• 1
  • 2
2006-02-21, 23:59
Medlem
Buddahns avatar
Jag har hållit upp mer än 3 månader nu. Låt mig berätta.

---- Du får bättre hy?

Svar: NEJ. Jag har fått otroligt mycket finnar och en jättekänslig hy som rodnar lätt. Det här är nästan det värsta med allt för att istället för en vacker och jämn hud så spricker den upp och blir otroligt oren och fet.

---- Du får mer gjort?

Svar: NEJ. Jag försöker aktivera mig och göra saker så fort jag känner röksug men avbryter de oftast efter ett tag för det är oftast helt onödiga saker som att städa toaletten för tredje gången på en dag..

---- Du får bättre kondis?

Svar: Nej. Det handlar inte om att jag får bättre kondis. Det handlar om att jag sliter och kämpar hårdare och sliter ut min kropp på ett annat sätt. Jag tränade undertiden som jag rökte också men istället för att träna med motta så övertränar jag utan att veta av det. Kroppen säger inte ifrån föränn det är försent. Jag blir precis lika anfådd efter 5 trappor som för 4 månader sedan.

---- Du blir mer positiv och utåtriktad.

Svar: Det här är den näst största lögnen efter den ang. hyn. MYCKET av den kontakt jag har skapat med människor har varit just pga cigaretter. Plus att jag ser en öppen möjlighet att konfrontera nya människor när jag har en cigarett att bjuda på. Men mest av allt så blir jag mer lugn när jag delar ett bloss med en eventuell pojkvän eller en ny kamrat.

Angående att man blir mer positiv när man slutat röka är rent ut sagt skitsnack. Beroendet av nikotin gjorde mig ju såklart arg och bitter men nu när det har avtagit så är jag fortfarande nedstämd och känner aldrig den där sköna lugna känslan. Att slappna av är svårare än någonsin och jag är utbränd två timmar in på en ny dag just på grund av att jag inte för en naturlig vila och paus.

Slutsats:

Här har ni sanningen till hur det är att sluta röka. De doktorer och icke-rökade som säger några av dessa påståenden som jag har dementerat är lögnare och baserar inte sina argument på fakta.
Citera
2006-02-22, 00:05
Medlem
StigAllans avatar
Misstänker att alla dina negativa erfarenheter beror på att du försöker hålla giftkonstanten på plats.(det genom skitkäk!)
Börja käka grönsaker och läs på lite om hälsosam kost så mår du alldeles säkert bättre.
Citera
2006-02-22, 03:04
Bannlyst
Jag hoppas verkligen att du är tjej.
Citera
2006-02-22, 03:09
Medlem
klåfingrigs avatar
Sakerna du påstår kanske stämmer, låter jag vara osagt, men visst fan luktar du hora efter du rökt, vem fan vill slicka en tobaksnarkoman i truten? Sen kan du ju inte undkomma att det kostar massor med pengar, nu vet ju visserligen jag inte hur du har det ställt men det är en dyr hobby.
Citera
2006-02-22, 03:26
Medlem
micaeles avatar
Det du säger är sannerligen riktigt, alla påståenden om vad man vinner genom att sluta röka är överdrivna och påhittade av ickerökare och myndigheter.
Förutom att man slipper cancer och hosta på morgonen då, det är en vinst.

Nä, att röka då och då är något trevligt, socialt och gott som man inte skall ge upp. Gärna då cigarrer, cigariller eller kanske någon cigarett utan filter, för känslans skull. Kedjeröka kan man hoppa, det förstör nog mer än vad det ger.
Njut av tobakens fina egenskaper vid speciella tillfällen istället, det ska ingen ickerökare eller astmatiker kunna ta ifrån mänskligheten!
Citera
2006-02-22, 03:40
Medlem
mrphonks avatar
Jag har just slutat röka för tredje eller fjärde gången (har hållt upp över ett år två gånger tidigare) och jag börjar nästan ångra mig. Har hållt upp över två veckor nu och det är förjävla tråkigt och jag saknar de goda ciggen efter maten.
Citera
2006-02-22, 10:23
Medlem
Kuggarns avatar
Argument som går ut på att försöka undvika Lungcancer och KOL prioriteras bort då? De var ganska drivande för mig...
Citera
2006-02-22, 10:34
Medlem
Tycker fördelarna med att sluta röka väger tyngre än nackdelarna. Jag kan hålla med om det du skrev som nackdelar. Så skönt att slippa röksmaken i munnen, den torra munnen. Ökad risk att lungcancer och annat dret man kan få av rökning är ju också en trevlig bonus.
Citera
2006-02-22, 15:26
Medlem
jechts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pappa Åka
Jag hoppas verkligen att du är tjej.

Fick mig också en funderare angånde detta!
Citera
2006-02-22, 16:42
Bannlyst
Asså sluta inte röka håller er till 2-5 cigaretter per dag det kan inte vara ett dugg farligt för hälsan ...
Citera
2006-02-22, 17:52
Medlem
skeggys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BHF_Miran
Asså sluta inte röka håller er till 2-5 cigaretter per dag det kan inte vara ett dugg farligt för hälsan ...
precis så argumenterar jag, de enda som dör är ju kedjerökare som kedjerökt sen dom var tolv, så verkar det vara iaf.
Citera
2006-02-22, 18:11
Medlem
Claes!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BHF_Miran

Haha vad är det för crap du skriver!?

Har du några som helst belägg för vad du påstår?

"Kan det inte vara ett dugg farligt för hälsan ..."
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in