2019-01-19, 21:39
Medlem
Jag är van med chromecast. Att ta fram Youtube avsnitt på datorn och sedan casta och stänga ned skärmen. Eller ännu bättre kunna använda datorn till annat samtidigt. Dvs en knapptryckning så spelas klippet upp på chromecasten.

Eller att kunna leta fram rätt netflix avsnitt och via en knapptryckning få chromecasten att spela upp det netflix avsnittet.

Nu har jag dock köpt en appletv och jag undrar ifall det går att få samma mönster på användbarheten här?
Citera
2019-01-19, 21:43
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joker_B
Jag är van med chromecast. Att ta fram Youtube avsnitt på datorn och sedan casta och stänga ned skärmen. Eller ännu bättre kunna använda datorn till annat samtidigt. Dvs en knapptryckning så spelas klippet upp på chromecasten.

Eller att kunna leta fram rätt netflix avsnitt och via en knapptryckning få chromecasten att spela upp det netflix avsnittet.

Nu har jag dock köpt en appletv och jag undrar ifall det går att få samma mönster på användbarheten här?

Varför, om det nu är Chromecast du vill ha?
Citera
2019-01-19, 21:50
Medlem
kodsnickrarns avatar
Du har ju både Netflix & Youtube PÅ appletv:n, behöver inte datorn öht.
Annars heter funktionen AirPlay i Mac, verkar som det går från Windows också med lite trixande.
Citera
2019-01-19, 22:14
Medlem
Skärmdubblering alternativt AirPlay.

Så visst går det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in