitter och Facebook har en åldersgräns på 13 år, men redan i 12-års ålder grejar man tekniken).


Citat:
Ursprungligen postat av tindraninni
Väldigt tveksamt att hon gjort det ja
Det verkar vara mamsen, pappsen och resterande team som sköter hennes konton

Nästan alla svenska tonåringar, även de med bara E och F i sina skolbetyg, använder sociala medier. Så varför skulle inte Greta, med betydligt högre betyg, inte kunna använda sociala medier och posta sina relativt enkla inlägg? Låter helt osannolikt.

Sedan är det ju frågan om hur hennes "resterande team" sköter Facebook. Det är ju bara Svantes konto som är kopplat till hennes Facebook-sida, förutom indiern i Indien. Eller fjärrstyrs Greta från Indien?


Citat:
Ursprungligen postat av tindraninni
Nej inte en chans

Det är ingen som förväxlat några sidor utan Malena förväxlade konton. Denna information är mer diskret.
2021-11-12, 11:02
  #36796
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Ja. 25 000 personer förra fredagen:
Visst är hon en rockstjärna alltid.
Men i Glasgow är ju frågan hur många som var i demon pga klimatet. Med tanke på att TV-kameror garanterade att de blev sedda över hela världen, så passade många på att demonstrera för sin egen sjuka mor. Själv hade jag lite svårt att relatera Sovjetunionens flagga till något klimathot. Så jag tror att för många så var det TV-kamerorna som drog mer än Greta™.

Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Man kan inte förväxla sidorna. Det är inte fråga om det.
Däremot kan man missa med vilket konto man är inloggad med. Den informationen är mer diskret. Och det är det som avgör vilken avsändare det blir på ditt inlägg.
Öppnas Facebook med Greta™:s (nåja, Svantes) inlogg, så kommer Greta™:s FB-sida upp. Öppnas FB med Malenas inlogg så kommer Malenas FB-sida upp. Malena är inte direkt nybörjare på Facebook, men i det här fallet glömde hon att byta inlogg. Allt tyder därför på att både Svante och Malena sköter sociala medier åt Greta™. Frågan är vem som skriver talen?

Om jag öppnar Facebook på min dator så har jag inga problem att se vem jag är inloggad som. I menylisten, till höger, ser jag en miniatyr av min avatar och mitt förnamn. Längst upp i vänsterspalten ser jag en medelstor variant av min avatar samt mitt för- och efternamn. Längst upp, i mitten av sidan ser jag en rejält stor bild av min avatar samt uppmaningen "Skapa en händelse". Direkt under det ser jag en medelstor variant av min avatar och frågan "Vad gör du just nu, förnamn?" Om jag ändå skulle vara förvirrad så kan jag titta längst ner i vänsterspalten och känna igen mina genvägar.

Men visst händer det att folk glömmer bort att byta inlogg. Jag kommer osökt att tänka på en tidigare minister som hyllade sitt eget inlägg på Twitter utan att först byta till trollkontot.
2021-11-12, 11:47
  #36797
Medlem
CalzoneItalias avatar
Ni "haters" är bara rädda för Greta. Hon är ung och redan en sån bra retoriker.

Blah,blah,blah

https://www.svt.se/nyheter/greta-thu...er-bla-bla-bla
2021-11-12, 12:06
  #36798
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Jag vet inte. Men tusentals av dem var på gatorna förra helgen i Stockholm:

Dom lyser med sin frånvaro. Inte särskilt kamratligt att inte ens pallra dig dit.Borde vara många från hennes skola som kunde kommit.
Med så få blir det ju bara skämmigt
2021-11-12, 12:19
  #36799
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Kanske en av Gretas FFF-kamrater som lånade Gretas telefon? Sedan postade Greta bilden på Twitter och Instagram?

Detta kan till och med en 12-åring kan göra idag (Instagram, Twitter och Facebook har en åldersgräns på 13 år, men redan i 12-års ålder grejar man tekniken).




Nästan alla svenska tonåringar, även de med bara E och F i sina skolbetyg, använder sociala medier. Så varför skulle inte Greta, med betydligt högre betyg, inte kunna använda sociala medier och posta sina relativt enkla inlägg? Låter helt osannolikt.

Sedan är det ju frågan om hur hennes "resterande team" sköter Facebook. Det är ju bara Svantes konto som är kopplat till hennes Facebook-sida, förutom indiern i Indien. Eller fjärrstyrs Greta från Indien?




