2019-01-25, 12:02
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Jaha. Därmed låter det mer och mer troligt att det var barnet hon var ute efter; det brann i proppskåpet på kärringen när hon förlorade de egna barnen.

Det spelar egentligen ingen roll. Det är resultatet av hennes handling som är det relevanta.

Hon tog medvetet en handling som innebär att hon olovandes kidnappade ett barn. Det fegaste uslaste gärning du kan göra.
Citera
2019-01-25, 12:19
Medlem
Svennis7254s avatar
Jag tror att kvinnans agerande är ett stort Rop på hjälp, hon mår så dåligt, förlorat vårdnaden av sina barn, fastnat i missbruk, alkohol, kriminalitet med mera

Tror att hennes agerande beror på att hon vill komma in på anstalt, få hjälp med avgiftning rätta till sitt liv helt enkelt, hon finner ingen annan utväg

Hon begår då ett harmlöst brott, som detta trots allt ändå är juridiskt, ett brott hon kan leva med i sitt samvete, Att hon skulle sno just detta barnet, vid just detta dagiset tror jag dock är en slump

Tror dock aldrig att hennes avsikt var att skada barnet, detta tror jag inte fanns på hennes radar ö h t

Jag tror att hon är fullt medveten om att barnet ligger i vagnen när hon snor det, hon kanske till och med mött mamman sett mamman komma till dagiset och ställa i från sig vagnen

Det faktum att hon stannar kvar vid Coop och låter sig gripas stärker min teori

Ja hon var påverkad när hon greps, men det finns inget som säger att hon inte tagit dessa droger efter att hon ställt i från sig Vagnen vid Bäckebol

Vet vi att hon var påverkad när barnet stals? hon kanske drabbats av Psykos, där missbruket kanske var en del olyckliga omständigheter ett annat

Jag försvarar inte kvinnans handlande, jag känner henne inte ens

Jag har personer i min närhet som mått så dåligt psykiskt att de bara sett kriminalitet som enda utväg, hamnat på anstalt med mera, allt för att få hjälp då psykvården ej fungerar i dag

Vad det gäller påföljden så max 1 år, om hon inte döms till något annat av kriminalvårdens program Jag tror mig dessutom veta att föräldrarna till barnet inte ens kommer att få Skadestånd, Barnet är inte skadat, familjens lidande kommer nog inte anses av svenska domstolar som så kraftigt så att det skall ge ett skadestånd

Jag blir mörkrädd hur de flesta på Flashback faktiskt gottar sig i att hon är missbrukare, får skylla sig själv med mera,

Hon hade ett ordnat liv tills för några år sedan, Något har hänt då förmodligen,som gjort att hon hamnat där hon är i dag

Jag tycker detta bara är tragiskt

Det spekulerades vilt i går hur hon tagit sig från dagiset till Bäckebol, jag tror att hon åkt bil,

Finns det något som säger att hon inte har körkort, det finns en bil registrerad på adressen där hon bor, och hennes bakgrundsbild på facebook, som hennes barn är med på är tagit i en bil
Senast redigerad av Svennis7254 2019-01-25 kl. 13:17.
Citera
2019-01-25, 12:31
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svennis7254
Jag tror att kvinnans agerande är ett stort Rop på hjälp, hon mår så dåligt, förlorat vårdnaden av sina barn, fastnat i missbruk, alkohol, kriminalitet med mera

Tror att hennes agerande beror på att hon vill komma in på anstalt, få hjälp med avgiftning rätta till sitt liv helt enkelt, hon finner ingen annan utväg

Hon begår då ett harmlöst brott, som detta trots allt ändå är, ett brott hon kan leva med i sitt samvete, Att hon skulle sno just detta barnet, vid just detta dagiset tror jag dock är en slump

Tror dock aldrig att hennes avsikt var att skada barnet, detta tror jag inte fanns på hennes radar ö h t

Jag tror att hon är fullt medveten om att barnet ligger i vagnen när hon snor det, hon kanske till och med mött mamman sett mamman komma till dagiset och ställa i från sig vagnen

