2019-01-21, 22:14
Medlem
För några år sedan opererades ett födelsemärke bort från sidan på huvudet (ovanför öronen). För att komma åt födelsemärket fick de raka hår på ca 2 x 2 cm. Nu är grejen att det inte har växt något hår på stället överhuvudtaget sen de rakade det. Jag har alltså en liten fyrkant utan hår mellan allt annat hår och det syns. Det var inget jag räknade med och absolut inget som de informerade om skulle kunna hända. Vad fan gör man? Kan man få ersättning för detta?
Citera
2019-01-21, 22:18
Medlem
Läs i dina försäkringsvillkor.
Citera
2019-01-21, 22:19
Medlem
Av vilken anledning opererades födelsemärket bort?
Citera
2019-01-21, 22:20
Medlem
KetchupJudes avatar
Sjukvården kommer inte ersätta dig ett piss för det, isådanafall ditt försäkringsbolag - som ovan sagt, läs dina villkor.
Citera
2019-01-21, 22:26
Medlem
John-Pauls avatar
Vad skulle det vara för försäkring?, det var ju knappast ett olycksfall, och inte heller drulle, sjukdom, utan det var antagligen medfött?
Citera
2019-01-21, 22:46
Medlem
Heauxms avatar
Jag skulle operera ett litet ärr som var stor som en ärta. Nu har jag en sån här

http://www.howtoremovethat.com/wp-co...06/keloid1.jpg

Läkaren och kliniken finns inte kvar. Jag har inget kvitto, inga namn. Så du bör ta tag i det innan det rinner ut i sanden.
Citera
2019-01-21, 23:05
Medlem
Det var medfött och jag ville ta bort det pga risken för hudcancer. Operationen gjordes i lokal bedövning på ett större sjukhus i landet. Men de sa ju fan ingenting om att håret inte kommer växa ut på området de rakar?
Citera
2019-01-21, 23:36
Medlem
CoralinesGhosts avatar
När jag gick i högstadiet genomgick jag samma ingrepp som du. Jag hade också en kal fläck på huvudet väldigt länge, alltså i många år. Som vuxen upptäckte jag en dag att den kala fläcken var borta, så förtrösta inte.
Citera
2019-01-22, 21:16
Medlem
Förmodligen är det inte det som rakats som inte växer ut. Troligast har det bildats ärr-vävnad som inte har hår.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in