2019-01-18, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gavalda
Nytt i Aftonbladets artikel:

Enligt uppgifter till Aftonbladet anmäldes en kvinna och ett barn försvunna under gårdagen. De ska ha varit försvunna sedan i onsdags.
Kvinna och barn anmäls försvunna. Hittas i en STOR hyrbil... mmm Tänker så här: Om det vore maken/pappan som var gärningsman hade han naturligtvis inte lämnat offren i en stor bil typ flyttbuss. En hyrbil är alldeles för lätt att spåra - det gör det otrligt.
Det borde vara mer som att paniken slår in, stoppar in dom i egen bil och kör iväg, slänger dom på tippen, gräva går ju inte nu om det var pappan/maken.
Nej, en olycka kan det mycket väl vara. Den där barnvagnen som fanns på platsen gör att det är troligt. Varför skulle annars den finnas där? För att röja bevis? Nja, möjligt men.. ?
Citera
2019-01-18, 18:24
Medlem
DickeFixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Det här borde polisen kunna reda ut.

Hyrd skåpbil från Circle K. Påträffas kvinna och ett barn döda i bilen i skåpet.

Borde ju vara enkelt att reda ut vem hyrestagaren är. Är det samma kvinna som påträffades i bilen?

Varför hyr man en sådan bil? Vanligen flytt för privatpersoner skulle jag tro. Flytt av möbler.
Vad kan alternativa användningsområden vara? Stöldrunda? Behöver man lämna in kreditkort lär det ju vara svårt för en vanliga pundare att hyra? Tror ni hyrestagaren var kvinnan som påträffades i bilen? Man undrar vad som gått snett.

Om det skulle vara något planerat utvidgat självmord känns ju tillvägagångssättet något märkligt. Varför skulle man hyra en stor skåpbil för det? Verkar ju inte vara någon slang kopplat till avgasröret heller. Jag tror nog inte på utvidgat självmord. Kan ju vara som spekuleras i den här tråden. Någon tattare har kört bilen (kanske inte hyrestagaren), kanske utan körkort och under påverkan på stöldrunda. Kvinnan och barnet har blivit påkörda, varpå gärningsmannen gjort slut på dem, släpat in dem i bilen och därefter dumpat den?

Det låter inte troligt att det skulle vara en olycka. Vilket ärende skulle en stor hyrd skåpbil ha nära ett bad mitt i vintern? Det känns troligare att skåpbilen hyrts just för att frakta bort och gömma kropparna. Kanske tänkte gärningsmannen dumpa kropparna i sjön och väntade på att det blev mörkt men blev störd? Om det stämmer att det finns en barnvagn i närheten kanske den skulle användas att transportera kropparna sista biten.
Citera
2019-01-18, 18:25
Medlem
[quote=IMBILDEN|66474989]Det här borde polisen kunna reda ut.
Eller tror ni det är relaterat till romska tiggare? De brukar ju ofta synas i liknande skåpbilar. Någon konflikt har utbrutit och kvinnan och barnet har bragts om livet? Nyckeln för polisen måste ju vara att först identifiera offren och därefter söka rätt på vem som hyrt bilen. Därefter kan de börja luska och dra i trådar.

(FB) Mordet på Niklas Thörn, Stockholm, 1990.

Romska tiggare som hyr bil... Tjena!
Citera
2019-01-18, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DickeFix
Det låter inte troligt att det skulle vara en olycka. Vilket ärende skulle en stor hyrd skåpbil ha nära ett bad mitt i vintern? Det känns troligare att skåpbilen hyrts just för att frakta bort och gömma kropparna. Kanske tänkte gärningsmannen dumpa kropparna i sjön och väntade på att det blev mörkt men blev störd? Om det stämmer att det finns en barnvagn i närheten kanske den skulle användas att transportera kropparna sista biten.
Varför hyra en stor iögonfallande bil för detta? Smartare med en alldeles vanlig söt liten bil..
Citera
2019-01-18, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Bra iakttagelse. Det borde helt klart varit is på rutorna om bilen varit parkerad hela natten. Det har varit kallt och fuktigt. Mycket isbildning i det här området nu. Tyder ju på att bilen kom dit under dagen.
Det beror väl på om solen legat på mot bilen eller inte. Så, nej, betyder inte något.
Citera
2019-01-18, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gavalda
Nytt i Aftonbladets artikel:

Enligt uppgifter till Aftonbladet anmäldes en kvinna och ett barn försvunna under gårdagen. De ska ha varit försvunna sedan i onsdags.
Så om det är sant som du skriver är självmord uteslutet. Knappast troligt att kvinnan hyrt bilen och tagit livet av sig och dottern samt sedan kört till platsen. Det är ju fakta att bilen inte stått länge men att den försvunna kvinnan och barnet varit väck ett dygn.
Citera
2019-01-18, 18:35
Medlem
exoticspices avatar
Kan inte utesluta brott, säger polisen.
Citera
2019-01-18, 18:35
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yinool0401
En fråga man bör ställa sig.

Varför tittar polisen i en bil (när en busschaufför uppger att den stått där endast ett par timmar).

Bör ju vara tips? Annars går det väl inte så snabbt innan polisen börjar snoka i en random bil på en stor parkering?

Någon?

Jag funderade själv på samma sak. Visst är det möjligt att någon förbipasserande råkar se något av en slump, men så där extremt sannolikt är det väl inte. Jag har svårt att tro att det är det mest trafikerade stället nu på vintern (har dock inte råkat gå förbi där med hunden under vinterhalvåret, trots att vi rundar många sjöar i området).
Citera
2019-01-18, 18:36
Medlem
Gavaldas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MikkeMus
Så om det är sant som du skriver är självmord uteslutet. Knappast troligt att kvinnan hyrt bilen och tagit livet av sig och dottern samt sedan kört till platsen. Det är ju fakta att bilen inte stått länge men att den försvunna kvinnan och barnet varit väck ett dygn.

Var står det att det är en dotter? Och var är faktan att bilen inte stått länge? Läste att någon skrev att busschauffören sagt att den stått ett par timmar, men i artikeln jag läst kom inte chauffören ihåg om den stått där. Vet dock inte om det är samma chaufför som intervjuats. Tar inte något av dessa uppgifter för givet, inte heller om den eventuella barnvagnen.
Citera
2019-01-18, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Jag funderade själv på samma sak. Visst är det möjligt att någon förbipasserande råkar se något av en slump, men så där extremt sannolikt är det väl inte. Jag har svårt att tro att det är det mest trafikerade stället nu på vintern (har dock inte råkat gå förbi där med hunden under vinterhalvåret, trots att vi rundar många sjöar i området).

Det är ju knappast konstigt att polisen spontant svänger förbi en skåpbil som står underligt parkerad med tanke på alla stöldligor och prostituerade rumäner osv.
Citera
2019-01-18, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doobiee
Det är ju knappast konstigt att polisen spontant svänger förbi en skåpbil som står underligt parkerad med tanke på alla stöldligor och prostituerade rumäner osv.
Ja, jag håller med. Polisen fick ett tips och var i närheten eller körde förbi platsen.
Citera
2019-01-18, 18:54
Medlem
DickeFixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MikkeMus
Varför hyra en stor iögonfallande bil för detta? Smartare med en alldeles vanlig söt liten bil..

Ja, det är en bra fråga; Circle K har ju även mindre skåpbilar till uthyrning. Är det någon som vet om sjön är isbelagd nu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in