2019-01-26, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Något nytt i det här fallet? Tycker det blivit så märkligt tyst.

Bjärred fallet diskuteras fortfarande med över 45 tusen inlägg trots att det numera är mycket klarlagt vad som hänt. Sala-fallet engagerar också och det är ju färskt, så det förstår man ju.

Detta fall som är ungefär lika färskt som Sala-fallet är däremot helt olöst , i alla fall medialt och officiellt. Det nog många vill ha ett svar på är vad som egentligen hände. Blev de mördade och i så fall, av vem? Tog mor och dotter självmord och i så fall hur? Var det en olycka och var vad i så fall dödsorsaken? Det här är uppgifter som jag faktiskt kan tycka att polisen kan/bör gå ut med, om inte annat för att stilla ev oro hos allmänheten.

Här är det en kvinna som verkar vara gm men i båda fallen du nämner är det en man inblandad, brukar vara helt annat resonemang om det är en kvinna då det oftast blir tyst snabbt.
Men tycker också det är ovanligt lite som kommer fram här.
Citera
2019-01-26, 09:00
Medlem
NorthernAngels avatar
Citat:
Något nytt i det här fallet? Tycker det blivit så märkligt tyst.

Bjärred fallet diskuteras fortfarande med över 45 tusen inlägg trots att det numera är mycket klarlagt vad som hänt. Sala-fallet engagerar också och det är ju färskt, så det förstår man ju.

Detta fall som är ungefär lika färskt som Sala-fallet är däremot helt olöst , i alla fall medialt och officiellt. Det nog många vill ha ett svar på är vad som egentligen hände. Blev de mördade och i så fall, av vem? Tog mor och dotter självmord och i så fall hur? Var det en olycka och var vad i så fall dödsorsaken? Det här är uppgifter som jag faktiskt kan tycka att polisen kan/bör gå ut med, om inte annat för att stilla ev oro hos allmänheten.

Dottern har knappast tagit självmord. Antingen är hon död av en olycka eller mördad.
Citera
2019-01-26, 09:16
Medlem
Låt oss säga att de dött av något ”osynligt” dvs inga uppenbara skador - vad kan det då vara?
Vad är troligast? Alla scenarion jag kommer på slutar med error
Citera
2019-01-26, 09:23
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NorthernAngel
Dottern har knappast tagit självmord. Antingen är hon död av en olycka eller mördad.

Instämmer. Olyckligt formulerat av mig.

Intressant vore ju ändå att få veta om det var självmord, eller mord. Behöver boende i området som tar vinterpromenader på skogsvägarna vara oroliga? Avskriver polisen det som självmord borde de väl gå ut med den uppgiften?
Citera
2019-01-26, 09:29
Medlem
NorthernAngels avatar
Citat:
Instämmer. Olyckligt formulerat av mig.
Intressant vore ju ändå att få veta om det var självmord, eller mord. Behöver boende i området som tar vinterpromenader på skogsvägarna vara oroliga? Avskriver polisen det som självmord borde de väl gå ut med den uppgiften?

ja tydligen utreder de fortfarande. Kanske är hypotesen olycka men de utreder alla möjligheter.
Citera
2019-01-26, 09:33
Medlem
NorthernAngels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2an
Här är det en kvinna som verkar vara gm men i båda fallen du nämner är det en man inblandad, brukar vara helt annat resonemang om det är en kvinna då det oftast blir tyst snabbt.
Men tycker också det är ovanligt lite som kommer fram här.

Det finns en speciell lag för när kvinnor dödar sina barn men de skall vara nyfödda eller mycket små. Jag vet dock inte åldersgränsen. I sådana fall uppmärksammas det nog inte så mycket.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Barnadr%C3%A5p
Citera
2019-01-26, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Låt oss säga att de dött av något ”osynligt” dvs inga uppenbara skador - vad kan det då vara?

Nån typ av förgiftning? Syns det alltid/direkt om barnet krävts med en påse över huvudet tex?
Citera
2019-01-26, 09:49
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NorthernAngel
Det finns en speciell lag för när kvinnor dödar sina barn men de skall vara nyfödda eller mycket små. Jag vet dock inte åldersgränsen. I sådana fall uppmärksammas det nog inte så mycket.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Barnadr%C3%A5p
Barnet var för gammalt för att barnadråp ska kunna komma i fråga.
Citera
2019-01-26, 10:27
Medlem
Lyss till Remark! (Inte min avsikt att spanna genom att upprepa inlägg, men det här är värt att upprepa).
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Nu pågår faktainsamling och förhör med alla som kan tänkas ha någon vetskap om familjen t.ex. anhöriga, arbetsplatsen, kompisar, vänner, ev vittnen, inkomna tips, digitala medier, mobilkartläggningar, läkarbesök, barnmottagning, ekonomi, boende, biluthyrning (körda mil) mm. Samt resultat från tekniska undersökningar, rättsläkarens ev preliminära resultat ... sedermera resultat från NFC.

Teorier bör byggas av fakta. Det tar sin lilla tid.

Polisen tillämpar numera strikt förundersökningssekretess, om det undgått någon. Jag tillhör de få som tycker det är bra för det ger polisen möjligheten att lösa brott mer effektivt.

Nackdelen på forumet är alla disparata spekulationer som kan stiga till oanade höjder. Ett rent elände att i Efterhanden gå tillbaka för att kolla vad som är rena trådsanningar från det som de facto har någon substans i sig.
Försök ange källa, det lönar sig.
Citera
2019-01-26, 10:32
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av medelstoerd
Pappan har påträffats hängd.

Belägg tack.
Citera
2019-01-26, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cameleont
Våldsbrott, mord, självmord och utökat självmord är inte längre enbart en privat familjeangelägenhet så till vida att brottet utförts inom en sluten privat svär. I detta fall rör det sig om extra ordinära omständigheter där ett barn och dennes mamma påträffats i en parkerad skåpbil på kommunal mark invid ett naturreservat öppet för allmänhet.

Offren är ej påträffade i en privat fastighet eller bostad och därför torde denna händelse ur ett humanistiskt och samhällsorienterat perspektiv vara av högsta prio att lösa skyndsamt. Incidenter av denna magnitut skapar otrygghet och rädsla. I ett öppet och demokratiskt samhälle förväntar sig medborgare en viss beredskap! Myndigheter och andra organ behöver visa större engagemang, ej lägga locket på.
För en fungerande samhällsstruktur krävs engagemang och kommunikation.
”Allas lika värde”

Jo, såklart har du rätt i stort gällande vad du skriver. Men jag tror det finns en anledning till att det är så tyst om detta. Det finns någon pusselbit vi inte känner till. Jag är galen av nyfikenhet själv, men jag tror tyvärr att vi aldrig kommer att få reda på vad som hänt ordentligt.
Citera
2019-01-26, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast

Det finns fall där människor har dött av kolmonoxidförgiftning, kanske också i bilar. Det är väl det enda jag omedelbart kan tänka mig som skulle kunna visa att dottern inte är mördad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in