2019-01-29, 06:14
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gnomegirl
Tyvärr är det där inget nytt TS. Bollibompa har alltid varit vänsterns säkraste kanal för hjärntvätt och nytillväxt. Jag växte själv upp med det och var fett hjärntvättad ända tills jag började ta svamp och E i fjortonårsåldern.
Då som först började jag ifrågasätta saker och ting och blev förpassad från gullegris till politiskt opålitlig bland lärare och assistenter.
Och som vi alla vet får man aldrig kritisera vänstern och deras idéer om vi inte vill ha sänkta betyg.

Man var helt enkelt tvungen att hålla käften, plugga vidare och knyta näven i fickan som vanligt.

MVH/Gnomegirl.
Haha! Du tog alltså E och upptäckte en ny sida hos dig själv? Sött narrativ. Trovärdigt? Njaaa.
Citera
2019-01-29, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YP4XQ
Man kan inte KOMMA PÅ sitt kön. För helvete. Den dagen Bamse blev psykiskt sjuk i huvudet och började tro att Han var en tjej.
Det är skillnad på biologiskt kön och könsidentitet.
För övrigt är det inte du som bestämmer vad man kan och inte kan göra.
Citat:
Ursprungligen postat av JesusAlskarAlla
Du ser inte själv problemet med att bli uthängd som barn i en sådan het potatis som att vara ett annat kön än det man faktiskt är rent biologiskt?

Må Herren Gud välsigna dig. I Jesu Namn! Amen!
Verkligen inte, jag tycker att barnen porträtterades med värdighet och respektfullhet så jag ser inget problem i det alls.
Citat:
Ursprungligen postat av happilappi
Lägga till alternativ att man kan vara vad man själv vill? Låter som en ypperlig idé. Jag är statsminister och därför ska samhället behandla mig därefter
Fast statsminister är en förvärvad titel och ingen könsidentitet.
Citat:
Ursprungligen postat av ShallowInfidel
Det säger du? Konstigt då det är glasklart att de manliga heteronormen varit under attack under en ganska lång tid, vi har haft häxjakt på cis-män de senaste åren, i synnerhet vita sådana, ta bara Gilette fiaskot som är det senaste exemplet.

CIS-mannen har gått från att bli stereotypiskt förlöjligad från 90 till 00-talet till att nu bli uträtt hatad och syndabocken för allt ont i världen! Men ack! Det finns hopp! Du slipper bli hatad och skuldbelagd för "patriarkatet", men bara om du kapar av dig kuken, börjar käka österogen, tänker och röstar vänsterblivet.

Det är det subtila budskapet som genomsyrar i princip allt idag. Så vem försöker du lura?
Jag försöker inte lura någon. Och du kan inte lura någon, hur mycket du än försöker.
Att klassisk toxisk manlighet är hotad är ju självklart något bra.
Tramset om att någon kommer klippa av din kuk eller tvinga dig att äta hormoner eller rösta vänster visar ju på vilken mognadsnivå du ligger.

Citat:
Ursprungligen postat av Gnomegirl
Tyvärr är det där inget nytt TS. Bollibompa har alltid varit vänsterns säkraste kanal för hjärntvätt och nytillväxt. Jag växte själv upp med det och var fett hjärntvättad ända tills jag började ta svamp och E i fjortonårsåldern.
Då som först började jag ifrågasätta saker och ting och blev förpassad från gullegris till politiskt opålitlig bland lärare och assistenter.
Och som vi alla vet får man aldrig kritisera vänstern och deras idéer om vi inte vill ha sänkta betyg.

Man var helt enkelt tvungen att hålla käften, plugga vidare och knyta näven i fickan som vanligt.

MVH/Gnomegirl.
Jag har sett mycket misär och tragiska livsöden inom missbruksvärlden men ditt fall var fan det mest tragiska och patetiska jag hört talas om.
Senast redigerad av Blalotus 2019-01-29 kl. 09:40.
Citera
2019-01-29, 09:51
Medlem
YP4XQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
Det är skillnad på biologiskt kön och könsidentitet.
För övrigt är det inte du som bestämmer vad man kan och inte kan göra.

Lyckligtvis är det Naturen och inte en utvald människa som beslutar det hela. För vi ser ju när vissa människor ska klistra på sin förvirring på andra. Jo då hamnar detta på våra friska, icke förvirrade barn, att luras till att tro på deras syn på livet. Hade varit enklare om de SMÅ problemen förblev små, men nu förstoras det upp utav helvete och sänds till alla våra barn som blir förvirrade istället för endast de som uppenbarligen var det från början !!!
Citera
2019-01-29, 10:42
Medlem
Citat:
Lyckligtvis är det Naturen och inte en utvald människa som beslutar det hela. För vi ser ju när vissa människor ska klistra på sin förvirring på andra. Jo då hamnar detta på våra friska, icke förvirrade barn, att luras till att tro på deras syn på livet. Hade varit enklare om de SMÅ problemen förblev små, men nu förstoras det upp utav helvete och sänds till alla våra barn som blir förvirrade istället för endast de som uppenbarligen var det från början !!!
Förklara gärna om hur naturen beslutar om könsidentitet, tack!
Citera
2019-01-29, 10:50
Medlem
Inget som överraskar mig i Sverige 2019 direkt... Synd att man ofrivilligt är tvingad att finansiera det bara.
Citera
2019-01-29, 11:18
Medlem
ShallowInfidels avatar
Citat:
Jag försöker inte lura någon. Och du kan inte lura någon, hur mycket du än försöker.
Att klassisk toxisk manlighet är hotad är ju självklart något bra.
Tramset om att någon kommer klippa av din kuk eller tvinga dig att äta hormoner eller rösta vänster visar ju på vilken mognadsnivå du ligger.

Därför är numera allt som är traditionellt manligt toxiskt enlig er "progressiva" gökungar.

Du märker det inte för du besitter inte förmågan att läsa in i subtila budskap, dessutom så har du klart visat att det heteronormativa, det vill säga, det naturliga, går emot din agenda. Så givetvis skulle du förbise dessa och hävda att de inte existerar även om du med dina primitiva tankebaner besatt en sådan förmåga. Din agenda är en annan, barn ska förvirras med alla sextionio miljoner nya kön, befängt är vad det är, själva separerandet mellan "könsidentitet" och kön är efterblivet, i synnerhet när könsförvirrade, förr och innan vi började legetimera deras mentala sjukdomar som norm, framgångsrikt behandlades genom påvisa kopplingen mellan dessa.
Hela ideén om att man ska kunna välja en ny identitet varje dag och tvinga omgivningen att korrigera sig efter denna är fullständigt stört, det finns ingen som helst logik, konsistens eller pragmatik i det hela.

Som jag skrev, var en bögenhörning om du vill, men tvinga varken mig eller någon annan att tilltala dig som en och tuta förfan i barn att de ska göra det heller, dina sinnerförvirringar är inget att basera samhällerligt beteende på. Det finns mentala sjukdomar så det räcker redan, sprid dem inte, äckel.
Senast redigerad av ShallowInfidel 2019-01-29 kl. 11:26.
Citera
2019-01-29, 11:21
Medlem
ShallowInfidels avatar
Citat:

Du menar de få som var det "från början" för att sinnesjuka föräldrar tvingar in dem i den motsatta rollen?
I så fall håller jag med.
Citera
2019-01-29, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShallowInfidel
Därför är numera allt som är traditionellt manligt toxiskt enlig er "progressiva" gökungar.

Du märker det inte för du besitter inte förmågan att läsa in i subtila budskap, dessutom så har du klart visat att det heteronormativa, det vill säga, det naturliga, går emot din agenda. Så givetvis skulle du förbise dessa och hävda att de inte existerar även om du med dina primitiva tankebaner besatt en sådan förmåga. Din agenda är en annan, barn ska förvirras med alla sextionio miljoner nya kön, befängt är vad det är, själva separerandet mellan "könsidentitet" och kön är efterblivet, i synnerhet när könsförvirrade, förr och innan vi började legetimera deras mentala sjukdomar som norm, framgångsrikt behandlades genom påvisa kopplingen mellan dessa.
Hela ideén om att man ska kunna välja en ny identitet varje dag och tvinga omgivningen att korrigera sig efter denna är fullständigt stört, det finns ingen som helst logik, konsistens eller pragmatik i det hela.