Det faktum att hon stannar kvar vid Coop och låter sig gripas stärker min teori

Ja hon var påverkad när hon greps, men det finns inget som säger att hon inte tagit dessa droger efter att hon ställt i från sig Vagnen vid Bäckebol

Vet vi att hon var påverkad när barnet stals? hon kanske drabbats av Psykos, där missbruket kanske var en del olyckliga omständigheter ett annat

Jag försvarar inte kvinnans handlande, jag känner henne inte ens

Jag har personer i min närhet som mått så dåligt psykiskt att de bara sett kriminalitet som enda utväg, hamnat på anstalt med mera, allt för att få hjälp då psykvården ej fungerar i dag

Vad det gäller påföljden så max 1 år, om hon inte döms till något annat av kriminalvårdens program Jag tror mig dessutom veta att föräldrarna till barnet inte ens kommer att få Skadestånd, Barnet är inte skadat, familjens lidande kommer nog inte anses av svenska domstolar som så kraftigt så att det skall ge ett skadestånd

Jag blir mörkrädd hur de flesta på Flashback faktiskt gottar sig i att hon är missbrukare, får skylla sig själv med mera,

Hon hade ett ordnat liv tills för några år sedan, Något har hänt då förmodligen,som gjort att hon hamnat där hon är i dag

Jag tycker detta bara är tragiskt

Det spekulerades vilt i går hur hon tagit sig från dagiset till Bäckebol, jag tror att hon åkt bil,

Finns det något som säger att hon inte har körkort, det finns en bil registrerad på adressen där hon bor, och hennes bakgrundsbild på facebook, som hennes barn är med på är tagit i en bil

Harmlöst!!!? Är du inte klok???

Undrar just om nån snodde ditt barn om du skulle se det som HARMLÖST???
Citera
2019-01-25, 12:46
Medlem
Svennis7254s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Harmlöst!!!? Är du inte klok???

Undrar just om nån snodde ditt barn om du skulle se det som HARMLÖST???

Harmlöst, i hennes ögon harmlöst i alla fall, barnet kom tillbaka efter TVÅ timmar

Jag försöker att vända på resonemanget, och försöker förstå hur kvinnan tänkt till motsats mot alla fördomar som ALLA felfria personer som skriver på Flashback har gentemot personer som av olika anledningar hamnat fel i livet

Tycker som sagt bara att det är tragiskt

Domstolarna kommer definitivt se det som harmlöst

Tror som sagt inte ens att familjen kommer att få Skadestånd
Senast redigerad av Svennis7254 2019-01-25 kl. 12:53.
Citera
2019-01-25, 13:21
Avslutad
Citat:
Harmlöst, i hennes ögon harmlöst i alla fall, barnet kom tillbaka efter TVÅ timmar

Jag försöker att vända på resonemanget, och försöker förstå hur kvinnan tänkt till motsats mot alla fördomar som ALLA felfria personer som skriver på Flashback har gentemot personer som av olika anledningar hamnat fel i livet

Det är mycket fint att vända allt hatet bort från henne , på något vis har hon (och bara hon) sett till att hon kommit bort från gatan (kriminaliteten från hennes sida har ju faktiskt minskat med 100 %) . Ett egentligen smart "schackdrag" ifrån henne om hon blivit tillsagd att ändra sitt liv till det bättre omgående. Att sona sitt tillvägagångssätt kan bara hon göra. . . Och kanske hennes barn bara tagits från henne pga hennes drogmissbruk , och kommer snart hem igen. ... om hon ordnar upp sitt liv till det bättre. . . Faktiskt önskar jag henne all lycka i framtiden. .

