• 2
  • 3
2019-02-03, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EckiEcki
Honestly? Det är en brandfara. Ljusbågarna kan lätt antända damm i uttaget, och dålig kontakt innebär högre temperatur vilket också är en brandfara.

Oj okej. I senaste vägguttaget jag provade blev det inga gnistor. Men den kanske är en lika stor fara för det ..
Citera
2019-02-03, 00:35
Medlem
Citat:
Sannolikt är kontaktstiften lite mindre än de borde vara, vilket gör att de glappar. Det ger upphov till en ljusbåge som förklarar spraket. Varje ljusbåge förvärrar problemet.
Tur att jag inte betalade för den här datorn inkl uttaget. Fast den varade ändå 2 år. Men ärligt talat verkar det vara dåligt skit som en kompis fick från sin teleoperatör som plåster på såren för nåt problem han hade. Laddaren är helt jävla sned och har alltid varit. Synd att jag inte kan visa med bild.
Citera
2019-02-03, 00:55
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cymbaltazzz
Tur att jag inte betalade för den här datorn inkl uttaget. Fast den varade ändå 2 år. Men ärligt talat verkar det vara dåligt skit som en kompis fick från sin teleoperatör som plåster på såren för nåt problem han hade. Laddaren är helt jävla sned och har alltid varit. Synd att jag inte kan visa med bild.

Varför.. varför i hela friden anvönder man ens en elprodukt som du ju uppenbarligen själv ser är defekt?

”Sned” är ju ännu värre.
Citera
2019-02-03, 01:35
Medlem
Citat:
Varför.. varför i hela friden anvönder man ens en elprodukt som du ju uppenbarligen själv ser är defekt?

”Sned” är ju ännu värre.

Visste inte att det innebar problem ju. Och den har funkat och inte sprakat eller nåt. Sen var min egna dator sönder så jag var tacksam för den här Lenovo.
Citera
2019-02-08, 11:36
Medlem
Alltså jag orkar inte. Nu har man lagt pengar på det här o beställt på batteriexperten som verkar vara en bra butik. Den laddaren som kom nu är också sned o defekt. Nu har jag utsatt oss för brandfara igen.
Citera
2019-02-14, 14:55
Medlem
Den här förbannade jävla butiken. De skickade en till datorladdare men den var likadan. Snea kontaktytor som sprakade i vissa vägguttag och höll på att förstöra ett utav dem(trög att få ut). Vad är det för jävla kvalitet. Som jag blivit rådd här kommer jag inte använda sånt och det blir retur. Det sista jag behöver är en brand och en i kundtjänsten hävdade att snea kontaktytor är fullt normalt. Sjukt. Annars satt de bra utan glapp i datorkontakten.
Senast redigerad av Cymbaltazzz 2019-02-14 kl. 14:58.
Citera
2019-02-14, 16:39
Medlem
zixls avatar
Nu vet jag ju inte hur sneda din stift är men det har även jag i massor och ljusbågar har jag i varenda ojordade uttag i huset och så har det varit dom 10 år jag har bott här så detta är full normalt för mig. Men jag drar ju inte kontakterna ut och in för skojs skull så det funkar för mig.
Citera
2019-02-14, 19:27
Medlem
Heter fenomenet ljusbåge? Nu blir man fundersam är det normalt eller brandfarligt? Verkar finnas olika bud. Googlade ljusbåge och nån på swelockers skrev att det är normalt??
Citera
2019-02-14, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zixl
Nu vet jag ju inte hur sneda din stift är men det har även jag i massor och ljusbågar har jag i varenda ojordade uttag i huset och så har det varit dom 10 år jag har bott här så detta är full normalt för mig. Men jag drar ju inte kontakterna ut och in för skojs skull så det funkar för mig.
Har du ljusbåge på alla apparater eller bara på vissa? Allt annat jag har funkar bra, inga blixtrar eller brända kontaktytor.
Citera
2019-02-15, 14:12
Medlem
zixls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cymbaltazzz
Har du ljusbåge på alla apparater eller bara på vissa? Allt annat jag har funkar bra, inga blixtrar eller brända kontaktytor.
Jag har ju inte kollat allt jag äger men det är på otroligt många prylar det händer.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in