Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2019-01-26, 00:27
Medlem
Luzurs avatar
Är det nån som vet av nån...."fin" länk till nån torrentsida med typ, alla programmen som fanns på den här hemsidan? Sverige's Radio var mongo som vanligt och fick den nerstängd med hjälp av advokater, så man missade att ladda hem en hel del filer därifrån (bla Skivor ifrån Vetlanda och många andra).
Citera
2019-01-26, 05:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luzur
Sverige's Radio var mongo som vanligt och fick den nerstängd med hjälp av advokater,

Vad menar Du? Sveriges radio fungerar
Citera
2019-01-26, 08:00
Medlem
DoktorNos avatar
Jag tror inte du kommer att hitta särskilt mycket av det som fanns på radiogodis.se. Inte upplagt av den eller de som låg bakom den sidan i alla fall.

Jag har några filer från radiogodis nerladdade, mest program med 50-60-talsmusik.

SR har för övrigt, vad jag förstått, tagit över hela det arkivet som fanns uppladdat på radiogodis, då väldigt många av programmen inte fanns i SR's eget arkiv.

SR sänder valda delar av radiogodiset på P4 Plus, främst gamla avsnitt med Smoke Rings, Tio-i-Topp, Kvällstoppen och Svensktoppen.
Citera
2019-01-26, 10:37
Medlem
Luzurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorNo
Jag tror inte du kommer att hitta särskilt mycket av det som fanns på radiogodis.se. Inte upplagt av den eller de som låg bakom den sidan i alla fall.

Jag har några filer från radiogodis nerladdade, mest program med 50-60-talsmusik.

SR har för övrigt, vad jag förstått, tagit över hela det arkivet som fanns uppladdat på radiogodis, då väldigt många av programmen inte fanns i SR's eget arkiv.

SR sänder valda delar av radiogodiset på P4 Plus, främst gamla avsnitt med Smoke Rings, Tio-i-Topp, Kvällstoppen och Svensktoppen.

Jag fick ner alla Rakt över Disc, Rockbox, Metropol och en del andra, men jag hann aldrig med att få hem mer än ett par stycken Skivor ifrån Vetlanda och Svensktoppen

Typiskt att pappa staten ska komma och slå ner en "No Fun Allowed" skylt när man äntligen har hittat nått bra här i livet.
Citera
2019-01-26, 12:13
Medlem
DoktorNos avatar
Citat:
Jag fick ner alla Rakt över Disc, Rockbox, Metropol och en del andra, men jag hann aldrig med att få hem mer än ett par stycken Skivor ifrån Vetlanda och Svensktoppen

Typiskt att pappa staten ska komma och slå ner en "No Fun Allowed" skylt när man äntligen har hittat nått bra här i livet.
Jag har bara de avsnitt av "Bip Bop Boom" som fanns och "Titalnätterna" från Eldorado Max sparade. Mycket av de andra streamade jag bara och lyssnade på i jobbet. Trodde ju inte att allt skulle tas bort.

Fanns ju hur mycket som helst att lyssna på från radions guldålder.

"Rocklagret" laddade jag ner alla avsnitt av till förra mobilen. Det var när den telefonen packade ihop och filerna försvann som jag insåg att radiogodis.se stängts ner. Surt som fan.
Citera
2019-01-26, 12:27
Medlem
Luzurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorNo
Jag har bara de avsnitt av "Bip Bop Boom" som fanns och "Titalnätterna" från Eldorado Max sparade. Mycket av de andra streamade jag bara och lyssnade på i jobbet. Trodde ju inte att allt skulle tas bort.

Fanns ju hur mycket som helst att lyssna på från radions guldålder.

"Rocklagret" laddade jag ner alla avsnitt av till förra mobilen. Det var när den telefonen packade ihop och filerna försvann som jag insåg att radiogodis.se stängts ner. Surt som fan.

Jo, hade jag vetat att det skulle mördas så hade jag tankat ner hårdare.

För stunden har jag Eldorado (24 st), Rakt över Disc (alla), Gomorgon Fredag (alla), Radio Stockholm (osäker, men alla ifrån Radiogodis iaf), Radioexpressen (alla, förmodligen), Rockbox (alla), Metropol (alla), SAF radio (alla), Skivspegeln (alla), Storstadspuls (alla), Tracks (alla), Triumviratet (alla), Svensktoppen (5 st), Skivor ifrån vetlanda (2 st) och så en mapp med blandat, som typ lektyr kassetterna och sånt nertankat, så behövs nått så kan jag tänkas stå till tjänst.
Senast redigerad av Luzur 2019-01-26 kl. 12:29.
Citera
2019-01-26, 12:34
Medlem
DoktorNos avatar
Citat:
För stunden har jag Eldorado (alla), Rakt över Disc (alla), Gomorgon Fredag (alla), Radio Stockholm (osäker, men alla ifrån Radiogodis iaf), Radioexpressen (alla, förmodligen), Rockbox (alla), Metropol (alla), SAF radio (alla), Skivspegeln (alla), Storstadspuls (alla), Tracks (alla), Triumviratet (alla), Svensktoppen (5 st), Skivor ifrån vetlanda (2 st) och så en mapp med blandat, som typ lektyr kassetterna och sånt nertankat, så behövs nått så kan jag tänkas stå till tjänst.

Tack för erbjudandet. Hör av mig om suget efter nostalgi blir för stort. Eldorado med Wermelin och Alinge är alltid skönt att lyssna till.
Citera
2019-01-26, 15:03
Medlem
Citat:
För stunden har jag Eldorado (24 st), Rakt över Disc (alla), Gomorgon Fredag (alla), Radio Stockholm (osäker, men alla ifrån Radiogodis iaf), Radioexpressen (alla, förmodligen), Rockbox (alla), Metropol (alla),

kan bara hålla med om hur sjukt tråkigt det är att denna sida plockades bort, dock var det väl inte alla avsnitt av t.ex Rockbox och Metropol som fanns på sidan? Iaf inte när jag kollade. Eller du kanske menar alla som fanns tillgängliga?
Citera
2019-01-26, 15:33
Medlem
Luzurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av staaarboy
kan bara hålla med om hur sjukt tråkigt det är att denna sida plockades bort, dock var det väl inte alla avsnitt av t.ex Rockbox och Metropol som fanns på sidan? Iaf inte när jag kollade. Eller du kanske menar alla som fanns tillgängliga?

Alla som fanns på sidan tog jag hem, sen om det var alla som spelades i radio nånsin är jag osäker på.
Citera
2019-01-26, 16:26
Medlem
Bret-Harts avatar
Kolla Mixcloud
Citera
2019-04-17, 16:50
Medlem
Citat:

Om du fick ner alla Rakt Över Disc så kan jag tipsa om Facebook gruppen Rakt Över Disc, men jag misstänker att du redan känner till den. Om du nu inte gör det så gå gärna in där, jag kan garantera att det finns ett antal RöD-nördar som gärna skulle vilja ta del av dina filer från programmet. En del finns nedladdat på Mixcloud har jag sett.
Citera
2019-04-17, 16:53
Medlem
gato12s avatar
Kan man inte söka på Sveriges Radios hemsida? I de fall programmen gått där. Men de kanske inte tillgängliggör allt?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in