2019-01-29, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Likväl som att brottsrubriceringen är "mord". Ska man tolka det som att de avskrivit olyckshypotesen? Då känns det som att vi är tillbaks på ruta 1 igen. Vem har mördat dem?

Även i Bjärred va de väl som mord man utredde?

Nä de här är ett så kallat utökat självmord men då de inte är så spektakulärt som Bjärred eller sala kommer inte mer än möjligen ett utlåtande att det är polisiärt uppklarat och ingen utomstående misstänkt finns, ingen pk som i Bjärred iaf.
Citera
2019-01-29, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2an

Nä de här är ett så kallat utökat självmord men då de inte är så spektakulärt som Bjärred eller sala kommer inte mer än möjligen ett utlåtande att det är polisiärt uppklarat och ingen utomstående misstänkt finns, ingen pk som i Bjärred iaf.

Nä ingen PK behövs men folk hör uppenbarligen av sig till journalister för att dem är oroliga och inte vågar gå sin promenadslinga vid Flatenbadet som vanligt och när jag tänker efter så hade jag också känt lite obehag om samma sak hade hänt nära mitt hus. Är så många oklarheter. Är ju inte alls säkert det är självmord/mord men OM de är säkra på
det borde de informera allmänheten.
Citera
2019-01-29, 12:23
Medlem
Cameleonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Att ingen är misstänkt tyder väl på att mamman är GM eller att det är en olycka.
Om ”båda fallen” är misstänkta mord utesluter iaf jag självmord.
Sedan kan man tolka åklagarens svar på att det inte finns någon misstänkt snarare bara betyder att Ingen blivit frihetsberövad ännu pga bristande bevis.
Vad kan det tänkas finnas för uppsåt???
Citera
2019-01-29, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cameleont
Om ”båda fallen” är misstänkta mord utesluter iaf jag självmord.
Sedan kan man tolka åklagarens svar på att det inte finns någon misstänkt snarare bara betyder att Ingen blivit frihetsberövad ännu pga bristande bevis.
Vad kan det tänkas finnas för uppsåt???

Hon svarade ju exakt - Det finns ingen frihetsberövad
Det tolkar jag som att man inte hae frihetsberövat någon ännu eller att man inte kan göra men att det finns en misstänkt ändå
Citera
2019-01-29, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Nä ingen PK behövs men folk hör uppenbarligen av sig till journalister för att dem är oroliga och inte vågar gå sin promenadslinga vid Flatenbadet som vanligt och när jag tänker efter så hade jag också känt lite obehag om samma sak hade hänt nära mitt hus. Är så många oklarheter. Är ju inte alls säkert det är självmord/mord men OM de är säkra på
det borde de informera allmänheten.

Mm men de är ju upp till polis och åklagaren vad dom tycker och långt ifrån alla gånger väljer dom göra de allmänheten tycker, jag tippar det är till 99% säkert de är mamman som mördat flickan och sedan tagit livet av sig, mycket möjligt hängt sig i skåpet där de finns gott om ställen i taket att fästa en lina/rep.
Citera
2019-01-29, 12:30
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:

I fallet med Bjärred vill jag minnas att de relativt snabbt gick ut med deras hypotes kring att det rörde sig om ett utökat självmord. Någon eller några dagar, inte mer. Om det nu är så det har gått till kan man ju tycka att polisen borde gå ut med den informationen för att lugna oroliga i området. Vad skulle de förlora på det? Jag tycker snarare att ju mer tiden går utan att polisen har något nytt att meddela pekar på att de jobbar med att försöka hitta gärningsman/gärningspersoner och ogärna vill prata om vilka ev nära förestående gripanden de planerar för.
Citera
2019-01-29, 12:30
Medlem
Citat:
Hon svarade ju exakt - Det finns ingen frihetsberövad
Det tolkar jag som att man inte hae frihetsberövat någon ännu eller att man inte kan göra men att det finns en misstänkt ändå

Ja och den misstänkte mördaren är mamman som tagit sitt liv.
Citera
2019-01-29, 12:34
Medlem
Citat:
Ja och den misstänkte mördaren är mamman som tagit sitt liv.

Det kan vara så ja. Lite andra omständigheter kring familjen, social status och annat yrke hade jag trott på det mer. Det ska mycket till för att kunna mörda sitt barn oavsett men tänker på hennes jobb som lärare, de verkar ha vänner osv men sedan kan det självklart finnas saker i alla familjer man inte vet om.
Citera
2019-01-29, 12:37
Medlem
Jag tror att polisen jobbar med detta i tystnad, det finns så mycket under ytan som vi aldrig kommer att få reda på, dock blir jag lika frustrerad jag när ingen matnyttig information kommer ut.
Ibland så tar inte polisen alltid in personer på direkten om de misstänker någon utan kör med span både fysiskt och digitalt, kanske något sådant för att samla in mer information under tiden de utreder detta.

Många frågetecken...
Citera
2019-01-29, 12:38
Medlem
5549s avatar
Kvinnan och barnet saknar troligtvis synliga skador men omständigheterna pekar ändå på mord och självmord utfört av mamman. Självmordsbrev, inga tecken på våld etc. Jag tror polisen väntar på de toxikologiska resultaten för att kunna fastslå dödsorsak. Klorin kan man väl exempelvis köpa på mackar, och går att blanda med vinäger (väl?) för att bilda en livsfarlig gas. Kombinerat med ett stängt utrymme är det godnatt.
Citera
2019-01-29, 12:43
Medlem
Citat:
Det kan vara så ja. Lite andra omständigheter kring familjen, social status och annat yrke hade jag trott på det mer. Det ska mycket till för att kunna mörda sitt barn oavsett men tänker på hennes jobb som lärare, de verkar ha vänner osv men sedan kan det självklart finnas saker i alla familjer man inte vet om.

Alla kan nog må dåligt oavsett social status men svårare att förstå för utomstående ja, sen är de ju även en mamma och då säger folk nä de kan de inte vara medans om de varit pappa/dotter som hittats då hade de varit solklart självmord/mord och pappan våldtagit dottern och spöat mamman dagligen sedan dottern föddes.

Se bara hur de skrivs i Sala tråden, även Bjärred så är det pappan som absolut måste vara den som stått för morden och tryckt ner och hjärntvättat mamman eller iaf förfalskat eller lurat mamman att skriva under testamentet.
Citera
2019-01-29, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Kvinnan och barnet saknar troligtvis synliga skador men omständigheterna pekar ändå på mord och självmord utfört av mamman. Självmordsbrev, inga tecken på våld etc. Jag tror polisen väntar på de toxikologiska resultaten för att kunna fastslå dödsorsak. Klorin kan man väl exempelvis köpa på mackar, och går att blanda med vinäger (väl?) för att bilda en livsfarlig gas. Kombinerat med ett stängt utrymme är det godnatt.

Tror inte man klarar att ta livet av sig på det sättet. För plågsamt. Bättre med läkemedel/narkotika.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in