2019-01-21, 09:47
Medlem
HomoHitlers avatar
Hej

Kommer få in lite pengar på kreditkortet, det är en kredit på 30 000 som jag har. Använt all kredit så jag får inget överskott utan det kommer bara täcka kreditdelen. Kommer kronofogden dra från kreditkontot? Det låter märkligt isf eftersom det blir ju en skuld då. Någon som vet?
Citera
2019-01-21, 09:58
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HomoHitler
Hej

Kommer få in lite pengar på kreditkortet, det är en kredit på 30 000 som jag har. Använt all kredit så jag får inget överskott utan det kommer bara täcka kreditdelen. Kommer kronofogden dra från kreditkontot? Det låter märkligt isf eftersom det blir ju en skuld då. Någon som vet?
Självklart drar inte kronofogden pengar från ett kreditkort om du menar att det skulle skapas en skuld. Men jag blir lite förvirrad när du skriver att du får in pengar på det. Man kan inte få in pengar på ett kreditkonto. Så frågan är vad det är för konto du har.
Citera
2019-01-21, 10:05
Medlem
HomoHitlers avatar
Ja ursäkta jag skriver otydligt ser jag nu. Menar att min fru kommer föra över pengar till kreditkortet. Men eftersom det finns ett underskott där så blir de ju så att säga inget överskott där. Alltså frågan är: kan de ta pengar som är kredit? Jag vet att det är en knäpp fråga men tänkte använda de pengarna till att betala lite småskulder så inte de också går till kf. Tack för svar förresten!
Citera
2019-01-21, 10:26
Medlem
HomoHitlers avatar
Ringde till kf och sa det gällde någon annan, nej de driver bara in om det blir överskott. Så problemet löst.
Citera
2019-01-21, 11:47
Medlem
tnems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Självklart drar inte kronofogden pengar från ett kreditkort om du menar att det skulle skapas en skuld. Men jag blir lite förvirrad när du skriver att du får in pengar på det. Man kan inte få in pengar på ett kreditkonto. Så frågan är vad det är för konto du har.

Återköp i affärer görs vanligtvis genom att pengarna sätt tillbaka på samma kort som betalade.
Det ligger ett konto kopplat till ett kreditkort även om man inte kan se det, det är möjligt att ligga plus på ett kreditkort.
Citera
2019-01-21, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HomoHitler
Ja ursäkta jag skriver otydligt ser jag nu. Menar att min fru kommer föra över pengar till kreditkortet. Men eftersom det finns ett underskott där så blir de ju så att säga inget överskott där. Alltså frågan är: kan de ta pengar som är kredit? Jag vet att det är en knäpp fråga men tänkte använda de pengarna till att betala lite småskulder så inte de också går till kf. Tack för svar förresten!

Smartare att be frugan pröjsa småskulderna direkt så du slipper få ränta på kortet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in