När jag upptäckte att Radiogodis.se hade stängts ner så kom jag att tänka på att något kanske hade hunnit hämtas ner av Wayback Machine på Internet Archive. Jag kollade och mycket riktigt så finns flera dumpar av Radiogodis webbplats hämtade från 2009 till 2018.
https://web.archive.org/web/*/radiogodis.se
Tyvärr så har dock inte deras crawler gått tillräckligt djupt i filstrukturen för att kunna samla in ljudfiler och de allra flesta länkar är därmed döda. Tyvärr så verkar det också som att många av de mer populära programmen, exempelvis Rakt över Disc, Eldorado och Metropol inte har indexerats i någon av de dumpar som jag har gått igenom, dock ska säga att jag bara har gjort slumpmässiga nedslag.
Statistik över vad som har laddats ner. Obs, länken verkar krångla ibland, uppdatera i så fall sidan i webbläsaren.
Här kommer några smakprov av vad som trots allt har indexerats.
Soulcorner och övrig soul, Mats Nileskär
SAF Radio
Övrigt 80-tal. En mängd länkar från diverse olika program, bland annat många "Sommar" i P1. De flesta länkar verkar fungera.
Övrigt 30- 40- 50- 60- & 70-tal (endast någon enstaka länk fungerar)
Smoke Rings och övrigt med Leif Andersson
Ja, det var tyvärr inte så mycket jag kunde bidra med men kanske är det i alla fall en början. Eftersom Radiogodis webbplats och filstruktur förändrades något under åren så kanske ljudfiler som saknas i en dump kan finnas i en annan. Därför så skulle samtliga dumpar gås igenom och alla ljudfiler som hittas tankas ner. Kan detta göras automatiskt? Att gå igenom samtliga länkar och tanka ner ljudfilerna manuellt skulle vara ett hästjobb.
Dessa filer tillsammans med de filer som tidigare skribenter i tråden hämtat hem borde i alla fall kunna bli en början på en ny radiosamling.