2020-03-27, 23:40
Medlem
Jofs avatar
Hörde inget av eller om vår hjältinna Greta idag. Bara en notis på twitter om online demonstration.
hon var inte ute med plakatet verkar det som. Första gången på evigheter.
2020-03-28, 00:07
Medlem
Gretanols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Veganer är sinnessjuka.
Jag trodde redan att vegetarianer är sinnesjuka... Men så kom denna sinnesjukdomen veganism, vem fan kom på detta först?

De värsta är att Greta uppmanar speciellt de unga att vara veganer, som precis som Greta har inte lärt sig hur kroppen fungerar och blir envisa jävlar med fler följdsjukdomar att vänta.

Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Hörde inget av eller om vår hjältinna Greta idag. Bara en notis på twitter om online demonstration. hon var inte ute med plakatet verkar det som. Första gången på evigheter.

Trodde faktiskt att det var torsdag, inga Greta demonstranter på hela dan :O
Har hon gett upp sin digitala strejk, eller gav hon upp det för "talks for future"
Hon lovade ju att webinarer med gäster ska komma, men har inte annonserat någon än.
2020-03-28, 00:10
Medlem
Gretanols avatar
https://www.youtube.com/watch?v=NVsPJSNp6JM

JODÅ! Det var en webinar, en webinar med "Naomi" dessutom.
1800 visningar. Inspipatoeren... varför sa du inget? Vill ni inte ha publik?

Iaf på twitter och instagram så annonserade Greta sin talkshow:

twitter.com/GretaThunberg/status/1242837491654295553

www.instagram.com/p/B-NJrWDpafP/

Men Greta, som enligt vissa har IQ 170, glömde att länka tyvärr. Eller så dessa som uppdaterar hemsidan kom inte på detta. Resultat? 1000 som tittade.
Senast redigerad av Gretanol 2020-03-28 kl. 00:20.
2020-03-28, 00:19
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gretanol
https://www.youtube.com/watch?v=NVsPJSNp6JM

JODÅ! Det var en webinar, en webinar med Naomi dessutom.

1800 visningar. Inspipatoeren... varför sa du inget? Vill ni inte ha publik?

Tackar.
webinar...?
Inte för att jag fattade så mycket. Annat än att Greta såg blek ut. Kanske hon skulle ta sig en Atlanttripp till. Fast får väl inte gå iland nån stans då.
2020-03-28, 00:22
Medlem
AcchiaHes avatar
Citat:
Hörde inget av eller om vår hjältinna Greta idag. Bara en notis på twitter om online demonstration.
hon var inte ute med plakatet verkar det som. Första gången på evigheter.

Vad hindrar henne från att sätta sig intill riksdagshuset med plakat i näven? Borde väl vara OK, så länge hon inte uppmanar folk att samlas runt henne - för då skulle hon ju kunna betraktas som mötesarrangör. Men att hålla en enmans demonstration vid riksdagshuset kan väl inte räknas som att man ordnar en sammankomst på allmän plats.

...sen om hon inte vill smitta folk så kan hon ju komplettera "Skolstrek för klimatet" med en till skylt som det står Covid-19 på. Då lär folk inte samlas runt henne iaf.

Men men, hon har väl sina randiga och rutiga skäl för att inte strejka.
2020-03-28, 00:23
Medlem
Gretanols avatar
Citat:
Tackar.
webinar...?
Inte för att jag fattade så mycket. Annat än att Greta såg blek ut. Kanske hon skulle ta sig en Atlanttripp till. Fast får väl inte gå iland nån stans då.

Iaf min ordbok i webläsaren kämmer inte till ordet. Men detta är ett webinar:

Citat:
Vad betyder webinar?
Dator - webinar. Webinar betyder seminarium som körs via nätet. Det innebär att personen som kör webinariet måste behärska tekniken såväl som metodiken och tillämpa möjligheten till interaktion med deltagarna.

Webinar innebär undervisning direkt via datorn.

Ska inte Greta skolstrejka på fredagar? Men då börjar hon med webinarer istället. Hur går detta ihop?

jag tittar med 1,5x speed.
Senast redigerad av Gretanol 2020-03-28 kl. 00:27.
2020-03-28, 00:39
Medlem
Jofs avatar
Ingen som har hört Greta uttala sig om att klimatet har förbättrats senaste tiden. Inget ont som inte har något gott med sig.
2020-03-28, 00:44
Medlem
Gretanols avatar
Citat:
Ingen som har hört Greta uttala sig om att klimatet har förbättrats senaste tiden. Inget ont som inte har något gott med sig.

Greta med 2 experter, Greta hörs först efter 1.16.00...en intelligent fråga av Greta.

