2020-04-18, 01:43
Medlem
AcchiaHes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Här är tydligen sammanfattningen av Magda Gads angrepp på Greta:

"Magda Gad
@gad_media
It seems as @GretaThunberg is the prophet of the century. She said: stop flying, stop consuming, end capitalism, produce locally. And so we did. When the ”right” people started dying. #COVID2019 #CoronavirusOutbreak #corona #environment #schoolstrike4climate"

En av Magda Gads kritiker svarar:

"​“
You mean the elderly and the sick? Do you call them the 'right' people? Still nice of you to come out as a communist. Do you want to destroy capitalism as well or what?”

Jag har ställt frågan förut och du har inte svarat på den, vilket jag tolkar som att du själv är rädd för en debatt: vari ligger angreppet från Magdas sida på Greta? Kan du förklara det med egna ord, på begriplig svenska och utan att kopiera någon skum text som inte säger så mycket annat än att Magda tog fasta på delar av Gretas budskap och jämförde det med Coronas effekter på samhället.

Jag har googlat på den text som du hänvisar till och ser att den uppfattas som en hyllning från Gad till Greta. Hur är din förståelse av svenska?
Senast redigerad av AcchiaHe 2020-04-18 kl. 01:48.
2020-04-18, 01:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AcchiaHe
Kan du ge länkar, som stöder din teori, om att du är omvittnat noggrann?

Inte första gången Inspiratoeren använder denna tråd som en plattform för att framhäva sin egen ”omvittnade” förträfflighet, säkerligen heller inte den sista.
2020-04-18, 02:19
Medlem
Gretanols avatar
Citat:
Somliga tål visst inte att höra sanningen! Håller helt med Jof, här på FB finns ingen anledning att debattera!

Sanningen?

Jag vill höra sanningen, och sanningen är:

-Greta aldrig har sagt ett ord om Kina
-Greta har som utbildning lågstadiet och högstadiet (som var en specialskola dessutom)
-Greta debatterar aldrig
-Greta angriper alla för "klimatförnekning" om det inte stämmer med hennes agenda.
-Greta är oförmögen att förklara så komplexa saker med fler än några ord.

Och nu plötsligt är Greta en "Kinaexpert" som lär dig allt om Kina plötsligt?
2020-04-18, 02:27
Medlem
Gretanols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
"Så är vem då". Betyder? Vem är det? Eller: Så, vilka är då dessa 10%?
Om det möjligen är det Gretanol vill fråga, så blir jag nog svaret skyldig. Du kan ändå räkna dig som tillhörig en majoritet här. Så var trygg med det.

Jag vet inte vad du vill egentligen, men jag vill inte att man ska använda Greta för att sprida sina åsikter.

Jag vill diskutera Greta, inte någon som är besatt av Greta på det där viset.
Jag beundrar Gretas sätt att vara ärlig. Men insp. vill omvandla Greta till en ljugande politiker.
Senast redigerad av Gretanol 2020-04-18 kl. 02:55.
2020-04-18, 02:31
Medlem
Gretanols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FairEnough
Inte första gången Inspiratoeren använder denna tråd som en plattform för att framhäva sin egen ”omvittnade” förträfflighet, säkerligen heller inte den sista.

Precis. Man börjar nu verkligen sakna -Info- som var verkligen ett proffs jämfört med "inspärrad"
-Info- var saklig och försökte ha så många källor som möjligt.

"inspärrad" försökte ge några källor för några dagar sen, men det blev fort en katastrof.
Senast redigerad av Gretanol 2020-04-18 kl. 02:49.
2020-04-18, 02:38
Medlem
Gretanols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AcchiaHe
Jag har ställt frågan förut och du har inte svarat på den, vilket jag tolkar som att du själv är rädd för en debatt: vari ligger angreppet från Magdas sida på Greta? Kan du förklara det med egna ord, på begriplig svenska och utan att kopiera någon skum text som inte säger så mycket annat än att Magda tog fasta på delar av Gretas budskap och jämförde det med Coronas effekter på samhället.

Jag har googlat på den text som du hänvisar till och ser att den uppfattas som en hyllning från Gad till Greta. Hur är din förståelse av svenska?

Jag undrade samma sak. Varför ingen länk så vi kan lättare förstå och undvika missförstånd!
Jag har också sökt denna "kritiserande" artikeln där hon "orättvist anklagar ETT BARN"!!

"Fakta och Källor" är något som insp. inte behärskar. Vad han har hört eller tror att Greta tror är 1000gg viktigare.
Senast redigerad av Gretanol 2020-04-18 kl. 02:52.
2020-04-18, 02:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Här på FB är 90% mot Greta, men FB är ett forum som domineras av SD och Trumpanhängare, så vad annat kan man vänta sig. Och många frossar i ondskefulla påhopp på vår lilla Greta. Usch!