Hon har ju faktiskt rent ut sagt offrat sig själv för hela samhället. ... och INTE tänkt på sig själv.
Senast redigerad av Fiddleback 2019-01-25 kl. 13:25.
Citera
2019-01-25, 13:31
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Kvinnan är själv mamma och trots att hon var så påtänd så fungerade några hjärnceller i alla fall tack o lov. Även om man är riktigt påtänd så finns det mänsklighet kvar.
Vagnen ställde hon mitt i mellan 4 bilar och den kunde inte undgå upptäckt då hon hade ställt den så att ingen kunde missa att den stod på en helt galen plats.
Tror faktiskt att det är sant att det bara var vagnen hon var ute efter och bebisen upptäckte hon efter en stund.

”Kvinnan tänkte stjäla barnvagnen – såg inte barnet”
Ny brottsrubricering: Olaga frihetsberövande

Sexmånaders flickan i barnvagnen rövades bort från förskolan i Göteborg.

Enligt åklagaren tänkte den misstänkta kvinnan bara stjäla vagnen – men upptäckte inte barnet.

Nu begärs hon häktad misstänkt för olaga frihetsberövande.
– Skälet till att jag beslutat att ändra brottsmisstanken är att det nu saknas skäl att tro att kvinnan hade i syfte att skada barnet eller utöva utpressning som krävs för att det ska bli fråga om människorov, säger åklagaren Hedvig Lundblad i ett pressmeddelande.

Kvinnan har i förhör erkänt att hon ”hanterat vagnen”. Men enligt åklagaren uppger kvinnan att syftet enbart var att stjäla barnvagnen.

– Först i ett senare skede upptäckte hon att det fanns ett barn i vagnen, skriver Åklagarmyndigheten i pressmeddelandet.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Eo1W1K/kvinnan-tankte-stjala-barnvagnen--sag-inte-barnet

Om hon hade haft några fungerade hjärnceller hade hon inte ställt vagnen 1. utomhus (vintertid- kyla mörker) 2. på en farlig plats (parkering).

Hon hade väl max. 100 meter för att lämna vagnen i köpcentrat?

Det blir två år för gärningen med den fara hon utsatte barnet för och den fruktansvärda ångestfyllda situation hon utsatte mamman/ föräldrarna i.
Citera
2019-01-25, 14:01
Medlem
Hon blev häktad
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/l1PzA3/kvinna-haktad-for-olaga-frihetsberovande-av-bebis

Citat:
– Hon förnekar gärningen och bestrider häktningsyrkandet. Det handlar om en barnvagn. Hon har vitsordat att hon tagit och fört bort vagnen. Hon kände inte till att det fanns ett barn i den, sa Hans Billeskans, advokat.

Ungefär 45 minuter efter att häktningsförhandlingen inletts förkunnades beslutet att 39-åringen blir häktad.

I rätten uppgavs att kvinnans egna uppgifter som hon lämnat stärkte misstankarna för olaga frihetsberövande. Kvinnan har uppgett att hon hanterat barnvagnetn och att och lämnat bebisen på parkeringen.
Citera
2019-01-25, 14:06
Avslutad
Viktigt att döma denna kvinna på de grunder som faktiskt hänt.

Och då måste gemenemans åsikter om vad som kunde ha hänt sättas åt sidan.
Citera
2019-01-25, 15:23
Medlem
När kan man räkna med att rättegången blir? Tar en sådan här rättegång längre än en dag?
Citera
2019-01-25, 17:52
Medlem
Snacka om att hennes utseende är i en stark nedåtgående kurva. Kollar man på bilder för bara några år sedan så ser det ut som en frisk, fin kvinna. Idag en äcklig pundare.

Länk till fb: https://www.facebook.com/alexandra.petrovic.102
Citera
2019-01-25, 18:44
Medlem
mr.fukushimas avatar
Såå, om någon cuttar bromsarna till en buss, som sedan kraschar och brinner upp med med 20 pers inuti. Klarar personen sig undan med .. sabotage, eftersom det bara var bussen personen var ute efter..?
Citera
2019-01-25, 18:53
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:

Det tragiska är, som du säger, den obegripliga intällningen många och rättssystemet har, till sånt här. Det är ju för fan mer synd om pundaraset än de som drabbas av dylika lowlifes.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in