Citat:
Ursprungligen postat av
Lawline
ca 264 akademiska forskare i ämnen med direkt betydelse för klimatet men du kan väl namnge dom andra som ingen hittar. Jag tycker att greta borde ta till sin info från mina länkar och sen skaffa sig en egen uppfattning och inte låta sig styra av andra som bara vill utnyttja hon.
Står greta bakom dessa 11 000 forskare att befolkningen måste minskas? Anser greta att jorden är överbefolkad eller inte?
Varför skulle jag namnge dom andra? Jag har inte sagt något om hur många som forskar i ämnen med direkt betydelse för klimatet. Jag tyckte inte att det var så noga med den saken förresten när gruppen utav 500 personer skrev under en protestlista tidigare.
Vad finns det för info i dina länkar som är värd att ta till sig? Det är ju som jag visat totalt opålitliga källor. Och vad vet vi om vilka källor Greta tagit del utav? Och varför tror du att hon skulle vara styrd utav andra?
Jag vet inte vad Greta anser om befolkningsantalet på jorden. Och angående dom 11 000 forskarna (om nu alla är forskare, jag har inte själv kollat upp saken) så skrev dom väl under på att befolkningsantalet bör stabiliseras och talar alltså inte om någon minskning, utan det där är antagligen ännu en felaktig uppgift.