Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-06-27, 19:11
  #33937
Medlem
Picamagpies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Det finns även Midi-gitarrer, som i likhet med Midi-keyboards har många inbyggda ljud. I citatet sägs det uttryckligen att Greta solospelade gitarr för Brian May!

Om inte Greta spelar gitarr, varför finns hänger det en fin gitarr på väggen där hon bor, och varför fanns det en fin gitarr, kanske samma gitarr, på katamaranbåten som hon seglade på!?

Så resurssnålt som Greta vill leva, tror jag inte ett ögonblick på, att hon vare sig köper eller går med på att ta emot ett musikinstrument, som hon ej använder rätt regelbundet!
Nej, det finns inget citat av Brian som säger att Greta spelat gitarr för han
2021-06-27, 19:13
  #33938
Medlem
Picamagpies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Skulle inte Brian då sagt att hon hade kunnat bli Queens keyboardist?

Ska vi lita på Brian eller dig, en anonym notorisk Gretahatare?
Det är inte fråga om hat utan det är fråga om fakta. Har du fakta på att Greta spelat gitarr för Brian?
2021-06-27, 19:14
  #33939
Moderator
oilslicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Greta har jag sett har vissa lite större blomkrukor, där hon bor.

Så jag tror att hon inte bara har känsliga musikfingrar, utan även känsliga gröna fingrar!

Vad som odlas i blomkrukorna, får dock Greta själv berätta om, om hon vill!

Herregud....när jag inte trodde att Greta-hysterin kunde bli löjligare så toppar du med det där.

Så om Greta vill använda något klimatvidrigt så är det ok, men gud nåde oss andra som vill äta en biff eller ta bilen till jobbet.

Jag fattar inte att ni inte inser hur totalt världsfrånvända ni verkar för oss normala?
2021-06-27, 19:15
  #33940
Medlem
Picamagpies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Spelar själv både gitarr och keyboard, fast bara som glad amatör lite då och då.

Musikintresset har Greta och jag gemensamt, fast hon tycks vara långt skickligare i att spela än vad jag är!
Har du hört Greta spelat på något instrument?
2021-06-27, 19:42
  #33941
Medlem
Nyfiken prickigs avatar
Skulle Greta lira ihop med Queen så får de börja med att gräva upp Freddie, för sedan han gick bort så är det bandet icke existerande.
2021-06-27, 19:47
  #33942
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oilslick
Herregud....när jag inte trodde att Greta-hysterin kunde bli löjligare så toppar du med det där.

Så om Greta vill använda något klimatvidrigt så är det ok, men gud nåde oss andra som vill äta en biff eller ta bilen till jobbet.

Jag fattar inte att ni inte inser hur totalt världsfrånvända ni verkar för oss normala?
Ifrågasätter du även att Greta™ kan gå på vattnet, väcka de döda till liv, samt spelar bättre gitarr än Jimmy Page? Hädare!
2021-06-27, 19:54
  #33943
Moderator
oilslicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Ifrågasätter du även att Greta™ kan gå på vattnet, väcka de döda till liv, samt spelar bättre gitarr än Jimmy Page? Hädare!
Nej nej.....herregud.
Jag skulle inte vilja leva i en värld utan Gretas välsignade närvaro.
Finns det nåt som tösabiten inte klarar av?
Mitt svar är NEJ!
2021-06-27, 20:42
  #33944
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picamagpie
Det är inte fråga om hat utan det är fråga om fakta. Har du fakta på att Greta spelat gitarr för Brian?
Brians fakta tyder på en gitarr, dina fakta om en keyboard tyder på ingenting än så länge.
Ska vi jämföra eran käraktärshistorik?

De senaste debacklen i tråden har handlat om återanvänt skåpmat från Greta hatarna, såsom wwr.s försök att förfalska hennes årskurser ifrån 2015. Det är ingen som bryr sig.
2021-06-27, 20:50
  #33945
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Brians fakta tyder på en gitarr, dina fakta om en keyboard tyder på ingenting än så länge.
Ska vi jämföra eran käraktärshistorik?

De senaste debacklen i tråden har handlat om återanvänt skåpmat från Greta hatarna, såsom wwr.s försök att förfalska hennes årskurser ifrån 2015. Det är ingen som bryr sig.
Vid den här tidpunkten på dygnet brukar jag inte skriva, för närvarande. Precis som jag påpekade senast. Men jag kanske återkommer senare.
2021-06-27, 21:09
  #33946
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picamagpie
Nej, det finns inget citat av Brian som säger att Greta spelat gitarr för han
Greta har uppenbarligen spelat ett solo av Bohemian Rhapsody på något instrument, Brian insinuerar att det är en gitarr.
2021-06-27, 21:30
  #33947
Moderator
oilslicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Greta har uppenbarligen spelat ett solo av Bohemian Rhapsody på något instrument, Brian insinuerar att det är en gitarr.

Brian insinuerar ingenting.


Citat:
brianmayforreal
Verified
OK - I’m going slowly with this but ... this is my face while I’m listening (per Skype) to Greta Thunberg playing the Bohemian Rhapsody solo ! And she’s good !! We had a long chat. About the Planet, animals, Space, and ... many other things ... with a view to doing ... something ! 💥💥💥💥 You’ll notice the Skype isn’t working properly - so we can’t see each other - only hear. But it was a great moment. Plans to hatch ! Bri

Jag antar att Greta har en akustisk gitarr och jag skulle faktiskt vilja höra henne spela gitarrsolot akustiskt...och nu är jag faktiskt allvarlig.
Jag tvivlar inte på att hon är duglig på både piano och gitarr, fast i det här fallet ger jag min röst på att hon spelade piano.
Nu blev jag faktiskt nyfiken på riktigt.
2021-06-27, 21:35
  #33948
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oilslick
Brian insinuerar ingenting.




Jag antar att Greta har en akustisk gitarr och jag skulle faktiskt vilja höra henne spela gitarrsolot akustiskt...och nu är jag faktiskt allvarlig.
Jag tvivlar inte på att hon är duglig på både piano och gitarr, fast i det här fallet ger jag min röst på att hon spelade piano.
Nu blev jag faktiskt nyfiken på riktigt.
Jag är också nyfiken, på riktigt.
Vad är orginalsolot inspelat på för instrument?

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback