Citat:
Ursprungligen postat av
MamaRoach
Tips är att ha tålamod. Du kommer väl testa medicin för att se om det hjälper dig.
Hur ser ditt liv ut? Haft problem i jobbet/studier?
Jag har märkt med åren att adhd/add är mest ett utmattningssyndrom. Man (eller iaf jag och folk jag pratat med) är ofta inte lika uthålliga i vardagen.
Hur känns det att du fått diagnosen?
Diagnosen känns fantastiskt! Jag har inte riktigt tänkt på det så mycket förrän jag började komma in i arbetslivet. Jag har alltid haft mer energi än dem flesta och alltid gjort saker snabbt, men slarvar här och där och även om jag vet att jag gör det är det skit svårt att fixa dem felen och det blir massa "juste!" moment. Mitt tålamod suger dase, jag orkar inte med tröga/odrivna människor på en arbetsplats vilket skapar problem. Jag blir även grymt distraherad av allt som sker runt omkring mig, samt att i en öppen kontorsplats så är det folk som kommer och stör 24/7 vilket fuckar min fokus helt och hållet och jag har svårt att komma in i min zone där jag jobbar som en gud, om jag inte sätter på hörlurar och säger åt folk att inte störa mig.
Jag vet inte hur medicinen ens fungerar, kommer jag kunna fokusera enklare och inte bli lika lättdistraherad? Perfekt hade det varit om jag också fick bättre tålamod.
Citat:
Ursprungligen postat av
Ka7700
Du behöver kanske inte medicin, en adhd diagnos är inte = behov av att äta medicin.
fungerar du utan medicin så är det inget som behövs, det är helt upp till dig att bestämma det.
Något behöver jag, frågan är vad. Jag har strategier för saker jag har svårt för, alla fakturor är på e-faktura, har en kalender för alla möten jag har, tränar regelbundet osv.