How can the developed countries help other with the corona crisis. And how can we make pressure on governments that they will get the help they need ?
https://youtu.be/NVsPJSNp6JM?t=4560
Ska Greta ringa Lövfen för att en ung klimatoffer från Kambodja fått Koronavirus och behöver vård???
Det är nog Lövfen som ska ringa efter hjälp

https://youtu.be/NVsPJSNp6JM?t=5316 -Andra frågan av Greta. 1:28:30 ett problem som Greta har haft.
https://youtu.be/NVsPJSNp6JM?t=5655 -Greta avslutar. 1:34:15

3x20sek....hela 70sek av Greta in action! Vill ni ha mera??? Det kommer nästa fredag!!
Senast redigerad av Gretanol 2020-03-28 kl. 01:06.
2020-03-28, 07:09
Medlem
Citat:

Det är bara tillfälligt, om jag förstod WHO-killen rätt. När Kina började bryta sin nedstängning och fabrikerna startade på nytt så följde utsläppen och luftföroreningarna efter.

Flyget utgör ändå bara 4-5 % någonting av de totala CO2-utsläppen, men turism och möjlighet till billiga resor har lett till miljontals arbetstillfällen och lyft många länder ur fattigdom. Nu kommer miljontals människor i stället att kastas ut i osäkerhet. Inklusive mängder hotell- och restauranganställda här i Sverige. Det glömmer man så lätt när man styrs av klimatångest och förespråkar blixtsnabb konsumtionsminskning (halvering av CO2 inom högst tio år).

Tror inte vi kommer att höra alltför mycket om Parisavtalet framöver. Istället kommer flygindustrin att hållas under armarna. Men jag har förstås ingen aning.

OnT: Finns det ingen info om Svante? Ligger han med hög feber och hostar sig fördärvad i deras hemkarantän? Är Greta säker på att hon är återställd?

Hon ser allt annat än frisk ut (ingen nyhet iofs). Men undrar om det inte blivit ännu värre. Om inte hon får ordning på sina ätstörningar snart är jag rädd att det slutar illa. Hon är nästan bara skinn och ben.
2020-03-28, 07:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
När Greta var rejält dålig av influensa i Davos, varnade jag henne för, att misssköta en influensa kan leda till myokardit, hjärtmunskelinflammation.

Greta tyckte dock att sprida klimatbudskapet var viktigare än hennes hälsa.

Det är riktigt att det var meningen att Greta skulle få en omfattande säkerhetsutbildning om vad man ska göra om man är på en båt på havet och något händer, men även här prioriterade Greta att få ut klimatbudskapet. Några av Sveriges främsta seglare, som gärna ville träna Greta, fick vänta förgäves på tjejen. Misstänker att Greta likt många tonåringar tror att hon är nästan odödlig! >Även tonåringar kan dock bli allvarligt sjuka och allvarligt skadade!

Jag försökte upprepade gånger att övertala Greta att ta det lugnare och tänka mer på sin hälsa och säkerhet, men jag misslyckades tidigare med detta. Det är inte lätt att övertala en mycket envis tonårstjej!

Greta verkar ha trott att det var nu eller aldrig för henne, medan jag menade att det skulle komma nya möjligheter för henne även i framtiden, även inom politiken.

Jag tror verkligen att du bryr dig om och är mån om Gretas hälsa, Inspiratoeren. Det ska du ha all heder av.

Alltför många tycks cyniskt utnyttja henne för sina egna syften. Man har struntat i hennes hälsa eller i om det är klokt att skyffla omkring ett barn med ångest och ätstörningar på jippon av olika slag.

Sådana som Svenska kyrkan som utnämnde henne till Jesu efterträdare eller vad det var är också medskyldiga till att hon greps av övermod och trodde att hon, just hon, var omistlig för att ”rädda klimatet”. Och eftersom det måste ske senast den 1 januari 2030 fanns ingen tid att förlora. Inte ens för att tänka på sin hälsa eller personliga säkerhet.

Det är många som borde skämmas när de ser hennes mörka blick i det utmärglade ansiktet. Hennes största fiender finns kanske inte hos oss ”klimatförnekare” och ”hatare”. Vi tyckte bara att frågan är för stor och för komplicerad för att dra in ett gäng tonåringar som i sin tur skrämde upp mindre barn.
2020-03-28, 07:41
Medlem
Jofs avatar
Hur är det egentligen med Gretas ätstörning nuförtiden. Hon får mig att tänka på Nils Ferlin i hans visa:

...att jag är ganska mager om bena, tillika om armar och hals.

Inga synliga tecken på tillfriskning i alla fall.
2020-03-28, 09:05
Medlem
Gretanols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
När Greta var rejält dålig av influensa i Davos, varnade jag henne för, att misssköta en influensa kan leda till myokardit, hjärtmunskelinflammation.

Du verkar kunna det medicinska bra. Studerar du till läkare???? Är du en läkare? Förutom deltidsstudier till klimatorologi...ett yrke som majoriteten har avsikt att studera enligt expressen

har inte Thunberg&Co någon sommarstuga nånstans borta från Stockholm? Jag trodde att Greta skulle hellre stanna där...iaf de flesta som hade en möjlighet skulle välja bort Stockholm just nu tror jag.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in