2019-01-22, 15:30
Medlem
maniacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Nej inte fan lämnar man det man är mest rädd om utanför en byggnad för att det finns grindar. Då är man fan naiv eller dum i huvudet. Snacka om felprioriteringar. Du kan ju inte vara seriös?
Vad fan har min seriositet med det här att göra? Jag pratar om vad jag har sett och vet.

Med det sagt hoppas jag innerligt att flickan hittas välbehållen så fort det bara går!
Citera
2019-01-22, 15:31
Medlem
Väldigt många förskolor i Sverige låter ju barnen sova middag utomhus i vagnar.
Jag har alltid varit lite skeptisk till detta då jag inte litar mycket på mänsklighetens godhet.
Hade lika väl kunnat hända en av dessa middagssovande barn som är obevakade.
Citera
2019-01-22, 15:32
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
*klipp*Enligt polisen hade flickan en rosa overall och en grå, stickad mössa på sig. Hon ska ha legat i en svart dubbelvagn.*klipp*

https://www.expressen.se/gt/just-nu-bebis-forsvunnen-stor-sokinsats/
Citera
2019-01-22, 15:32
Medlem
Citat:
Nej inte fan lämnar man det man är mest rädd om utanför en byggnad för att det finns grindar. Då är man fan naiv eller dum i huvudet. Snacka om felprioriteringar. Du kan ju inte vara seriös?

Du vet att MÅNGA förskolor låter de mindre barnen sova ute i sina vägnar när de ska sova middag? Förskolor är inhägnade. Det är ofta personal i rörelse, barn ute och leker så det kan ge en falsk trygghetskänsla.
Sluta ge skulden till föräldern, är INTE dennes fel
Citera
2019-01-22, 15:33
Medlem
butofcourses avatar
Man lämnar för i helvete inte en 6-månaders bebis själv utomhus, och sen väntar 30 minuter med att ringa polisen. Säkert sån där mamma som lämnar ungen i bilen mitt i sommaren och hoppar in på ICA en 30-minuters snabbis.
Hoppas barnen kommer tillträtta snabbt och att det var någon som tog fel vagn eller nåt.
Citera
2019-01-22, 15:34
Medlem
Säve är ju landsbygd så om det är något lokalt så lär det ju hittas kan man ju tycka. I ett sådant litet samhälle får man väl hoppas att någon gjort en iakttagelse.
Edit: Nu står det dock hisings kärra som är helt annat mer befolkat område
Senast redigerad av Mann1 2019-01-22 kl. 15:37.
Citera
2019-01-22, 15:34
Medlem
I USA arresterar man människor som lämnar sina barn utan direkt uppsikt. Som med danskan som gick in på en restaurang och lämnade sitt barn på gatan utanför restaurangens fönster. Barnet låg kvar, det togs inte. Det räckte. Det blev ett jäkla liv i USA. Så gör vi jämnt i Danmark sa kvinnan. Vet inte hur det gick.
Citera
2019-01-22, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elime
Det står i artikeln att vagnen är borta?

Ok då stod det fel på expressen först. "Bebis försvann ur barnvagn" stod det, nu har de ändrat.
Citera
2019-01-22, 15:37
Medlem
GiantBunnyRabbits avatar
Jag har sett flera föräldrar lämna små barn i barnvagn utanför grindarna när de hämtar på förskola. Detta var dock ca 10 år sedan nu men jag har aldrig förstått hur de vågar.
Citera
2019-01-22, 15:37
Medlem
Citat:
Dom är självklart inte obevakade. Det vore lagbrott eller som att fiska efter pedofiler eller organtjuvar.

Visst tittar personalen ut genom fönstret titt som tätt men inte sitter någon där och stirrar på barnen medan de sover ute.
Citera
2019-01-22, 15:38
Medlem
Om hon försvann runt 13:50 har det gått rätt lång tid, med bil kan man ha tagit sig långt vid det här laget.
Citera
2019-01-22, 15:38
Medlem
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nivea77
Visst tittar personalen ut genom fönstret titt som tätt men inte sitter någon där och stirrar på barnen medan de sover ute.

Jodå, inte ställs vagnarna ut och är obevakade med sporadiska överblick från fönstren. Inte en chans på kartan!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in