Citat:
Ursprungligen postat av
dashboardqueen
Skrev för några dagar sedan på ett hyreskontrakt för en lägenhet hos hyresvärden HSB Gambrinus. Under fliken "Särskilda bestämmelser" står det följande "Hyresgästen svarar själv för service, reparationer, byte av eventuella persienner." Vad innebär detta rent konkret?
Anledningen till att jag inte ställde den frågan när vi gick igenom kontraktet var för att jag läste och uppfattade det som att det endast gällde just persiennerna och inget annat i lägenheten, och reflekterade därför inte över det. Men nu efter att en vän läst igenom mitt kontrakt så uppfattar han det som att jag står för service och reparationer för allt i lägenheten. Kan det verkligen stämma?
Hade tolkat den formuleringen som reparationer för allt. Men det är ett konstigt tillägg, att specificera på detta sätt och nämna just persiennerna. De går ju automatiskt under begreppet reparationer.
Otydligt formulerat. Särskilda omständigheter, som gör att du nog kan ändra dig. Vill du inte vara bunden av detta, kontakta hyresvärden omgående och förklara situationen.