Nu har vi äntligen fått lite mer kött på benen angående Gretas studier:
https://www.aftonbladet.se/nojesblad...hyllade-filmen
Citat:
Under fredagens presskonferens var hon med på länk, från ett lärarrum, mellan två lektioner på gymnasiet, där hon pluggar samhällsorienterade ämnen.
"Samhällsorienterande ämnen", inte hela "samhällsprogrammet" ..? Går hon något slags anpassad studiegång, några timmar i veckan? Kanske i så fall beroende på hennes svåra ätstörning. Se bilden nedan och jämför den med hur Greta såg ut för bara ett år sen, söt med runda flickkinder.
Vi var ett gäng här i tråden som såg en onlinediskussion med henne och Neubauer + ytterligare någon i mars, där hon berättade om sina matvanor och blev chockerade. Till middag? Ett päron. Redan då såg hon tärd och blek ut - och det tycks inte ha blivit bättre över sommaren
https://www.aftonbladet.se/nojesblad...fran-stockholm
Citat:
Hon berättade också att hon egentligen har drömt om att bli forskare hela sitt liv, att sitta i ett laboratorium, men inser att hon kanske har en viktigare roll som den klimataktivist hon är nu.
Konstigt att hon inte läser natur.
Citat:
Ursprungligen postat av
Surtruten
Ja vem bryr sig?
Du har ju tex. själv producerat runt 1000 inlägg i denna tråd sedan mars 2019!
Det är cirka 10 % av alla inlägg så en som verkar bry sig väldigt mycket är ju du själv.
Citat:
Ursprungligen postat av
Surtruten
Jag själv har läs- och skrivsvårigheter, som det hette när jag var ung, och fick mycket stöd och hjälp för att till sist klara av en civilingenjörsexamen (utan några stöd). Det hade aldrig gått vägen om grundskolan och gymnasiet hade ignorerat mina svårigheter.
Vojne, vojne, en civilingenjör som inte behärskar procenträkning, det såg man inte komma

(Och när det gällde antalet lyssnare av Greta sommarprogram avrundade du minst sagt friskt uppåt.)
Just nu finns det drygt 31K inlägg i tråden. Om du sätter ett decimalkomma före 1:an så får du 10 %, vilket är lika med? Jag själv har tydligen gjort ca 1 800 inlägg i flera olika trådar. Till skillnad mot dig har jag inte tid att räkna hur många jag gjort just i den här. Det är ett antal, det kan jag villigt erkänna. Har svårt att det skulle vara närmare 50 % men, men. Det är mycket möjligt att du har rätt
Men deppa inte, du är i gott sällskap. Det finns fler än du som har problem med logiken men ändå får ära och berömmelse:
https://medium.com/@GretaThunberg/pr...t-8e2cd8a4736d
Citat:
Att (som många verkar tro är ett realistiskt alternativ) minska andra utsläpp för att ”kompensera” för detta är en omöjlighet eftersom ALLA våra utsläpp omedelbart måste påbörja en snabb minskning till noll och sen direkt till minus med teknik som inte finns tillgänglig idag.
Hur ska man kunna utveckla ny teknik om ALLA utsläpp omedelbart måste ner till noll?
(Dessutom kan ju Greta föregå med gott exempel. INGA fler resor Greta. Noll. Nada. Så det där med Kina kan du ju lägga på hyllan. Kan vi verkligen tillåta sällskapshundar i fortsättningen? Några fler La Malizia kommer givetvis inte att kunna byggas. Inga elbilar eller vindkraftverk heller. För hur var det nu?
ALLA våra utsläpp
omedelbart måste påbörja en snabb minskning till noll och
sen direkt till minus
(Finns en del andra "godbitar" att kommentera i Gretas lilla pamflett men hinner inte nu.)