Nu vart det knepigt...
Vad göra...?
Nu vet jag! Nu kom jag på lösningen. Vi låter istället Greta ställa frågor till andra. Som på BBC idag:
Vad tror du om det?
Skämt åsido.
Greta klarar minst 95% av de frågor hon får elegant. Men det går sämre med de återstående procenten. Men precis som med andra, t.ex politiker, får hon öva på detta. Mediaträning. Pga hennes asperger och selektiva mutism får hon dock öva mer än andra. Man kan faktiskt bli riktigt bra, med mycket träning.
Hennes låga ålder ställer också till det. Vi får också väga in att hon bara är 16 år gammal, så hon kommer även att bli skickligare i takt med att hon mognar åldersmässigt.
Däremot är det tveksamt om hon någonsin kan ställa upp i en riktig debatt. Jag vet inte riktigt hur mycket hon kan utvecklas på den här fronten.
Annars får hon väl främst hålla sig till skriftlig kommunikation. Debattartiklar, social media och böcker mm. Och göra sin röst hörd den vägen, om hon tröttnar på att åka runt världen.
Jag tror faktiskt att hon kan bli en utmärkt författare. Gretas tal är ju ofta väldigt bra, så hon har talang för att skriva. Det märker man.
Hon kan även ställa upp som programledare eller dylikt i TV-program eller radioprogram. Det kan nog fungera väldigt bra också. Som t.ex i BBC idag.
Böcker, TV och radio är också bra metoder att skapa opinion på, förutsatt att man redan är känd.
Svenskar kan vara farliga om de vill. Här finns en annan grupp farliga svenskar:
Ok. Jag tror du förstod poängen. Ordet "erövra" kan ha flera betydelser.
När det gäller Greta så menar jag att hennes "informationskampanj" gjorde publikmässig succé i USA och Kanada. Hon uppmärksammades också stort i media i dessa två länder.