Citat:
Ursprungligen postat av
ElimGarak
Vad jag vet så är Malena Ernman vänsterradikal och har varit sådan sedan ungdomen.
Då "vet" du fel, så är det inte enligt henne själv.
Därför ifrågasätter jag att Greta Thunberg uppfostrat i en kommunistisk anda.
Rättvisa och människors lika värde (som inte kommunismen har monopol på) har säkert Greta fått höra av både sin mamma och pappa.
Citat:
Ursprungligen postat av
ElimGarak
om man som Malena, Svante och greta springer omkring i AFA-tröjor är man definitivt vänsterextrema.
Så kan det vara, jag hade ingen aning om att dessa tröjor signalerade ett anarkistiskt budskap. Vänners barn som inte alls var vänster (varken vännerna eller barnen) har jag sett med dessa och liknande tröjor,
Nu är det väl välkänt.
Citat:
Ursprungligen postat av
ElimGarak
Extinction Rebels är klart vänsterextremistiska.
Både extrema och vänsterextrema skulle jag vilja påstå.
Greta Thunberg borde hålla sig borta från dem.
Citat:
Ursprungligen postat av
ElimGarak
Jag håller med om att det är synd att debatten om klimatet blivit en höger-vänsterfråga och efterlyser mer sans och balans i denna debatt.
Men jag vill definitivt inte ha det samhälle som Greta och hennes gäng förespråkar.
Lite off-topic nu men så länge man inte löser problemet med överbefolkningen genom en långsiktigt planerad barnbegränsning i de mest tätbefolkade länderna så kommer inga andra problem att kunna lösas, detta då råvaror är på väg att ta slut och belastning på natur och klimat blir större ju fler vi blir.
Greta Thunbergs grundbudskap är ju väldigt balanserat, lyssna på forskarna och gör vi inget nu måste vi göra allt ännu snabbare sedan. Trist bara att vi på högerkanten inte kan uppbåda ett liknande engagemang.
Jag vill inte heller ha ett vänstersamhälle, men det går ju att ändra på senare.
Förändrade förutsättningar på jorden går troligen inte att ändra även om man skissar på att starta vulkanutbrott eller spraya ut partiklar i atmosfären för att hålla nere temperaturen.
Indien ligger dåligt till när det gäller barnafödande (det blir många), men Kina har gjort sin läxa sedan länge och i många länder i Aftrika föds inte så många barn längre.
Of topic, men tangerar ändå GT och hennes agerande en del tycker jag.