Som jag skrev, var en bögenhörning om du vill, men tvinga varken mig eller någon annan att tilltala dig som en och tuta förfan i barn att de ska göra det heller, dina sinnerförvirringar är inget att basera samhällerligt beteende på. Det finns mentala sjukdomar så det räcker redan, sprid dem inte, äckel.
Helt rätt, det är jag personligen och min egenkomponerade agenda som ligger bakom allt som har med hbtq att göra...

Allt manligt är inte toxiskt så det har du missförstått.
Att vara en ansvarsfull och närvarande fader är det manligaste och finaste som finns.

Dessutom; vem bestämmer att kön och könsidentitet måste vara samma?
Är det du? Naturen? Eller är det kanske gud?
Citera
2019-01-29, 12:27
Medlem
EnLitenFryss avatar
Först av allt vill jag säga att jag absolut inte har något emot homosexualitet, transsexualitet eller vad det nu må vara. Vad folk gör i sina sovrum, vem de vill älska och leva med, det skiter jag i. None of my business.

Däremot är jag oerhört skeptisk till att lyfta och normalisera könsdysfori hos barn. Slå på pukor och trumpeter att Pelle minsann vill heta Petra, då ska han få det. Ja, jag säger han, är han född med penis är det en pojke. Att byta kön är ett enormt stort beslut som kräver mycket eftertanke, ett beslut som ett barn inte är moget att fatta.

Om den här tjejen vill kallas Bamse, klä sig i killkläder och klippa sig som en kille - för all del, låt gå. Men aldrig att jag som förälder skulle acceptera att "jaha, du är en kille nu". Nej, du är en tjej tills du är vuxen nog att besluta om det själv. Precis som jag inte skulle acceptera att mitt barn säger att "jag är indian/kines/katt nu" skulle jag inte uppmuntra en så stor sak som könsdysfori. De flesta växer ur könsdysfori och jag skulle behandlat det precis så. Kommer man fram till 15-årsdagen och Bamse håller fast vid att hon är en kille kan vi ta en ny diskussion. Annars ser jag det som en fas där barnet testar på nya saker.
Citera
2019-01-29, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Normalsaltatsocker
Exakt att Henförfjolla våra killar och göra tjejerna ”öppna och fördomsfria”. Så de är lättare att hantera.

Hur många killar och tjejer har haft homosex bara för att signalera hur fördomsfria de är bara för att sedan hamna på BUP och inte förstå varför de mår dåligt.

Jag undrar då hur många personer oavsett läggning eller syn på sitt kön hamnar hos BUP då de mår dåligt?
Vet flertalet personer som inte haft några som helst tveksamheter angående läggning eller sitt kön som varit på samtal hos BUP, här går det inte att lägga skulden på någon annan än hos ens föräldrar möjligtvis det är ofta p.g.a hemförhållandena man mår dåligt.

Förstår inte hur vuxna människor kan vara så fulla med hat mot personer som de inte ens känner eller behöver ha med att göra. Har man ett så innehållslöst liv att fokuset hamnar på ”andra” istället för att titta inåt och jobba med sina egna fördomar.
Verkar sorligt att ha sådana mörka tankar, hoppas ni en dag får uppleva kärlek!
Citera
2019-01-29, 12:44
Medlem
ShallowInfidels avatar
Citat:
Helt rätt, det är jag personligen och min egenkomponerade agenda som ligger bakom allt som har med hbtq att göra...

Allt manligt är inte toxiskt så det har du missförstått.
Att vara en ansvarsfull och närvarande fader är det manligaste och finaste som finns.

Dessutom; vem bestämmer att kön och könsidentitet måste vara samma?
Är det du? Naturen? Eller är det kanske gud?

Komiskt att du tar just det manliga exemplet där en man gör avkall av sig själv för att finnas till för kvinnor och barn.
Kan du producera fler?

Vad sägs om den giriga affärsmannen som konstant jagar mer?
Vad sägs om fuckboys? Är dessa toxiska?
Är mannen som lämnar en gravid kvinna mer toxiska än kvinnan som försökte fånga honom (om vi utgår från den premissen)?

Logik, att avvikelser förekommer är ingen anledning att uppmuntra dessa eller göra dem till norm.
Citera
2019-01-29, 13:13
Medlem
brianmolkos avatar
Bamse upptäcker nog när bli äldre hur tråkigt, det är vara man speciellt när pappa berättar om de där magiska butikerna som inte längre finns
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in