2019-01-24, 22:07
Medlem
Jag har ett motiv som jag vill göra men tatueraren som jag gått till tidigare avråder från att göra små tatueringar för att, som jag förstod det, linjerna riskerar att flyta ut.
Stämmer det? Han gör vanligtvis mest traditionell stil med tjocka linjer och det jag tänkt är kanske max 5 cm långt, 2-3 cm brett och med tunna linjer.
Om det nu är så som han säger hur kommer det sig då att det är så trendigt med ”minimalist tattoo” ?? Då borde ju så små motiv vara omöjligt.
Givetvis borde jag ju lyssna på hans professionella råd, men det låter absurt att bara stora motiv är möjliga med hållbart resultat?
Citera
2019-01-24, 22:21
Medlem
SYSTEMexes avatar
Kanske är han inte så bra på stilen och vill göra en tatueringsstil som han är mer bekväm med. Tunna linjer har en tendens att försvinna beroende på hur de läker

Att gå till en tatuerare som gör den stilen du vill göra blir nog bäst i slutändan
Citera
2019-01-24, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SYSTEMexe
Kanske är han inte så bra på stilen och vill göra en tatueringsstil som han är mer bekväm med. Tunna linjer har en tendens att försvinna beroende på hur de läker

Att gå till en tatuerare som gör den stilen du vill göra blir nog bäst i slutändan

Jag tror dock inte att det var därför för han hade inget emot att göra den men tyckte isf att den skulle göras betydligt större så att detaljerna inte skulle flyta ihop.
Citera
2019-01-24, 22:41
Medlem
SYSTEMexes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puckochoklad
Jag tror dock inte att det var därför för han hade inget emot att göra den men tyckte isf att den skulle göras betydligt större så att detaljerna inte skulle flyta ihop.

Är det ett detaljrikt motiv kommer detaljerna på avstånd bli otydliga
Citera
2019-01-25, 10:31
Medlem
Etolf123s avatar
Små tatueringar flyter ut med tiden. I början kommer den att se bra ut men efter ett tag kommer man inte kunna se vad det är. Gör du något större kommer man se vad det är under flera år. håll tatueringarna borta från solen och använd solskyddsfaktor för att förlänga livslängden, då kommer färgerna stanna kvar bättre.
Citera
2019-01-25, 13:43
Medlem
Nu har jag inga själv men jag har träffat en del människor med såna där små tatueringar typ 5x5x5 cm och det ser ut som en blobb efter ett par år när färgerna har smält ihop. Sen beror det väl också lite på motivet, om det är lineart bara eller om det ska vara helt färglagt utan obearbetat skinn emellan färgerna.

Ej att rekommendera, fult som fan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in