Det är ingen som förväxlat några sidor utan Malena förväxlade konton. Denna information är mer diskret.

Självklart vet jag väl att tonåringar fixar Instagram,Facebook och Twitter.
Men jag tror däremot inte att Greta har sina helt själv. Historien om Greta lär ha en team bakom sig,det vet jag att många tycker. Hög tid att mycket av detta granskas
2021-11-12, 12:20
  #36800
Medlem
afvongreves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tindraninni
Dom lyser med sin frånvaro. Inte särskilt kamratligt att inte ens pallra dig dit.Borde vara många från hennes skola som kunde kommit.
Med så få blir det ju bara skämmigt
Jantelagen. I Sverige ska man ju inte tro att man är nåt eller kan nåt.
2021-11-12, 12:25
  #36801
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afvongreve
Jantelagen. I Sverige ska man ju inte tro att man är nåt eller kan nåt.

Har ingenting med det att göra. Många svenska kändisar som är .mer populära än henne. Ta tex Bianca och Jocke/Jonna tex
2021-11-12, 12:43
  #36802
Medlem
CalzoneItalias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tindraninni
Har ingenting med det att göra. Många svenska kändisar som är .mer populära än henne. Ta tex Bianca och Jocke/Jonna tex

Greta har 13,6 miljoner följare på instagram

Bianca har 1,2 miljoner följare på instagram

Greta är en rockstjärna
2021-11-12, 12:48
  #36803
Moderator
-Info-s avatar
Ja. Greta är populär. Titta bara på denna lista:

Greta kom tvåa på nedanstående lista. Hon blev enbart slagen David Attenborough. Däremot slog Greta personer som Angelina Jolie, Leonardo di Caprio, Prince Charles, Emma Watson och Elon Musk:

Citat:
David Attenborough has beaten Greta Thunberg to be crowned the nation's most inspirational 'green' celebrity

The 95-year-old conservationist topped a list which included A-list stars like Leonardo di Caprio and Angelina Jolie. However, it was teenage climate activist Greta Thunberg who placed second on the list and was also the youngest at the tender age of 18. The research also found a number of Royals placing within the top 10, including Prince William, Prince Charles and Kate Middleton.

Elon Musk, founder of electric car manufacturer Tesla, placed at number 17 on the list, while eco-warrior and actor Leonardo di Caprio came in at seventh.

https://www.thesouthernreporter.co.u...ebrity-3454353
https://www.scotsman.com/read-this/d...ebrity-3454353
https://www.thesun.co.uk/tvandshowbi...een-celebrity/
Kod:
TOP 30 MOST INSPIRATIONAL CELEBRITIES
1.           David Attenborough
2.           Greta Thunberg
3.           Prince William
4.           Prince Charles
5.           Joanna Lumley
6.           Kate Middleton
7.           Leonardo di Caprio
8.           Prince Harry
9.           Dr. Jane Goodall
10.          Al Gore
11.          Jamie Oliver
12.          Stella McCartney
13.          Angelina Jolie
14.          Arnold Schwarzenegger
15.          Emma Watson
16.          The Hairy Bikers
17.          Elon Musk
18.          Cameron Diaz
19.          Deborah Meaden
20.          Gwyneth Paltrow

Inte illa av en svensk 18-åring. Eller hur?
2021-11-12, 12:52
  #36804
Medlem
CalzoneItalias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Ja. Greta är populär. Titta bara på denna lista:

Greta kom tvåa på nedanstående lista. Hon blev enbart slagen David Attenborough. Däremot slog Greta personer som Angelina Jolie, Leonardo di Caprio, Prince Charles, Emma Watson och Elon Musk:


Kod:
TOP 30 MOST INSPIRATIONAL CELEBRITIES
1.           David Attenborough
2.           Greta Thunberg
3.           Prince William
4.           Prince Charles
5.           Joanna Lumley
6.           Kate Middleton
7.           Leonardo di Caprio
8.           Prince Harry
9.           Dr. Jane Goodall
10.          Al Gore
11.          Jamie Oliver
12.          Stella McCartney
13.          Angelina Jolie
14.          Arnold Schwarzenegger
15.          Emma Watson
16.          The Hairy Bikers
17.          Elon Musk
18.          Cameron Diaz
19.          Deborah Meaden
20.          Gwyneth Paltrow

Inte illa av en svensk 18-åring. Eller hur?

Fantastiskt ! Hon är lika populär som Dag Hammarskjöld och Olof Palme var på sin tid.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback