Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-09-05, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knivur-273
Nästa vansinnighet torde bli att den Norska Nobelkommittén ger henne Nobels fredspris.

Jag är övertygad om att detta legat i planeringen hela tiden.

Om Obama fick det så kan lika väl Greta få det också.
2019-09-05, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Det stämmer att hennes utseende är en stor faktor. Hon ser ut som ett litet barn men är klokare än många vuxna i vissa frågor.

Det är en så unik mix att bara det gör ju att det är mycket svårt att hitta någon annan person med samma egenskaper. Även om man får det att klaffa med alla andra faktorer, så blir det ju mycket svårt att få det att klaffa även här.

Greta är faktiskt en väldigt unik tjej.
Lite där det skär sig för mig. Känner du dig inte manipulerad av media? Sen att Greta skulle vara ovanligt klok...? Klimattjötet har varit det samma i tio år nu, minst.

Greta för mig är inget annat än ett bevis för medias enorma makt.
2019-09-05, 17:28
Medlem
Insyn5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Det de stöder är att vi måste följa Parisavtalet och att vi måste skapa en värld där behovet av fossilt bränsle går ned kraftigt. Precis som Greta och skolungdomarna säger.

De menar också att det inte görs tillräckligt idag och att risken är stor att vi inte klarar målen i Parisavtalet.

Hade så varit fallet, så talar Greta inte om de primära problemen, inte ens de sekundära.

Att vi har en skenande överbefolkning borde ju vara det övergripande problemet, detta har hon inte nämt ett ord om.
Sedan att människoströmar tar sig från ett varm klimat (Afrika och Mellanöstern) till ett kallt klimat där det krävs mer energiförbrukning, så klart skulle hon aldrig nämna det.

Precis som alla andra miljöalarmister och extremister, så handlar det uteslutande om att det är den vita mannens fel.

Så pinsam jävla låg nivå.
2019-09-05, 17:48
Medlem
Greta har hunnit med mycket. Som att ha allvarlig anorexia, depression, selektiv mutism och vara mobboffer. Därutöver har hon autism något som hennes stage mom Malena kallar "en superkraft" men som inte sällan längre fram kan resultera i förtidspensionering och boendestöd. Malena har i sin försvarstext av Greta skrivit att hon bara samlat ihop sånt som forskare innan larmat om. Utan en tanke på varför hennes problemtyngda dotter gjort detta, för en människa i en depression känns det just så - som om hela jorden ska gå under.

Och nu ska alla dansa efter magra och ledsna Gretas piska. Vars livserfarenheter sträcker sig till att följa med på societetsföräldrarnas resor till olika operameckan. Vilken förståelse har denna överklassunge för en lågavlönad människa som lyckats hitta ett förmånligt flygpaket för familjen till Turkiet i en vecka eller en afrikan som gnetat i månader för att kunna besöka familjen långt bort eller för folk i glesbygden? Hon har noll livserfarenhet och har växt upp i den övre samhällsklassen.

Vad har gjort henne så sjuk undrar jag men får en hint när jag har försöker läsa mamma Malenas bok om henne. Maken till narcissistisk människa får man väl leta efter. Det är bara en massa tjafs men andra människor, allt är alltid någon annans fel och lilla Greta är såklart ett geni. Det kanske hon ÄR men jag äcklas ändå av inställningen hennes morsa har. Var är förståelsen? För att Greta kanske bara har börjat sin karriär, som psykfall.
Senast redigerad av Ajara 2019-09-05 kl. 18:39.
2019-09-05, 18:20
Medlem
Insyn5s avatar
Minns att det var en journalist som "gjorde" bort sig, det vill säga, han gjorde sitt jobb och ställde intressanta och konkreta frågor rörande klimatet. Greta fick svårt att svara på dessa och hänvisa bara till Parisavtalet.

Mycket enklare att bara gå runt med en skylt, strejka "för klimatet", ladda upp lite på sociala medier för att sedan resa jorden runt och berätta att vi ska sluta flyga och äta kött. Detta gäller allt som oftast den vita medelklassen.

Tänk om hon hade kritiserat den verkliga skurken, men det går ju får hon är deras propaganda verktyg.
2019-09-05, 18:51
Medlem
Livsstilsparasits avatar
Jag skulle vilja läsa den där boken Malena skrivit, men av självklara skäl kan jag inte köpa den. Någon som har en idé?
2019-09-05, 18:54
Medlem
Livsstilsparasits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyllidyv
Om Obama fick det så kan lika väl Greta få det också.

I sällskap med Kissinger, Sadat, och andra tvivelaktiga typer.
2019-09-05, 19:05
Medlem
Drowias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livsstilsparasit
Jag skulle vilja läsa den där boken Malena skrivit, men av självklara skäl kan jag inte köpa den. Någon som har en idé?
Bibblan då?
2019-09-05, 19:06
Medlem
Den där boken släpps förmodligen också som ljudbok med Greta som uppläsare.
2019-09-05, 19:19
Medlem
Picamagpies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livsstilsparasit
Varför kan du inte köpa?
2019-09-05, 19:48
Medlem
Greta tycker faktiskt om att då och då vara på ett café, men föredrar då seriösa samtalsämnen. Vill man att Greta ska resa sig från bordet, ska man börja tala om killar och smink!
2019-09-05, 20:07
Medlem
Livsstilsparasits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Greta tycker faktiskt om att då och då vara på ett café, men föredrar då seriösa samtalsämnen. Vill man att Greta ska resa sig från bordet, ska man börja tala om killar och smink!

Flata?

Förutom att jag undrar var du fått den här informationen från?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in