Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-05-05, 09:10
  #30565
Medlem
Ni Gretahatare vinner i kvantitet i den här tråden, men när det kommer till kvalitet är det betydligt sämre ställt. Ni maler på om era missuppfattningar om Greta, obeaktat vad vettiga personer har framfört i tråden. Men det är klart, någonstans skall det ju också finnas plats för damm så det är väl bra att den här tråden existerar. :-)
2020-05-05, 23:44
  #30566
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zajj
Ni Gretahatare vinner i kvantitet i den här tråden, men när det kommer till kvalitet är det betydligt sämre ställt. Ni maler på om era missuppfattningar om Greta, obeaktat vad vettiga personer har framfört i tråden. Men det är klart, någonstans skall det ju också finnas plats för damm så det är väl bra att den här tråden existerar. :-)

Är det verkligen hat när man inte riktigt håller med klimatalarmisten Greta? Hon verkar inte ens själv tro på sina predikningar. Senast i dag Twittrade Greta att det inte har någon betydelse om utsläppen minskar. Man får hoppas att det är hon själv som Tvittrar och inte hennes farsa. Det skulle vara förjävligt om en vuxen människa vräker ur sig sådan smörja.

Vad har hänt med "Greta hatarnas" meningsmotståndare?

2020-05-06, 04:29
  #30567
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alibabbla
Är det verkligen hat när man inte riktigt håller med klimatalarmisten Greta? Hon verkar inte ens själv tro på sina predikningar. Senast i dag Twittrade Greta att det inte har någon betydelse om utsläppen minskar. Man får hoppas att det är hon själv som Tvittrar och inte hennes farsa. Det skulle vara förjävligt om en vuxen människa vräker ur sig sådan smörja.

Vad har hänt med "Greta hatarnas" meningsmotståndare?

Greta verkar ju ha lagt av klimatpropagandan och gått över på Corona. Så många andra klimatsupportrar kanske också har lagt av. (-Info- tillhörde väl också dem.)

Det borde vara orimligt att nu "köra igång" Greta igen på klimathysterin, när det på sistone ansetts att en influensa är viktigare. Greta sade att man inte skulle gå i skolan eftersom vi inte har någon framtid. Men nu skall hon visst börja i plugget igen.

EU antar en klimatlag som inte medför några reella förändringar och satsar 300 miljarder på fossil infrastruktur.

Klimathysterin framstår som en bluff. Men om ett samordnat globalt nätverk av media börjar pumpa ut den igen kan allt hända, förstås.

Jag gissar att Greta är förbrukad som asketiskt klimathelgon. Hon ger pengar till barn för att de inte skall missa skolan under influensan. Det liknar mer Gates.

Men som person kommer hon säkert att klara sig bra. Hon har spelat en roll för den global eliten och kommer att ha deras stöd.

Men allt detta är gissningar. Kanske står hon i Davos 2021 och säger "Our house is still on fire!" (Kommer någon lustigkurre att trycka på brandlarmet när Greta kommer till plugget )

...

När man talar om trollen ... Här är en artikel från Elle för ett par veckor sedan. Bra bild förstås. Men det verkar mest vara en plugg för boken med enbart citat.
https://www.elle.com/culture/books/a...thunberg-book/

Bonus:
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/i...6ZP9ZZ_Sg&s=10

En bild jag inte sett förut
https://i.imgur.com/UEiXq82.jpg
Länken går hit
https://twitter.com/GretaThunberg/st...215860224?s=19
Men jag hittar inte bilden där.
__________________
Senast redigerad av wwr 2020-05-06 kl. 05:28.
2020-05-06, 06:58
  #30568
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zajj
Ni Gretahatare vinner i kvantitet i den här tråden, men när det kommer till kvalitet är det betydligt sämre ställt. Ni maler på om era missuppfattningar om Greta, obeaktat vad vettiga personer har framfört i tråden. Men det är klart, någonstans skall det ju också finnas plats för damm så det är väl bra att den här tråden existerar. :-)
Greras pappa menar du? Eftersom han och en indier sköter Gretas sociala medier. Greta själv kan inte svara på en fråga utanför manus, det är väl uppenbart för alla eller?
2020-05-07, 17:06
  #30569
Medlem
Denna tråden är ju lika död som Greta. Varför är hon så tyst? Ska hon inte gå ut stort nu och hylla Corona som åstadkommit precis det som hon eftersträvar? Eller inser barnet att hennes agenda och dess följder inte riktigt fungerar i den värld vi lever?
2020-05-07, 17:30
  #30570
Medlem
Gretanols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBollocks
Denna tråden är ju lika död som Greta. Varför är hon så tyst? Ska hon inte gå ut stort nu och hylla Corona som åstadkommit precis det som hon eftersträvar? Eller inser barnet att hennes agenda och dess följder inte riktigt fungerar i den värld vi lever?

Stackars Greta. Hon får inte strejka. Hon är pank. Fler och fler glömmer vem Greta är. Svåra tider för Greta. Kommer nån att vilja köpa hennes (gnäll-)bok?

