Flashback bygger pepparkakshus!
2019-11-10, 14:16
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Berätta vad som hindrar hon från att åka till Kina? Hon behöver ingen inbjudan det är bara en ursäkt.
Du får nog fråga Greta om det.

Citat:
I min värld är det dom totala utsläppen från varje land som är intressant. Nu står Kina för 27% och Sverige för 0,12%. Ni som har klimatallergi vägrar inse att om Kina minskar meds 1% så har det större effekt än om Sverige sänker till 0. Dubbelmoral så det sprutar om det. Ett typiskt vänsterbeteende att aldrig vilja se sanningen eller helheten i saker.
Nu handlar tråden om Greta, men jag gissar att hon och de flesta som tror att mänskligheten har påverkan på klimatet anser det vara orimligt att varje svensk ska få släppa ut 100 gånger per än varje kines eftersom det bor fler invånare i Kina. Ser inte du något orimligt i det?
2019-11-10, 14:19
Medlem
jardins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Men vad säger ni Greta-supportar som verkar ha insyn i både hennes familj och psyke - hur tog hon sig från västkusten till östkusten? Och varför har vi inte fått höra direkt från Gretas PR-team (som skriver på hennes instagram) hur det gick till?
Det är väl ingen hemlis att hon akt i den lanade Teslan? Dock är jag ingen supporter!
Senast redigerad av jardin 2019-11-10 kl. 14:20. Anledning: missat
2019-11-10, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jardin
Det är väl ingen hemlis att hon akt i den lanade Teslan? Dock är jag ingen supporter!

"Greta" (läs: Gretas PR-team) skrev att de inte visste hur de skulle ta sig till östkusten. Tre dagars radiotystnad följde, och plötsligt var de på östkusten utan att förklara hur det gick till.
2019-11-10, 14:59
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Du får nog fråga Greta om det.

Vi har ett par stycken här som i alla fall vill verka vara väldigt insatt i hennes program och agerande. Någon bör i så fall kunna svara på frågan varför hon inte åker dit utan inbjudan. Personer som verkligen tror på sin sak i andra länder och kämpar för det är villiga att offra väldigt mycket för att nå framgång. Detta gäller inte greta som vill leva i trygghet och hela tiden bli uppassad med färdigskrivna framträdanden. Gratis transport dit hon vill åka osv.
2019-11-10, 15:04
Medlem
Citat:
"Greta" (läs: Gretas PR-team) skrev att de inte visste hur de skulle ta sig till östkusten. Tre dagars radiotystnad följde, och plötsligt var de på östkusten utan att förklara hur det gick till.
Det torde gå att åka buss/tåg på 3 dagar från kust till kust. Men inte fossilfritt. Inte heller med en Tesla då långt i från all laddning torde kunna ske från fossilfri källa.
Greta får allt stanna hemma i fortsättningen om hon ska leva fossilfritt.
2019-11-10, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Vetenskapen har satt namnet Klimatskeptiker, allt annat är som tidigare skribent noterat ett sätt att chickanera.

Richard Lindzen, MIT går igenom de TRE läger som finns. Denna lilla video är suverän och har till dags dato 2miljoner views..https://youtu.be/OwqIy8Ikv-c

Beaktansvärd video.
2019-11-10, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nbsp
Det torde gå att åka buss/tåg på 3 dagar från kust till kust. Men inte fossilfritt. Inte heller med en Tesla då långt i från all laddning torde kunna ske från fossilfri källa.
Greta får allt stanna hemma i fortsättningen om hon ska leva fossilfritt.

Att de inte kommunicerade alls under dessa tre dygn är minst sagt misstänkt. Varför hade de inga spontana demonstrationer längs vägen, till exempel? Varför inga bilder på Greta sittandes på en perrong med sin skylt?

Hur kommer det sig att Gretas största äventyr hittills - att fossilfritt korsa en kontinent på tre dygn utan förberedelser - inte marknadsfördes lika hårt som segelbåten?
2019-11-10, 15:12
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Greta åker gärna till Kina om hon får en inbjudan har hon sagt.

Men hur seriös är du och andra klimatförnekare (yes, jag använde ordet) när ni jämför det totala utsläppet av koldioxid för världens folkrikaste land med lilla Sverige för att angripa Greta? Det är lika korkat som att jämföra BNP rakt av med ett stort och ett litet land. Det säger inte mycket. Kina släpper ut dubbelt så mycket koldioxid i ton som USA. Men jämfört per capita släpper USA ut dubbelt så mycket koldioxid som Kina. Sverige har ganska låga utsläpp per capita eftersom vi använder mycket vattenkraft och kärnkraft. Kina ligger någonstans i mitten när det gäller utsläpp per capita. Det är symptomatiskt för klimatförnekare att resonera som att det är ingen idé att vi i Sverige gör något eftersom Kina ändå släpper ut så mycket i ton räknat. Vill man få ned utsläppen av fossila material så måste alla bidra, inte bara Kina.

Sant.

Sverige bidrar nåt enormt.
Hela 0,0000000000001%

Det utgör en enoooooooorm skillnad. Haha
2019-11-10, 15:18
Medlem
Citat:
Men vad säger ni Greta-supportar som verkar ha insyn i både hennes familj och psyke - hur tog hon sig från västkusten till östkusten? Och varför har vi inte fått höra direkt från Gretas PR-team (som skriver på hennes instagram) hur det gick till?
Hon har berättat att hon åker Swarzeneggers elbil genom nordamerika. Finns väl ingen anledning att tro att hon inte gjort detta även dom senaste dagarna. Hon startade ju vid östkusten med den.
2019-11-10, 15:19
Medlem
Citat:
Att de inte kommunicerade alls under dessa tre dygn är minst sagt misstänkt. Varför hade de inga spontana demonstrationer längs vägen, till exempel? Varför inga bilder på Greta sittandes på en perrong med sin skylt?

Hur kommer det sig att Gretas största äventyr hittills - att fossilfritt korsa en kontinent på tre dygn utan förberedelser - inte marknadsfördes lika hårt som segelbåten?
Det kan man fråga sig, kanske rent av så att de flugit. Men det tror jag inte, det må vara jippo och stolligheter men tror nog att Greta tror på det hon gör och är nog ganska principfast om sitt flygande. Men dieseldrivna bussar och tåg är ingen bra reklam för den renlärige, självspäkande flagellanten.
Det borde vid det här laget börjat ta på Greta med allt detta resande och hotellboende. Vi fär väl hoppas de hittar någon segelbåt som kan färja över lilla Greta, man har aldrig tidigare sett henne så glad och sund och frisk som när hon var ute och seglade på Atlanten.
2019-11-10, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Tydligen så är det 11 000 vetenskapsmän som också vill göra lögn till sanning också. Hur trovärdig framstår ni som har klimatallergi då?
Jag visste inte om att jag har klimatallergi. Däremot har jag svårt för osanning. Vad beträffar dom 11 000 vetenskapsmännen - om du kan visa på vad dom har fel i så tar jag gärna del utav detta.
2019-11-10, 15:29
Moderator
-Info-s avatar
Jag ser att ni spekulerar i hur Greta tog sig från västra USA till östra USA.

Jag har inte läst några detaljer om detta, men detta fotografi tyder väl ändå på att de åker bil? I alla fall den dagen som fotot togs:

Citat:
Greta - 4 nov. 2019:

"Since Friday afternoon I’ve been traveling east through the beautiful southern states in the USA to get to the east coast and hopefully find a transport to COP25 in Madrid..."

https://twitter.com/GretaThunberg/st...93708660449287

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in