2021-03-19, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TageBanan
Man får ju hoppas på att nån släkting finns i registret. Det känns som enda hoppet att få detta fallet löst är just släktDNA och en koppling där.

Med tanke på den släkt han tillhör är det mycket troligt att de finns i DNA-registret.
Citera
2021-03-19, 20:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tandguld
Med tanke på den släkt han tillhör är det mycket troligt att de finns i DNA-registret.

Då borde det ju vara klappat och klart isåfall?
Citera
2021-03-19, 21:51
Medlem
sphinxen_111s avatar
Vem tror GW är skyldig?
Citera
2021-03-19, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sphinxen_111
Vem tror GW är skyldig?

Han har snackat om mordet många gånger i TV och sista gången trodde han på mannen från staterna som mördaren. Det här stämmer inte riktigt med det han berättade förut; om att mannen som mördade Malin var svensk. Det var han helt övertygad om då.

GW ändrar sig när han känner för det. Han älskar att synas och höras i media. Vi ger honom några år till och han berättar om någon helt ny misstänkt.
Citera
2021-03-20, 09:07
Medlem
sphinxen_111s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illasinnad
Han har snackat om mordet många gånger i TV och sista gången trodde han på mannen från staterna som mördaren. Det här stämmer inte riktigt med det han berättade förut; om att mannen som mördade Malin var svensk. Det var han helt övertygad om då.

GW ändrar sig när han känner för det. Han älskar att synas och höras i media. Vi ger honom några år till och han berättar om någon helt ny misstänkt.

Ja, det ligger något i det du skriver. GW är duktig men ibland får jag en känsla av att han har ett annat intresse i dom brott han kommenterar. Om det nu har att göra med att han älskar at synas i media eller dom böcker han skriver och säljer vet jag inte.
Citera
2021-04-18, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PolisBatikhexan
+1
"Billdalsmannen" har med största sannolikhet inget att göra med detta mord.

Personligen tycker jag det är intressant att han lämnar landet i augusti 1994 och att han inte avser att komma tillbaka till Sverige.
Citera
2021-04-24, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PowerFireFuck3000
Personligen tycker jag det är intressant att han lämnar landet i augusti 1994 och att han inte avser att komma tillbaka till Sverige.
Vem lämnar landet?
Citera
2021-04-24, 23:20
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaschbacks
Vem lämnar landet?

Amerikanen.
Citera
2021-04-26, 08:10
Medlem
Powerfirefuck3000 syftar på Billdals mannen inte amerikanen.

Amerikanen lämnade Sverige tillfälligt i slutet av oktober 94 och inte augusti. Han påstod att hans mamma där hemma hade blivit sjuk.

1997 åkte han också tillbaka till USA och påstod igen till sin hyresvärd att hans mamma hade blivit sjuk. Detta kort tid efter mordet på Maria Nilsson hittats död i sin lägenhet i Kålltorp ca en halv kilometer från östra kyrkogården, hon var avklädd på samma sätt som Malin Olsson.

Vid tiden för mordet på Malin bodde amerikanen vid Prästgårdsängen och vid tiden för mordet på Maria Nilsson så bodde han i en andra handslägenhet i Kålltorp.

Finns lite fler indicier som pekar mot honom ni som inte läste filter reportaget där man kan läsa, Hasse Nilsson berättar om detaljer från förundersökningen varför dom misstänker han.
Citera
2021-04-29, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaschbacks
Vem lämnar landet?

Billdalsmannen, ja. Jag tycker det osar katt att han i augusti 1994 mer eller mindre planerar att fly landet för att inte komma tillbaka, tyvärr sket sig utlandsvistelsen och han var tvungen tillbaka till Sverige våren 1995.
Citera
2021-05-03, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PowerFireFuck3000
Billdalsmannen, ja. Jag tycker det osar katt att han i augusti 1994 mer eller mindre planerar att fly landet för att inte komma tillbaka, tyvärr sket sig utlandsvistelsen och han var tvungen tillbaka till Sverige våren 1995.
Har han DNA testats och jämfört med det DNA de har i detta fallet?
Citera
2021-05-03, 16:00
Medlem
Steff83s avatar
Omständigheterna runt Billdalsmannen är ju misstänkt märkliga kring detta fallet. Han bodde vid tidpunkten bara några hundra meter från platsen och åkte dessutom utomlands en tag efteråt. Och därefter året därpå begås dådet i Billdal. Han har ju alla gånger haft dom där överfallstendenserna "i sig" innan där runt den tiden då. Men som jag fattat det så finns det inget som pekar på honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in