Citat:
Humanister har en helt annan syn än naturvetare. Det kände du väl till? Guds existens går som bekant varken att bevisa eller motbevisa. Jag undrar fortfarande hur man kan tro på att Greta™ skulle ha kunnat tillägna sig den hälsosamma skepticism som normalt tar många år att nå fram till. När jag läser uttalanden från Greta™ förefaller hon tvärtom vara dogmatisk och utan minsta tvekan.Du läste den mycket intressanta texten om särbegåvade som Greta mycket slarvigt. Angav tydligt sist att artikeln kommer från skriften Genier och andra.
Citatet som jag angav ovan kommer från en välkänd forskare, Professor Marianne Thormählen, Humanistiska och teologiska fakulteterna på Lunds Universitet, som har skrivit den av mig citerade artikeln i denna skrift!
Skriften med sina programöversikter utgavs med anledning av Humanist- och teologdagarna i Lund 2015-04-17--2015-04-18!
Citatet som jag angav ovan kommer från en välkänd forskare, Professor Marianne Thormählen, Humanistiska och teologiska fakulteterna på Lunds Universitet, som har skrivit den av mig citerade artikeln i denna skrift!
Skriften med sina programöversikter utgavs med anledning av Humanist- och teologdagarna i Lund 2015-04-17--2015-04-18!
Citat:
De rika länderna har en negativ tillväxt pga vikande födelsetal. De fattiga länderna har en exponentiell tillväxt pga extremt höga födelsetal. Det kanske någon borde berätta för Greta™? Innan man börjar fundera på lösningar så är det en fördel att i möjligaste mån ha gjort klart för sig hur omvärlden för närvarande är beskaffad. Om Greta™ felaktigt tror att tillväxten sker i den rika delen av världen, så kommer givetvis hennes förslag till lösningar att leda fel.
Greta tar plats och ges plats. Hon hatar inte invandrare och hennes mamma har uttryckt sig ogillande om Sverigedemokraterna, trots att JÅ röstade på henne i Eurovision Song Contest i Moskva.
Och hon påvisar dårskapen med tanken på de rika ländernas eviga tillväxt och andra vanföreställningar.
Och hon påvisar dårskapen med tanken på de rika ländernas eviga tillväxt och andra vanföreställningar.