2019-12-18, 13:05
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leifhooker
Varför inte posta båda? Personalen försökte verkligen, men fick bara skit för det.
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Det är fullständigt huvudlöst att göra det utan att förklara hela resan när personalen t.o.m. givit henne "VIP-behandling". Det visar sig inte bara av hur t.o.m det statliga tågbolaget slår bakut.

Sett så här efteråt så kan man tycka att det hade varit en bra idé. Ja.

Men jag gissar att ingen kunde spå just då hur det skulle utveckla sig.
2019-12-18, 13:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Amusing
Troddde minerna var något sorts spexande. Om hon ofrivilligt ser ut så där så är det ju otroligt allvarligt Hon ser ut som Jim Carrey när han fjantar sig.

Jim Carey analogin kan vara något av detta bästa jag läst här senaste månaden
2019-12-18, 13:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Sett så här efteråt så kan man tycka att det hade varit en bra idé. Ja.

Men jag gissar att ingen kunde spå just då hur det skulle utveckla sig.

Du menar att hon inte är autentisk, utan planerar efter en offerroll?
2019-12-18, 13:17
Medlem
wwrs avatar
Det här sura och diagnoserna funkar inte, tror jag. Hon är ju skådis så hon kan säkert göra som hon blir tillsagd.

Sitta på golvet i tågvestibulen och hålla upp skylten och garva och säga att det blev lite strejk på vägen hem. Men även förklara att detta händer med fulla tåg inför jul. Berömma personalen som tydligen var bra. Och som jag skrev förut, gå runt och göra sitt jobb - att snacka med folk.
2019-12-18, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TerjeWendtCompello
Jim Carey analogin kan vara något av detta bästa jag läst här senaste månaden

När hon tröttnar på att rädda miljön så kan hon bli komiker. Mer än hon redan är då
2019-12-18, 13:28
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kancerus
Du menar att hon inte är autentisk, utan planerar efter en offerroll?

Hon är en tonåring som sitter på golvet på ett tåg och twittrar att hon sitter på golvet på ett tåg. Helt faktaenligt.

Det är allt. Här borde historien ha upphört.

Men nej... Sedan hände något otroligt... Detta blev en världsnyhet...
2019-12-18, 13:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Hon är en tonåring som sitter på golvet på ett tåg och twittrar att hon sitter på golvet på ett tåg. Helt faktaenligt.

Det är allt. Här borde historien ha upphört.

Men nej... Sedan hände något otroligt... Detta blev en världsnyhet...

Du kanske är helt omedveten om vad som sker i UK? https://www.telegraph.co.uk/news/201...ney-he-claime/

Det är inte konstigt att människor ser det som hyckleri, för övrigt är det med största sannolikhet cognitive dissonance som hon lider av, blandat med ångest. Väldigt vanligt bland autister.
2019-12-18, 13:37
Medlem
seaworthys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Huset brinner! Panik! Agera kraftfullt omgående! Snart är det försent!

Så är budskapet från Greta™. Hur väl har hon lyckats med sitt uppsåt? Kan det beskrivas som annat än ett stort magplask? Det var ju akut och jättebråttom. Och om vi skall ta hennes budskap på allvar så är det bara att förbereda sig inför den oundvikliga katastrofen. För inget kommer att hända på nästa klimatmöte heller. Och inte på det följande. Vad spelar efterdyningarna för roll? De som tror på henne tror ju att katastrofen brakar loss om 10 år om vi inte tar till drastiska åtgärder nu. Jag ser inga drastiska åtgärder någonstans. Eller är det något jag missat? Har det införts köttfria tisdagar på det lokala äldreboendet, eller något annat kraftfullt slag i luften?

Problemet med klimatet är att det finns en "delay-effekt" där det som händer nu spelar för vad som händer snart/sedan. Det är inget som politiker är speciellt bra på att jobba efter. Dom tänker kortsiktigt.

Jag har faktiskt aldrig lyssnat på någonting från Greta Thunberg. Men jag har följt David Attenborough i många år, och han är ju inte särskilt positiv om framtiden. Ekologisk katastrof är redan ett faktum i många delar av världen.
2019-12-18, 13:39
Bannlyst
Citat:
Det här sura och diagnoserna funkar inte, tror jag. Hon är ju skådis så hon kan säkert göra som hon blir tillsagd.

Sitta på golvet i tågvestibulen och hålla upp skylten och garva och säga att det blev lite strejk på vägen hem. Men även förklara att detta händer med fulla tåg inför jul. Berömma personalen som tydligen var bra. Och som jag skrev förut, gå runt och göra sitt jobb - att snacka med folk.

Men du måste också ha i åtanke att detta är en bortskämd 16 åring med diverse cp skador som växt upp med kändisföräldrar på Sveriges absolut finaste adress Stockholms innerstad.

Vad kan man egentligen begära av henne? Det är snarare föräldrarna som inte skulle satt henne i en sån situation till att börja med.
2019-12-18, 13:41
Medlem
seaworthys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leifhooker
Konstigt? Låt mig besvara frågan kort.

Fan inte nu igen... En snöflinga till.

https://nyadagbladet.se/kronikor/snoflingorna/
Snöflingor är unga personer, som beroende på sin skolgång och senare utbildning inte alls, eller inte länge varit i yrkeslivet. De saknar därför erfarenhet. Eventuellt har de börjat få en inkomst, men bor kanske fortfarande kvar hos föräldrarna. Deras politiska åskådning är allmänt vänster och radikal, och naturligtvis följer de det politiskt korrekta. De har som sanning absorberat mycket av indoktrineringen i skolan och på universitetet eller annan vidareutbildning med skolornas klara kollektivistiska inriktning (kan bero på ämnesval). Hur beter sig då dessa yngre människor?

Du besvarar inte frågan. Du citerar en av Sveriges stolligaste tidningar. Har dom verkligen tid med "snöflingor" i kampen mot vaccin och mobilstrålning?
2019-12-18, 13:42
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TerjeWendtCompello
Men du måste också ha i åtanke att detta är en bortskämd 16 åring med diverse cp skador som växt upp med kändisföräldrar på Sveriges absolut finaste adress Stockholms innerstad.

Vad kan man egentligen begära av henne? Det är snarare föräldrarna som inte skulle satt henne i en sån situation till att börja med.
Hon har alldeles säkert ett PR-team som pressat fram henne till att bli "Årets person". Det kommer att rulla huvuden där, efter detta
2019-12-18, 13:42
Medlem
Citat:
Hon har alldeles säkert ett PR-team som pressat fram henne till att bli "Årets person". Det kommer att rulla huvuden där, efter detta

Frågan är om Greta vet att hon delar utmärkelsen med Hitler och Stalin.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in