Citat:
Ursprungligen postat av
Jof
Ingen som har hört Greta uttala sig om att klimatet har förbättrats senaste tiden. Inget ont som inte har något gott med sig.
Det är bara tillfälligt, om jag förstod WHO-killen rätt. När Kina började bryta sin nedstängning och fabrikerna startade på nytt så följde utsläppen och luftföroreningarna efter.
Flyget utgör ändå bara 4-5 % någonting av de totala CO2-utsläppen, men turism och möjlighet till billiga resor har lett till miljontals arbetstillfällen och lyft många länder ur fattigdom. Nu kommer miljontals människor i stället att kastas ut i osäkerhet. Inklusive mängder hotell- och restauranganställda här i Sverige. Det glömmer man så lätt när man styrs av klimatångest och förespråkar blixtsnabb konsumtionsminskning (halvering av CO2 inom högst tio år).
Tror inte vi kommer att höra alltför mycket om Parisavtalet framöver. Istället kommer flygindustrin att hållas under armarna. Men jag har förstås ingen aning.
OnT: Finns det ingen info om Svante? Ligger han med hög feber och hostar sig fördärvad i deras hemkarantän? Är Greta säker på att hon är återställd?
Hon ser allt annat än frisk ut (ingen nyhet iofs). Men undrar om det inte blivit ännu värre. Om inte hon får ordning på sina ätstörningar snart är jag rädd att det slutar illa. Hon är nästan bara skinn och ben.