2019-12-30, 21:17
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gary-loomis
Förstår att din fiktiva värld är bekväm, därav klarar du inte av att besvara simpla frågor.

Jag svarade på dina frågor.

Däremot delar jag inte din verklighetsbeskrivning. Här tycker vi helt olika.
2019-12-30, 21:20
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Jag svarade på dina frågor.

Däremot delar jag inte din verklighetsbeskrivning. Här tycker vi helt olika.

Var någonstans finns ditt svar på frågan. Kommer du att leta efter en ny profet?
2019-12-30, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av znoppe
Greta har stort huvud, är inte kortväxt och inte lågbegåvad, så FAS tror jag inte på.
Hur lång är Greta?
2019-12-30, 21:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Hur lång är Greta?

Det vet jag inte, men hon ser inte särskilt kortväxt ut i jämförelse med andra i samma ålder.
2019-12-30, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluehairdontcare
Källor på dina påståenden?
Visa bilder på när hon är jättesmal tack? Och behöver man se att det är FAS tidigt för att avgöra att det inte är så? Kan det inte synas senare?
Visa gärna några bilder på henne som liten samt. Ge mig en källa på att det där.

Ocd, ätstörningar, ångest, selektiv mutism, och aspberger. Det kallar jag för svagbegåvning.

Dock kan hon omöjligt ha SM. Jag har jobbat med sånt, och de pratar bara med folk de känner väl oftast. Man står inte och håller tal och håller på som hon gör.

Påhittade diagnoser eller helt fel diagnoser för att dölja FAS. Säkerligen morsans påhitt och hon som lett samtalen med doktorn, för det vore en katastrof för henne om det kom ut.
Skyldig till att supit ungen handikappad liksom.

Men kom gärna med källor och bevis på det där.
Vad är SM?
2019-12-30, 21:51
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Vad är SM?

Selektiv mutism

https://sv.wikipedia.org/wiki/Selektiv_mutism
2019-12-30, 22:01
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Du tycker det är helt rätt att Kina ska spy ut gifter fram till 2030? Då kan greta blunda för alla andra fram till 2030 också. 2030 kanske hon själv har insett verkligheten att år 2300 så är brytpunkten och inte 2030. Det har hela tiden sagts vara om 10 år som faller jorden. Nu kommer hon bara att flytta sitt år hela tiden med diverse ursäkter. 2020 har hon bara 8 år kvar till början på slutet. Men det har vi redan haft 1982 och inget har förändrats alls.
Jag kan inte ställa Greta Thunberg till svars för parisavtalet, det är inte rimligt att göra det. GT var 13 år då och var inte aktiv i klimatdebatten. Jag gillar inte Kinas klimatpolitik och ingen annan politik i Kina heller.

De som bär det största ansvaret för Kinas möjlighet att agera som de gör tycker jag fortfarande är de som handlar med Kina och de som köper kinesiska produkter. Skäms på er!

Det aktuell forskning hävdar är att det är rätt stor sannolikhet (minns inte hur stor) att om vi inte begränsar co2-utsläppen så kommer jorden inte att se likadan ut som vi är vana att se den. Jag tror ingen riktigt vet vad vi kan vänta oss eller vad vi kan göra åt situationen när vi väl är där.
2019-12-30, 22:11
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av znoppe
Särskola går man om man har utvecklingsstörning. En anpassad skolgång för aspberger är inte detsamma som särskola. Oavsett vad man kallar skolan, så har Greta normal eller hög intellektuell begåvning. Du kan t.ex. vara CP men ha hög intelligens. Bara för att någon har en psykisk diagnos så är det inte samma sak som svagbegåvning.

Ni blandar äpplen och päron.
Greta har flera diagnoser enligt stollemorsans bok.
Ett exempel på vilka som går i resursskola.

https://www.kristianstad.se/sv/barn-...a/resursskola/
2019-12-30, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Nu vart det knepigt...

Vad göra...?

Nu vet jag! Nu kom jag på lösningen. Vi låter istället Greta ställa frågor till andra. Som på BBC idag:

Vad tror du om det?

Skämt åsido.

Greta klarar minst 95% av de frågor hon får elegant. Men det går sämre med de återstående procenten. Men precis som med andra, t.ex politiker, får hon öva på detta. Mediaträning. Pga hennes asperger och selektiva mutism får hon dock öva mer än andra. Man kan faktiskt bli riktigt bra, med mycket träning.

Hennes låga ålder ställer också till det. Vi får också väga in att hon bara är 16 år gammal, så hon kommer även att bli skickligare i takt med att hon mognar åldersmässigt.

Däremot är det tveksamt om hon någonsin kan ställa upp i en riktig debatt. Jag vet inte riktigt hur mycket hon kan utvecklas på den här fronten.

Annars får hon väl främst hålla sig till skriftlig kommunikation. Debattartiklar, social media och böcker mm. Och göra sin röst hörd den vägen, om hon tröttnar på att åka runt världen.

Jag tror faktiskt att hon kan bli en utmärkt författare. Gretas tal är ju ofta väldigt bra, så hon har talang för att skriva. Det märker man.

Hon kan även ställa upp som programledare eller dylikt i TV-program eller radioprogram. Det kan nog fungera väldigt bra också. Som t.ex i BBC idag.

Böcker, TV och radio är också bra metoder att skapa opinion på, förutsatt att man redan är känd.

Svenskar kan vara farliga om de vill. Här finns en annan grupp farliga svenskar:

Ok. Jag tror du förstod poängen. Ordet "erövra" kan ha flera betydelser.

När det gäller Greta så menar jag att hennes "informationskampanj" gjorde publikmässig succé i USA och Kanada. Hon uppmärksammades också stort i media i dessa två länder.

"Jag tror faktiskt att hon kan bli en utmärkt författare. Gretas tal är ju ofta väldigt bra, så hon har talang för att skriva. Det märker man."

Greta skriver inte sina egna tal.
2019-12-30, 22:12
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Hur smart är man om man inte kan skilja på särskola och anpassad studiegång?
Som sagt!

2019-12-30, 22:13
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Visa inte mer av din okunnighet utan ta reda på vad en särskola är och om det var i en sådan GT gick när hon gick i Kringlanskolan i Södertälje.
Fortfarande samma störda elever som inte mäktar med vanlig skola.

2019-12-30, 22:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Greta har flera diagnoser enligt stollemorsans bok.
Ett exempel på vilka som går i resursskola.

Och? Den länken bekräftar bara det vi sagt.

"Våra elever kan ha sociala eller emotionella svårigheter eller någon form av neuropsykiatrisk funktionsnedsättning. Vi ger dem särskilt stöd och en anpassad undervisning."

Ingen har förnekat Gretas aspberger. Det handlar fortfarande inte om utvecklingsstörning.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in