Hon kanske inte ens platsar nu som kändis i "kändisskvaller"? När måste vi flytta tråden? Det ser ut som det behövs snart.
2020-05-08, 00:11
  #30571
Medlem
Jag trodde att det skulle ta längre tid innan Greta™ blev bortglömd. Men vem hade väl räknat med en pandemi? Jahapp! Det var hennes tid i rampljuset. Vem blir nästa superstjärna? Och vilket kommer vara det nya fokus? Jag tror att Global Warming™ är på kraftig nedgång. COVID-19 kommer definitivt att vara på tapeten året ut. Men även det kommer ju att ebba ut. Hoppas jag. Vad kommer sedan? Och finns det någon möjlighet för Greta™ att göra comeback? Och inom vilket panikfält då? Det gäller att diversifiera affärsverksamheten.
2020-05-08, 04:26
  #30572
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Jag trodde att det skulle ta längre tid innan Greta™ blev bortglömd. Men vem hade väl räknat med en pandemi? Jahapp! Det var hennes tid i rampljuset. Vem blir nästa superstjärna? Och vilket kommer vara det nya fokus? Jag tror att Global Warming™ är på kraftig nedgång. COVID-19 kommer definitivt att vara på tapeten året ut. Men även det kommer ju att ebba ut. Hoppas jag. Vad kommer sedan? Och finns det någon möjlighet för Greta™ att göra comeback? Och inom vilket panikfält då? Det gäller att diversifiera affärsverksamheten.
Vi verkar få leva på minnen. Här är den lilla teaterapan imponerad:
https://i.imgur.com/Y4bb6Kj.jpg
2020-05-08, 13:15
  #30573
Medlem
AcchiaHes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Jag trodde att det skulle ta längre tid innan Greta™ blev bortglömd. Men vem hade väl räknat med en pandemi? Jahapp! Det var hennes tid i rampljuset. Vem blir nästa superstjärna? Och vilket kommer vara det nya fokus? Jag tror att Global Warming™ är på kraftig nedgång. COVID-19 kommer definitivt att vara på tapeten året ut. Men även det kommer ju att ebba ut. Hoppas jag. Vad kommer sedan? Och finns det någon möjlighet för Greta™ att göra comeback? Och inom vilket panikfält då? Det gäller att diversifiera affärsverksamheten.

Lugn, bara lugn... Greta kommer tillbaka! Hela hennes framtida utkomst hänger ju på det - om inte Malena får in henne i någon musikal. Sedan om hon byter panikfält, det får framtiden utvisa. Aspergare kan ibland ha svårt att sadla om, särskilt när de varit lika djupt insyltade i något som Greta.
2020-05-08, 20:31
  #30574
Medlem
Gretanols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AcchiaHe
Lugn, bara lugn... Greta kommer tillbaka! Hela hennes framtida utkomst hänger ju på det - om inte Malena får in henne i någon musikal. Sedan om hon byter panikfält, det får framtiden utvisa. Aspergare kan ibland ha svårt att sadla om, särskilt när de varit lika djupt insyltade i något som Greta.

Greta kommer att studera vidare, gymnasiet högskola universitet bli professor forskare FN-soldat osv....och då kommer hon att räkna rätt och inse att klimatmodellerna som hon informerar om nu, var helt åt skogen

Men först 5 år efter att en ny istid har kommit förstås
2020-05-08, 23:00
  #30575
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gretanol
Greta kommer att studera vidare, gymnasiet högskola universitet bli professor forskare FN-soldat osv....och då kommer hon att räkna rätt och inse att klimatmodellerna som hon informerar om nu, var helt åt skogen

Men först 5 år efter att en ny istid har kommit förstås
Jag skulle bli ytterst förvånad om Greta™ väljer att utbilda sig. Det skulle innebära att hon frivilligt underordnar sig en lärare som är mer kunnig än henne själv. Hon har det nog tillräckligt psykiskt påfrestande av att ha försvunnit från rampljuset. Att gå in i rollen som underordnad elev finns nog inte på kartan. Jag har sagt det förut, och jag säger det igen: Det brukar inte gå väl för barnstjärnor. Missbruk och självmord är mycket vanligt. Vad gäller Greta™ är väl självsvält till döds det som ligger närmast till hands. Nåja, föräldrarna kanske kan tjäna en slant på Beata?
2020-05-09, 00:05
  #30576
Medlem
Gretanols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Jag skulle bli ytterst förvånad om Greta™ väljer att utbilda sig. Det skulle innebära att hon frivilligt underordnar sig en lärare som är mer kunnig än henne själv. Hon har det nog tillräckligt psykiskt påfrestande av att ha försvunnit från rampljuset. Att gå in i rollen som underordnad elev finns nog inte på kartan. Jag har sagt det förut, och jag säger det igen: Det brukar inte gå väl för barnstjärnor. Missbruk och självmord är mycket vanligt. Vad gäller Greta™ är väl självsvält till döds det som ligger närmast till hands. Nåja, föräldrarna kanske kan tjäna en slant på Beata?

Det där med att komma tillbaka som en obildat elev från specialskola, till en vanlig gymnasieklass tror jag blir svårt. Och sen blir hon ju äldre än alla andra? hon blir väl 1-2 år äldre än andra?? Även om hon kommer att se yngst ut av alla.

Det är precis som du skriver. Motivation. Kommer Greta att ha någon? Jag var ändå lite överraskad att hon i webinaren meddelade att hon ska börja i gymnasiet i höst. Kanske vi har fel?
Jag tror ändå mer på denna rubrik: "Greta hoppar av gymnasiet, pga....bla bla bla"

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback