2019-11-10, 18:51
Medlem
Jofs avatar
Åh varför kan jag inte betvivla att klimatförsämringen pågår.
Att fiskar äter plast.
Att isarna smälter.
Fräls mig från dessa mardrömmar.
Ni tvivlare. Som är så positiva. Som tänker att klimatet alltid varierar.
Att allt blir BRA!

Hjälp mig tro på er!

Att Greta bara är en hjänskadad flicka, som är lurad. Och jag med!!!

2019-11-10, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ...napalm...
DET KANN INTE FINNAS NÅGGON MER KÄND SVENSKA
https://www.today.com/video/leonardo...me-72660549571
TÄNK ATT HON ÄR MED DICAPRIO ingen SVNESKA HAR KOOMIT SÅ LÅNGT FÖRUT

Om häxbränning hade varit i ropet så hade Leonardo DiCaprio stått där med en tändare. Han försöker enbart tjäna in några billiga poäng på Greta för att bättra på sin image sedan alla gånger han har hamnat i blåsväder.
2019-11-10, 19:57
Medlem
staticages avatar
Det sjuka är att i varje stad hon besöker så har hon betalat konstnärer och plats på byggnader för att uppföra sitt porträtt,riktigt sjukt beteende av hennes team.
Som en diktator.
2019-11-10, 20:20
Medlem
goin-xxxls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Har vi fått veta hur Greta tog sig från västkusten till Georgia?
Ryktena säger med en enhörning.
2019-11-10, 20:21
Medlem
goin-xxxls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av staticage
Det sjuka är att i varje stad hon besöker så har hon betalat konstnärer och plats på byggnader för att uppföra sitt porträtt,riktigt sjukt beteende av hennes team.
Som en diktator.
Greta ger ozonlagret vad det förtjänar.
2019-11-10, 21:28
Medlem
PingPongZongs avatar
Folk runtomkring i världen måste ju regera när dom ser Greta. Ingen i hela världen kan väl tro att Greta är sexton år gammal? Ta bort ettan före sexan i hennes ålder. Hon ser ju ut som en sexåring?

Är det här en kvinna eller en sexåring? https://www.expressen.se/premium/nyh...t-annorlunda-/

Ett ålderstest på henne skulle sända chockvågor över hela världen.
2019-11-10, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Jag kan dessvärre inte se någon bil men det bevisar förstås inte att det inte finns någon. Ser bara att hon står ute i ett ökenlandskap.

Däremot kan man tycka att Greta, med sin gränslösa intelligens, inte borde missa tillfället att visa upp Teslan. Annars föds bara en massa spekulationer av lågpannade, klimatförnekande, manliga SD-röstare som tar alla tillfällen i akt att 'hata på' henne. Vad skulle kunna vara enklare än att visa sig intill bilen och redogöra för sin resa? För att inte ge näring åt alla som är "köpta av oljeindustrin" och bara vill ifrågasätta hennes påståenden om fossilfria resor.

För övrigt har jag ett svagt minne av att någon (Ellen?) sa i en intervju att Greta hade åkt bil och tåg i Nordamerika. Ingen som känner igen det?
I Canada åkte Greta i en vit Tesla, men pga den
" hotbild" som tydligen finns är hon försiktig med att lämna ut resväg och fordon i US.
2019-11-10, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
ca 264 akademiska forskare i ämnen med direkt betydelse för klimatet men du kan väl namnge dom andra som ingen hittar. Jag tycker att greta borde ta till sin info från mina länkar och sen skaffa sig en egen uppfattning och inte låta sig styra av andra som bara vill utnyttja hon.
Står greta bakom dessa 11 000 forskare att befolkningen måste minskas? Anser greta att jorden är överbefolkad eller inte?
Varför skulle jag namnge dom andra? Jag har inte sagt något om hur många som forskar i ämnen med direkt betydelse för klimatet. Jag tyckte inte att det var så noga med den saken förresten när gruppen utav 500 personer skrev under en protestlista tidigare.

Vad finns det för info i dina länkar som är värd att ta till sig? Det är ju som jag visat totalt opålitliga källor. Och vad vet vi om vilka källor Greta tagit del utav? Och varför tror du att hon skulle vara styrd utav andra?

Jag vet inte vad Greta anser om befolkningsantalet på jorden. Och angående dom 11 000 forskarna (om nu alla är forskare, jag har inte själv kollat upp saken) så skrev dom väl under på att befolkningsantalet bör stabiliseras och talar alltså inte om någon minskning, utan det där är antagligen ännu en felaktig uppgift.
2019-11-10, 22:02
Medlem
Citat:
Som en diktator.
Hur kan man ens tro något sådant här?
2019-11-10, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vatskebrist
" hotbild" som tydligen finns är hon försiktig med att lämna ut resväg och fordon i US.

Oj, en Tesla för en mille. Med batterier byggda av en skum sorts metall som småpojkar får bryta i en underjordsgruva i Kongo. Och dör innan 40.

Vem fan i USA bryr sig om henne? Om man nån gång har varit där så inser man lätt att dessa amerikaner har helt andra fokus. Till exempel: gå upp på morgonen och färdas till jobbet.

Precis som vi svenskar hade. Förut.
2019-11-10, 22:44
Medlem
Citat:
Som en diktator.
Är det verkligen sant? Hur vet du det? Det skulle inte förvåna mig.
2019-11-10, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vatskebrist

Den bil som jag såg i nyheterna var en vit Kia Sedona.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in