• 1
  • 2
2019-01-24, 09:18
Medlem
Valde "uppdatera och stäng" i förrgår. Vid uppstart igår krävdes reparation och datorn kom igång. Valde uppdatera och stäng igen och samma visa idag.Strul med Windows. Flera val finns med jag vet inte vad jag ska välja utan att förlora egna filer. Reparation funkar inte längre. Kan jag välja "Avsluta och fortsätt till Windows 10" eller "Återställ den här datorn (låter en välja om man vill behålla egna filer och installerar sedan om Windows". OBS har ingen fil eller CD med programvaran. Goda råd mottages tacksamt.
Citera
2019-01-24, 09:47
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Ta det sistnämnda - fabriksåterställning. Se om detta kan hjälpa dig.
Citera
2019-01-24, 10:12
Medlem
Citat:
Återställ den här datorn
(låter en välja om man vill behålla egna filer och installerar sedan om Windows)
Detta alternativ ska du välja i första hand.
Citat:
OBS har ingen fil eller CD med programvaran.
Det finns en återställningspartition ( kanske dold) så du kan välja alternativet ovan.
Senast redigerad av bosseriks 2019-01-24 kl. 10:15.
Citera
2019-01-24, 10:16
Medlem
Ok, jag testar. Tack!
Citera
2019-01-24, 10:43
Medlem
Fick meddelande att det tyvärr inte går att installera om datorn. Vad göra?
Citera
2019-01-24, 10:48
Medlem
Nya val: Avsluta och fortsätt till Windows recovery environment ellrr Fortsätt med en annan installerad version av Windows. Vad bör jag välja?
Citera
2019-01-24, 10:53
Medlem
Jag är absolut ingen it-expert, men jag kan i alla fall delge dig följande. När min laptop var relativt ny, för ungefär ett pår sedan, började den krångla som fasen efter en W10-uppdatering. Jag fick olika felmeddelanden och provade ungefär allt som du troligen redan har gjort. Dvs felsök och reparera, återställ till tidigare datum etc. Ibland kom jag inte ens fram till inloggningssidan utan fick blåskärm. Så jäkla frustrerande.
Till slut, med hjälp av Acer Sveriges duktiga och trevliga personal, visade det sig att Windows uppdatering självsvåldigt hade bytt ut drivrutinerna till sådana som uppdateringen ansåg var de bästa för min dator.
Jag bytte drivrutiner till de som Acer Sverige rekommenderade och sedan - peppar peppar - har datorn funkat klockrent. Även efter nya uppdateringar.
Just saying ...
Citera
2019-01-24, 10:59
Medlem
Jag har Lenovo och är inte heller kunning inom data vad gäller detta problem. Har blåskärm sedan igår... Hur byter man drivrutiner? Ja... det är på den nivån min kunskap ligger...
Citera
2019-01-24, 11:37
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeAK
Nya val: Avsluta och fortsätt till Windows recovery environment ellrr Fortsätt med en annan installerad version av Windows. Vad bör jag välja?

Prova med, Inställningar - uppdatering och säkerhet - återställning - återgå till din tidigare version... .
Det ska återställa datorn till skicket innan denna krånglande uppdatering.
Citera
2019-01-24, 12:15
Medlem
Funkar inte dp jag har blåskärm. Kan inte logga in...
Citera
2019-01-24, 12:19
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeAK
Funkar inte dp jag har blåskärm. Kan inte logga in...

Om du inte får datorn att fungera så pass att du kan göra kontroller likt sfc /scannow så får du skapa ett installationsmedia för usb och reparera datorn den vägen.
Citera
2019-01-24, 12:19
Medlem
Testade detta vall via meny på blåskärmen. Funkar inte att återgå till tidigare version...
Moment 22....
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in