2019-01-23, 14:45
Medlem
eeriikks avatar
Tja!

Mitt liv har varit en karusell hit och dit med droger och brott av olika slag. Jag blev fr ca 6 mnader sen dmd fr stld av normalgraden(personligen tyckte jag att det stld av den grvre graden). Ringa narkotika och innehav av narkotika innehll domen ocks. Straffet var milt och jag klarade mig fint med villkorlig dom och extremt lg bter(tackar min advokat fr detta).

Nu till saken. Jag har allts en villkorlig dom p mig och idag hnde ngot som absolut inte var med uppst. Av ren kleptomanivana s rkar jag stoppa ner en proteinbar i fickan nr jag var p Ica. Det var allts inte med uppst att stjla, jag vill inte ka mina risker fr att f min villkorliga dom undanrjd och verg till ngot vrre. Hur som helst s gr jag vidare och hmtar det andra jag skulle ha, glmde helt bort att proteinbaren lg i fickan.. Hade faktiskt tnkt betala den, men glmde det helt. S jag betalar fr mina andra tv varor och gr ut mot bilen. D kommer det ngon viktigpetter till vktare och leker hftig. Jag blir rdd och nervs, drav nekar jag att jag har den i fickan, fr jag brjar tnka p min villkorliga dom och jag vill inte ha ngon polis inblandad. Det kommer en till vktare, dom visiterar mig och hittar den obetalda varan, 23 kr eller ngon sdan larvig summa. Dom tar mig, vi gr till ngot privat rum och pratar. Jag berttar att det inte var med uppst och att jag mer n grna betalar den.. De struntar dom i eftersom jag nekat att kag hade ngot i fickan. Berttar varfr jag gjorde s osv.. De tillkallar polis och det blir sklart en anmlan(Vktarna hnflinar lite i smyg och ser riktigt stolta ut medans polisen bermmer dem fr deras heroiska insats, larvigt som fan).

Hur som helst s r min frga fljande: r det ngon som varit i liknande sits och vad fick ni fr konsekvenser utav detta? Vet att det finns fler liknande trdar men hittade inte riktigt hur det gick fr de personerna eftert. S r det ngon som har koll p vad som kommer ske nu?

Tillgger att jag gr hos frivrden 2 gnger i mnaden p samtal och att jag gr ett kbt-program fr narkotikadomen. Jag hller ocks p att yrkesutbilda dr jag gr 8-16 varje vardag. Frsker helt enkelt fixa till mitt liv och mina misstag. Vet inte om det r en viktig detalj men glmde skriva det.
Senast redigerad av eeriikk 2019-01-23 kl. 14:55. Anledning: Glmde detalj
Citera
2019-01-23, 15:02
Medlem
MrStrids avatar
Kan inte hjlpa angende vad som hnder om du dms d du r villkorligt frigiven.

Men som du frklarat kan vktarna hr gjort ett fel i alla fall s som du beskriver det och beroende p hur dom skrivit sin griprapport kan du antagligen ganska enkelt att i alla fall slippa bli dmd fr snatteri. Blneka och advokata upp dig. Hvda att du hade proteinbar i fickan innan du kom in i butiken, fr risken r ganska stor att vktaren har gjort ett grzonsgrip speciellt med tanke p att de visiterade dig innan dom tog in dig, detta gjordes antagligen fr dom var oskra om du faktiskt hade varan p dig d det r ganska hrda regler fr envarsgrip nr det kommer till snatteri vktaren mste ha stt sjlva tillgreppet i butiken rent fysisk och kan du i rtten frska framhva att han inte sett tillgreppet och ppeka visiteringen ute, speciellt om du nu inte var vldsam och ej blev bojjad utanfr affren s kan du g fri som fgel! Har sett det flera gnger nr en skrpt advokat hackat hl i en slarvigt skriven griprapport alternativt dligt vittnesml frn vktaren i frga! mvh en annan heroisk hnflinande vakt xD
Senast redigerad av MrStrid 2019-01-23 kl. 15:04.
Citera
2019-01-23, 15:15
Medlem
jimmyeditss avatar
Blir nog ngra timmars samhllstjnst som vrst. Om inte en mild bter

Inget och oroa sig fr.
Citera
2019-01-23, 16:50
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Aningen mrkligt agerat av vktaren. Han borde ha stoppat dig tidigare, strax efter att du passerat larmbgar. Det r inte olagligt att lgga varor i sina fickor och vskor, s lnge man betalar fr varorna innan man passera kassan och larmbgarna. Det r samtidigt klantigt gjort av dig, och du har lite dig sjlv att skylla.
Citera
2019-01-23, 17:24
Medlem
eeriikks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrStrid
Kan inte hjlpa angende vad som hnder om du dms d du r villkorligt frigiven.

Men som du frklarat kan vktarna hr gjort ett fel i alla fall s som du beskriver det och beroende p hur dom skrivit sin griprapport kan du antagligen ganska enkelt att i alla fall slippa bli dmd fr snatteri. Blneka och advokata upp dig. Hvda att du hade proteinbar i fickan innan du kom in i butiken, fr risken r ganska stor att vktaren har gjort ett grzonsgrip speciellt med tanke p att de visiterade dig innan dom tog in dig, detta gjordes antagligen fr dom var oskra om du faktiskt hade varan p dig d det r ganska hrda regler fr envarsgrip nr det kommer till snatteri vktaren mste ha stt sjlva tillgreppet i butiken rent fysisk och kan du i rtten frska framhva att han inte sett tillgreppet och ppeka visiteringen ute, speciellt om du nu inte var vldsam och ej blev bojjad utanfr affren s kan du g fri som fgel! Har sett det flera gnger nr en skrpt advokat hackat hl i en slarvigt skriven griprapport alternativt dligt vittnesml frn vktaren i frga! mvh en annan heroisk hnflinande vakt xD

Haha tjenare din heroiska jvel. Mste ni agera p det dr sttet eller knner ni er bara jkligt stolta nr polisen ger er en klapp p axeln?

Tyvrr kan jag inte hvda s som du sger det eftersom jag berttade sanningen fr dom, att jag helt enkelt hade glmt den i fickan. Suttit i x antal frhr och medverkan/sanningsenlig hller bst i lngden verkar det som nd. Jag har inget att ljuga fr. Var bara jag som klantade mig.
Citera
2019-01-23, 17:27
Medlem
eeriikks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jimmyedits
Blir nog ngra timmars samhllstjnst som vrst. Om inte en mild bter

Inget och oroa sig fr.

Jo, s som jag frsttt det ocks. r bara rdd att de ska mixa med min dom pga detta larv.
Citera
2019-01-23, 17:29
Medlem
eeriikks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Jennekvist
Aningen mrkligt agerat av vktaren. Han borde ha stoppat dig tidigare, strax efter att du passerat larmbgar. Det r inte olagligt att lgga varor i sina fickor och vskor, s lnge man betalar fr varorna innan man passera kassan och larmbgarna. Det r samtidigt klantigt gjort av dig, och du har lite dig sjlv att skylla.

Han stoppade mig i utgngen vid affren, lite sent kan man tycka.

Ja, extremt klantigt av mig men jag skyller inte p ngon annan. Det r mitt fel och det str jag fr. Var inte det jag frgade om dock, vore gtt om folk hller sig till min frgestllning och inte klagar p att jag var klantig. Har full koll p det redan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in