Bland svenska i allmänhet är hon högt respekterad. Men det syns ju inte här.
Här finns det ingen anledning att debattera.
Men kanske någon gång påminna om verkligheten utanför FB.
Goodby!
Exakt, de små urblåsta liven här inne förstår inte Gretas storhet!
2020-04-18, 04:25
Medlem
Gretanols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Albax
Exakt, de små urblåsta liven här inne förstår inte Gretas storhet!
Du som fattar, förklara åt oss vad som skulle hända om Greta var stor!!

lat-greta-bli-var-statsminister/

Citat:
Salming passar även på att hylla Sveriges största miljökämpe*.

– Vilken fantastisk liten tjej, hon är ju grym. Sådär ska alla vara, precis som hon. Skicka fram henne mer, hon har ju modet och törs stå för viktiga saker**. Till skillnad från våra politiker som bara pratar om sig själva. Låt Greta bli statsminister, då blir det nån jävla ordning*** här tror jag.

* Expressens snällare benämning på en domedagsprofet.
** 100%- sannolikheten att Greta rymmer och gömmer sig om hon måste nämna Kina.
*** Sant! Det blir en JÄVLA satans ordning!
Senast redigerad av Gretanol 2020-04-18 kl. 04:32.
2020-04-18, 08:29
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Somliga tål visst inte att höra sanningen! Håller helt med Jof, här på FB finns ingen anledning att debattera!
Hur gick det med den nya EU-lagen?

Den är ju extremt intetsägande och medför inga praktiska förändringar vad gäller klimatet. (Först efter 2030 får EU-komissionen rätt att ge "tillrättavisning" till de länder som inte anses följa målsättningen 2050!) Greta skällde (som vanligt) på lagen.

Greta påstås vara världens främsta klimataktivist.

Men enligt min uppfattning är hon ingen aktivist alls. Hon ställs bara upp ibland för att prata på möten eller i media.

Du epostade henne och påminde henne om att hon borde aktivera sig och sina nätverk för att göra lagen mer kraftfull.

Fick du svar? Skall hon starta aktivism mot lagen?
Senast redigerad av wwr 2020-04-18 kl. 09:18.
2020-04-18, 09:25
Medlem
Gretanols avatar
Oj vad det är tyst från Greta nu när tidningarna har annat att rapportera om.

P.g.a Greta slutade man att förbereda sig för andra kriser, medan klimatkrisen tog mycket av resurserna. Undrar hur det känns för Greta. Hennes inställning var typ att kriserna kommer bara att finnas i fattiga länder medan hon tänkte aldrig att hon skulle uppleva en kris själv, i karantän dessutom.

Finland t.ex verkar vara förberedd för krig, pandemier och andra katastrofer.
2020-04-18, 09:36
Medlem
AcchiaHes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gretanol
Oj vad det är tyst från Greta nu när tidningarna har annat att rapportera om.

P.g.a Greta slutade man att förbereda sig för andra kriser, medan klimatkrisen tog mycket av resurserna. Undrar hur det känns för Greta. Hennes inställning var typ att kriserna kommer bara att finnas i fattiga länder medan hon tänkte aldrig att hon skulle uppleva en kris själv, i karantän dessutom.

Finland t.ex verkar vara förberedd för krig, pandemier och andra katastrofer.

Sverige är väl inget rikt land längre och har inte varit det på kanske 20 år.

MEN... Krisen handlar om ett gammalt virus som har förändrats till den graden, att det angriper nya arter, t.ex. Homo sapiens eller Panthera Leo, eller Felix Catus. Virusförändringar kan vara spontana eller inducerade (orsakade) av miljön det lever i, inklusive klimatförändringarna som får värddjuren att ändra sitt beteende, utbredningsområde etc. Notera alltså att även denna kris går med "god vilja" att skylla på klimatförändringar, vilket leder oss tillbaka till frågan huruvida klimatförändringarna är människoinducerade eller inte. Så bara Greta snappar upp denna tanke, kommer hon att få ny luft under vingarna.
2020-04-18, 09:51
Medlem
AcchiaHes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FairEnough

För vissa här i tråden är inspiratoeren omvittnat slarvig med orden, tankarna och skiljetecknen - till den grad, att man undrar vad han gjorde på svenskalektionerna i byskolan. Följaktligen kan man ju undra, hur han lyckas inspirera någon till något. Därmed inte sagt, att han inte kan vara en värdefull tillgång till Greta på det mänskliga planet. Däremot: som Gretas talesman på FB drar han bara ett löjes skimmer över henne, tyvärr. En människa, som så ofta sjunger päaner till sig själv, uppfattas tyvärr som mindre trovärdig, när denne också sjunger någon annans lov.

Ordförklaring: päan/pean/paean/paian = lovsång. Ett gammalt indoeuropeiskt or,d som med fördel kan användas för att beteckna, vad inspiratoeren skriver om sig själv.
Senast redigerad av AcchiaHe 2020-04-18 kl. 10:32.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in