Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-04-17, 21:21
  #30241
Avstängd
*
2020-04-17, 21:32
  #30242
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
https://www.youtube.com/watch?v=6Ilm6xQJbpM

We Hear You – Greta Thunbergs tal på Dramaten!
Såg inte Greta. Vad är det här för psykedelisk dynga? VA?
2020-04-17, 21:36
  #30243
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av AcchiaHe
Så du ser inte Magda Gads artikel som en "utmärkt" bedömning av Gretas insatser? Två saker undrar jag över:
- kontrollerar du Gretas tillgång till Internet så att hon inte kan läsa artikeln själv? På vilket sätt kontrollerar du Greta då?
- varför skrev Magda Gad denna artikel? Vad har hon för agenda? Greta är ju ingen ny företeelse och har inte ändrats i sak sedan början. Kan inte du fråga Magda om detta?
Naturligtvis surfar Greta fritt på nätet, men man kan ju undvika att att länka de värsta påhoppen till Greta, om man som jag bryr sig en hel del om hur hon mår.

Magda Gad har gjort många viktiga och intressanta reportage, men för det mycket grova angreppet mot Greta borde hon anmälas till mediaombudsmannen! En så erfaren journalist som Magda borde bara inte kunna göra ett sådant rejält magplask i en större gyttjepöl! Har Magda ens bett om ursäkt och lovat Greta en större ekonomisk kompensation, vilket nu är hennes plikt?

Visst kan jag fråga Magda om anledningen till det helt orättvisa grova angreppet mot ett barn, vilket gör det ännu värre såväl juridiskt som etiskt, men får jag ett ärligt svar???

Vad Magda Gad har för agende med sitt grova angrepp på Greta är en bra fråga. En annan bra fråga är vilket ansvar ansvarig utgivare på Expressen här har? Magda Gad är ju anställd på Expressen.
__________________
Senast redigerad av inspiratoeren 2020-04-17 kl. 22:04.
2020-04-17, 21:37
  #30244
Medlem
AcchiaHes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
https://www.youtube.com/watch?v=6Ilm6xQJbpM

We Hear You – Greta Thunbergs tal på Dramaten!

Nåja, även skådisar måste leva. :-)
2020-04-17, 21:43
  #30245
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av AcchiaHe
Nåja, även skådisar måste leva. :-)
*
__________________
Senast redigerad av inspiratoeren 2020-04-17 kl. 21:46.
2020-04-17, 21:46
  #30246
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av AcchiaHe
Nåja, även skådisar måste leva. :-)
Är en bra föreställning med berömda citat från Gretas tal! Titta särskilt på flickan, som verkar bära en baby!
2020-04-17, 21:51
  #30247
Medlem
AcchiaHes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Magda Gad har gjort många viktiga och intressanta reportage, men för det mycket grova angreppet mot Greta borde hon anmälas till mediaombudsmannen! En så erfaren journalist som Magda borde bara inte kunna göra ett sådant rejält magplask i en större gyttjepöl! Har Magda ens bett om ursäkt och lovat Greta en större ekonomisk kompensation, vilket nu är hennes plikt?

Anmäla, det kan du ju göra. Om du anser att hon bör anmälas, då bör du anmäla. F.ö. kan man bara göra stora magplask i stora pölar. Vad gäller ekonomisk kompensation så tvivlar jag på att Magda har några ekonomiska förpliktelser gentemot Greta, om inte en domstol ålägger henne att betala skadestånd till Greta. Men då handlar det om skadestånd som en domstol kan döma ut. Jag har vissa tvivel på att du använder ordet "plikt" på rätt sätt.

Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Visst kan jag fråga Magda om anledningen till det helt orättvisa grova angreppet mot ett barn, vilket gör det ännu värre såväl juridiskt som etiskt, men får jag ett ärligt svar???

Är du säker på att Magda angrep barnet Greta och inte aktivisten Greta? Vad är det för orättvist du ser i Magdas artikel? Jag läser sällan vad Magda skriver och just den artikeln har jag aktivt undvikit att läsa. Men eftersom du klagar på någon "orättvisa" så undrar jag vad du syfter på. Och eftersom du använder ordet "juridiskt", vad är det för lagrum du syftar på?
2020-04-17, 21:57
  #30248
Medlem
AcchiaHes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Är en bra föreställning med berömda citat från Gretas tal! Titta särskilt på flickan, som verkar bära en baby!

Här på flashback är nog ett annat citat mera berömt och känt: "jag är omvittnat noggrann". Det har upprepats tillräckligt många gånger för att fastna. :-)
2020-04-17, 23:04
  #30249
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av AcchiaHe
Anmäla, det kan du ju göra. Om du anser att hon bör anmälas, då bör du anmäla. F.ö. kan man bara göra stora magplask i stora pölar. Vad gäller ekonomisk kompensation så tvivlar jag på att Magda har några ekonomiska förpliktelser gentemot Greta, om inte en domstol ålägger henne att betala skadestånd till Greta. Men då handlar det om skadestånd som en domstol kan döma ut. Jag har vissa tvivel på att du använder ordet "plikt" på rätt sätt.



Är du säker på att Magda angrep barnet Greta och inte aktivisten Greta? Vad är det för orättvist du ser i Magdas artikel? Jag läser sällan vad Magda skriver och just den artikeln har jag aktivt undvikit att läsa. Men eftersom du klagar på någon "orättvisa" så undrar jag vad du syfter på. Och eftersom du använder ordet "juridiskt", vad är det för lagrum du syftar på?
Närmast rättsreglerna om grovt förtal respektive förtal! Orättvist dels för att Greta är mycket mån om att värna livet hos både människor, djur och växter, vilket hon sagt även offentligt, dels för att vad jag vet har Greta aldrig gjort något angrepp på Magda Gad! Barnet Greta och aktivisten Greta är en och samma person!
__________________
Senast redigerad av inspiratoeren 2020-04-17 kl. 23:27.
2020-04-17, 23:17
  #30250
Avstängd
Här är tydligen sammanfattningen av Magda Gads angrepp på Greta:

"Magda Gad
@gad_media
It seems as @GretaThunberg is the prophet of the century. She said: stop flying, stop consuming, end capitalism, produce locally. And so we did. When the ”right” people started dying. #COVID2019 #CoronavirusOutbreak #corona #environment #schoolstrike4climate"

En av Magda Gads kritiker svarar:

"​“
You mean the elderly and the sick? Do you call them the 'right' people? Still nice of you to come out as a communist. Do you want to destroy capitalism as well or what?”
__________________
Senast redigerad av inspiratoeren 2020-04-17 kl. 23:22.
2020-04-17, 23:28
  #30251
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av AcchiaHe
Här på flashback är nog ett annat citat mera berömt och känt: "jag är omvittnat noggrann". Det har upprepats tillräckligt många gånger för att fastna. :-)
Utmärkt!
2020-04-17, 23:43
  #30252
Medlem
AcchiaHes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Närmast rättsreglerna om grovt förtal respektive förtal! Orättvist dels för att Greta är mycket mån om att värna livet hos både människor, djur och växter, vilket hon sagt även offentligt, dels för att vad jag vet har Greta aldrig gjort något angrepp på Magda Gad! Barnet Greta och aktivisten Greta är en och samma person!

Nja... Greta slutar vara barn om x antal månader. Aktivisten Greta kommer förhoppningsvis att finnas kvar, även om barnet Greta är borta. Så aktivisten Greta och barnet Greta är inte ett och samma.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback