Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2019-04-17, 20:47
Moderator
MondoBizarros avatar
Musik: allmänt --> Radio och Podcast
/Moderator
Citera
2019-04-17, 21:48
Medlem
Luzurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kirespappapa
Om du fick ner alla Rakt Över Disc så kan jag tipsa om Facebook gruppen Rakt Över Disc, men jag misstänker att du redan känner till den. Om du nu inte gör det så gå gärna in där, jag kan garantera att det finns ett antal RöD-nördar som gärna skulle vilja ta del av dina filer från programmet. En del finns nedladdat på Mixcloud har jag sett.

Redan medlem där sen ett par år tillbaka, dock så delar dom väldigt lite filer, efter clabbe har sagt att han inte vill att dom gör det (han har tydligen nån plan angående RöD)
Citera
2019-04-20, 02:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luzur
Redan medlem där sen ett par år tillbaka, dock så delar dom väldigt lite filer, efter clabbe har sagt att han inte vill att dom gör det (han har tydligen nån plan angående RöD)

Ok, bara att avvakta och se vad som händer.
Citera
2019-04-20, 22:56
Medlem
När jag upptäckte att Radiogodis.se hade stängts ner så kom jag att tänka på att något kanske hade hunnit hämtas ner av Wayback Machine på Internet Archive. Jag kollade och mycket riktigt så finns flera dumpar av Radiogodis webbplats hämtade från 2009 till 2018.

https://web.archive.org/web/*/radiogodis.se

Tyvärr så har dock inte deras crawler gått tillräckligt djupt i filstrukturen för att kunna samla in ljudfiler och de allra flesta länkar är därmed döda. Tyvärr så verkar det också som att många av de mer populära programmen, exempelvis Rakt över Disc, Eldorado och Metropol inte har indexerats i någon av de dumpar som jag har gått igenom, dock ska säga att jag bara har gjort slumpmässiga nedslag.

Statistik över vad som har laddats ner. Obs, länken verkar krångla ibland, uppdatera i så fall sidan i webbläsaren.

Här kommer några smakprov av vad som trots allt har indexerats.

Soulcorner och övrig soul, Mats Nileskär

SAF Radio

Övrigt 80-tal. En mängd länkar från diverse olika program, bland annat många "Sommar" i P1. De flesta länkar verkar fungera.

Övrigt 30- 40- 50- 60- & 70-tal (endast någon enstaka länk fungerar)

Smoke Rings och övrigt med Leif Andersson

Ja, det var tyvärr inte så mycket jag kunde bidra med men kanske är det i alla fall en början. Eftersom Radiogodis webbplats och filstruktur förändrades något under åren så kanske ljudfiler som saknas i en dump kan finnas i en annan. Därför så skulle samtliga dumpar gås igenom och alla ljudfiler som hittas tankas ner. Kan detta göras automatiskt? Att gå igenom samtliga länkar och tanka ner ljudfilerna manuellt skulle vara ett hästjobb.

Dessa filer tillsammans med de filer som tidigare skribenter i tråden hämtat hem borde i alla fall kunna bli en början på en ny radiosamling.
Senast redigerad av Paltgren 2019-04-20 kl. 23:43.
Citera
2019-04-21, 00:03
Medlem
LibraryCops avatar
Det finns en youtube-kanal som heter Radiogodis Repris. Innehåller inte så jättemycket men ändå en del godbitar!
Citera
2019-04-21, 04:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paltgren
När jag upptäckte att Radiogodis.se hade stängts ner så kom jag att tänka på att något kanske hade hunnit hämtas ner av Wayback Machine på Internet Archive. Jag kollade och mycket riktigt så finns flera dumpar av Radiogodis webbplats hämtade från 2009 till 2018.

https://web.archive.org/web/*/radiogodis.se

Tyvärr så har dock inte deras crawler gått tillräckligt djupt i filstrukturen för att kunna samla in ljudfiler och de allra flesta länkar är därmed döda. Tyvärr så verkar det också som att många av de mer populära programmen, exempelvis Rakt över Disc, Eldorado och Metropol inte har indexerats i någon av de dumpar som jag har gått igenom, dock ska säga att jag bara har gjort slumpmässiga nedslag.

Statistik över vad som har laddats ner. Obs, länken verkar krångla ibland, uppdatera i så fall sidan i webbläsaren.

Här kommer några smakprov av vad som trots allt har indexerats.

Soulcorner och övrig soul, Mats Nileskär

SAF Radio

Övrigt 80-tal. En mängd länkar från diverse olika program, bland annat många "Sommar" i P1. De flesta länkar verkar fungera.

Övrigt 30- 40- 50- 60- & 70-tal (endast någon enstaka länk fungerar)

Smoke Rings och övrigt med Leif Andersson

Ja, det var tyvärr inte så mycket jag kunde bidra med men kanske är det i alla fall en början. Eftersom Radiogodis webbplats och filstruktur förändrades något under åren så kanske ljudfiler som saknas i en dump kan finnas i en annan. Därför så skulle samtliga dumpar gås igenom och alla ljudfiler som hittas tankas ner. Kan detta göras automatiskt? Att gå igenom samtliga länkar och tanka ner ljudfilerna manuellt skulle vara ett hästjobb.

Dessa filer tillsammans med de filer som) tidigare skribenter i tråden hämtat hem borde i alla fall kunna bli en början på en ny radiosamling.

Hm, för sent för att redigera. Ser att jag i min text missat ett litet men viktigt alla i det tredje stycket som alltså ska lyda:

Tyvärr så har dock inte deras crawler gått tillräckligt djupt i filstrukturen för att kunna samla in alla ljudfiler och de allra flesta länkar är därmed döda. Tyvärr så verkar det också som att många av de mer populära programmen, exempelvis Rakt över Disc, Eldorado och Metropol inte har indexerats i någon av de dumpar som jag har gått igenom, dock ska säga att jag bara har gjort slumpmässiga nedslag.

Jag kan också komplettera med att nämna att det antal mediafiler (MIME: audio/mpeg) som Wayback machine listar som nedladdade från Radiogodis.se är 1 079.

Citat:
Ursprungligen postat av LibraryCop
Det finns en youtube-kanal som heter Radiogodis Repris. Innehåller inte så jättemycket men ändå en del godbitar!

Jag har också sett den där kanalen men tyvärr så är nog risken stor att den också stängs på grund av upphovsrättsanspråk om den börjar fyllas på alltför mycket.
Citera
2019-05-02, 11:15
Medlem
Hej, vänner av ordning.
Hjälp mig snälla. Söker efter vad jag har för mig ett avsnitt av Eldorado där Alonso den tappre och Immogen den sköna av Propagandaministeriet spelades. Kom oförhappandes in på denna tråd efter att letat efter mästerstycket; Då, har du tejp min vän av K. Sändare och såg lite rundsnack om Kjell o Eldiradion. Så snälla, om ni har den eller vet en länk blir jag tacksam som fan!
Citera
2019-05-05, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paltgren
Hm, för sent för att redigera. Ser att jag i min text missat ett litet men viktigt alla i det tredje stycket som alltså ska lyda:

Tyvärr så har dock inte deras crawler gått tillräckligt djupt i filstrukturen för att kunna samla in alla ljudfiler och de allra flesta länkar är därmed döda. Tyvärr så verkar det också som att många av de mer populära programmen, exempelvis Rakt över Disc, Eldorado och Metropol inte har indexerats i någon av de dumpar som jag har gått igenom, dock ska säga att jag bara har gjort slumpmässiga nedslag.

Jag kan också komplettera med att nämna att det antal mediafiler (MIME: audio/mpeg) som Wayback machine listar som nedladdade från Radiogodis.se är 1 079.

Jag har också sett den där kanalen men tyvärr så är nog risken stor att den också stängs på grund av upphovsrättsanspråk om den börjar fyllas på alltför mycket.
har vi nåt sätt att dra allt web.archive har indexerat? körde det genom jdownloader men fick en hel del lösenords förfrågan.
Citera
2019-05-07, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr:D
har vi nåt sätt att dra allt web.archive har indexerat? körde det genom jdownloader men fick en hel del lösenords förfrågan.
Citerar mitt tidigare inlägg, med hjälp av två users på fb så har jag lyckats dra ner filerna, ta en titt i den här tråden för mer info....
https://www.flashback.org/showthread.php?p=67509380&posted=1#p67509380
Citera
2019-05-07, 12:54
Medlem
Synd att staten stänger ner en sån kulturgärning !
Citera
2019-05-08, 18:28
Medlem
32.9gb drogs ner i form av ljudfiler,troligen är allt inte komplett men det får duga.
Citera
2019-05-09, 12:53
Medlem
Musik.mannens avatar
Jag har också en hel del sånt där sparat då jag också tankade från radiogodis!
Mycket rockbox,Eldorado,Metropol har jag sparat men skulle uppskatta om någon som har mycket av radioprogrammet Café midnatt med Kjell Alinge ville dela med sig!

Väldigt egoistiskt av staten att stänga ner sidan och inte samarbeta med dom som hade sidan!
Att dom dessutom som någon här skrev också ska ha roffat åt sig hela sidans matreal låter helt sjukt!

Vill minnas att det gick att ladda ner omärkta filer från sidan ett tag också genom någon konstig länk men vet inte om det går längre!
Det känns fel att skattepengar ska behöva gå till såna drakar som SVT och Sveriges radio när dom använder allmänna medel till att driva igenom sina krav med hjälp av advokater som allmänheten får betala!
Senast redigerad av Musik.mannen 2019-05-09 kl. 12:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in