2012-05-17, 11:49
Medlem
Miantsiuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackjackk
Naser Oric: Mladic är en fegis

http://www.sandzaklive.rs/index.php/regija-hronika/1380-naser-oric-ratko-mladic-je-kukavica
Oric är den sista människan som ska prata om att Mladic är en fegis när han själv sysslade med omänskliga saker. Det komiska i det hela är att du dyrkan massmördaren.

Glöm inte vad den tidigare FN-officeren Phillip Corwin (som på den tiden var den högst rankade civile FN-tjänstemannen i Bosnien-Hercegovina) sade om Oric.
Sist men inte minst: han förklarades INTE som oskyldig utan man hade inte tillräckligt med bevis (enligt Haag) att döma honom som skyldig till alla dessa mördade personer runtom Srebrenica.
Citera
2012-05-17, 12:12
Medlem
Till skillnad från hyenan Ratko så försökte Naser Oric inte gömma sig för Haag.

Skillnaden var att Naser krigade mot soldater och var framgångsrik där medan Ratko var en fegis som endast gick på civil befolkningen.

Intervju med Naser

Att man inte har bevis på något som man anklagar någon för tillräckligt för mig att allt det sägs om honom är bullshit. Vi vet att serber dömmer (oskyldigt)folk utan bevis.

Citat:
Ursprungligen postat av Miantsiuk
Oric är den sista människan som ska prata om att Mladic är en fegis när han själv sysslade med omänskliga saker. Det komiska i det hela är att du dyrkan massmördaren.

Glöm inte vad den tidigare FN-officeren Phillip Corwin (som på den tiden var den högst rankade civile FN-tjänstemannen i Bosnien-Hercegovina) sade om Oric.
Sist men inte minst: han förklarades INTE som oskyldig utan man hade inte tillräckligt med bevis (enligt Haag) att döma honom som skyldig till alla dessa mördade personer runtom Srebrenica.
Citera
2012-05-17, 12:43
Medlem
Miantsiuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av serios_
Till skillnad från hyenan Ratko så försökte Naser Oric inte gömma sig för Haag.

Skillnaden var att Naser krigade mot soldater och var framgångsrik där medan Ratko var en fegis som endast gick på civil befolkningen.

Intervju med Naser

Att man inte har bevis på något som man anklagar någon för tillräckligt för mig att allt det sägs om honom är bullshit. Vi vet att serber dömmer (oskyldigt)folk utan bevis.
Men vad fan vet du till skillnad från denne man som vittnade och såg allt med egna ögon? Det enda han inte kunde göra är att BEVISA.

Exempelvis sa Philippe Morillon (commanded the United Nations Forces in Bosnia (1992-1993)): ”Naser Oric engaged in attacks during Orthodox holidays and destroyed villages, massacring all the inhabitants. This created a degree of hatred that was quite extraordinary in the region.

Philip Corwin (som på den tiden var den högst rankade civile FN-tjänstemannen i Bosnien-Hercegovina):
”What happened in Srebrenica was not a single large massacre of Muslims by Serbs, but rather a series of very bloody attacks and counterattacks over a three-year period, which reached a crescendo in 1995. And
the number of Muslim executed in the last battle of Srebrenica, as former BBC reporter Jonathan Rooper has pointed out, was most likely in the hundreds, not in the thousands. Moreover, it is likely that the number of Muslim dead was probably no more than the number of Serbs that had been killed in Srebrenica and its environs during the preceding years by Bosnian Commander Naser Oric and his predatory gangs.”

Tänk att högt uppsatta personer inom kriget som såg allt med egna ögon påstår detta, sedan ska du framför en dator i Sverige påstå att det inte stämmer.
En sak har jag och du gemensamt - vi vet båda att han är ett svin men ändå ses han som en hjälte medan ni anser att andra serber ska mördas. Dubbelmoral.
Citera
2012-05-17, 13:19
Medlem
Det enda jag kan är att läsa till mig information från källor som jag tycker är pålitliga och bilda mig en uppfattning från det.

Det finns skitsnack och sedan finns det bevis.

Jag tycker antalet civila kroppar hittade visar vad som har hänt. Jag påstår inte heller att Bosnier inte dödade civil serber, det gjorde dem och dem har väl blivit dömda för det i Haag?

Rätta mig om jag har fel, ingen serb har blivit dömd utan bevis i Haag?

Jag anser att folk som går på civilbefolkning i ett krig är fegisar(svin) oavsett etnicitet, samtidigt så är serber duktiga på att hitta på saker, kolla bara hur många dokumentärer det finns skapade av serber där dem börjar med "what really REALLY happened..."

I mina ögon är Naser Oric oskyldig tills motsatsen är bevisad, att serber försöker smutskasta han gör att han mer trovärdig hos mig.

Citat:
Men vad fan vet du till skillnad från denne man som vittnade och såg allt med egna ögon? Det enda han inte kunde göra är att BEVISA.

Exempelvis sa Philippe Morillon (commanded the United Nations Forces in Bosnia (1992-1993)): ”Naser Oric engaged in attacks during Orthodox holidays and destroyed villages, massacring all the inhabitants. This created a degree of hatred that was quite extraordinary in the region.

Philip Corwin (som på den tiden var den högst rankade civile FN-tjänstemannen i Bosnien-Hercegovina):
”What happened in Srebrenica was not a single large massacre of Muslims by Serbs, but rather a series of very bloody attacks and counterattacks over a three-year period, which reached a crescendo in 1995. And
the number of Muslim executed in the last battle of Srebrenica, as former BBC reporter Jonathan Rooper has pointed out, was most likely in the hundreds, not in the thousands. Moreover, it is likely that the number of Muslim dead was probably no more than the number of Serbs that had been killed in Srebrenica and its environs during the preceding years by Bosnian Commander Naser Oric and his predatory gangs.”

Tänk att högt uppsatta personer inom kriget som såg allt med egna ögon påstår detta, sedan ska du framför en dator i Sverige påstå att det inte stämmer.
En sak har jag och du gemensamt - vi vet båda att han är ett svin men ändå ses han som en hjälte medan ni anser att andra serber ska mördas. Dubbelmoral.
Citera
2012-05-17, 13:31
Medlem
Miantsiuks avatar
Citat:
I mina ögon är Naser Oric oskyldig tills motsatsen är bevisad, att serber försöker smutskasta han gör att han mer trovärdig hos mig.
Det är just det. Han är "oskyldig" för er när vem som helst vet vad han sysslade med.
Serber smutskasta?

Philippe Morillon, commanded the United Nations Forces in Bosnia (1992-1993).

Phillip Corwin, the highest ranking United Nations civilian official in Bosnia-Herzegovina in July 1995.

Är dessa serber?
Citera
2012-05-17, 13:34
Medlem
Det är han på ena sidan och 1000 andra på den andra, vem ska man lita på?

Du vet att även om han är highest ranking av något så går sådant att köpa.

Citat:
Det är just det. Han är "oskyldig" för er när vem som helst vet vad han sysslade med.
Serber smutskasta?

Philippe Morillon, commanded the United Nations Forces in Bosnia (1992-1993).

Phillip Corwin, the highest ranking United Nations civilian official in Bosnia-Herzegovina in July 1995.

Är dessa serber?
Citera
2012-05-17, 13:35
Medlem
Citat:

Givetvis köper serberna honom det är ju vi som är kända för våran offermentalitet (se ironi.)

Han är inte köpt, Naser gjorde det och står för det.
Citera
2012-05-17, 13:46
Medlem
Miantsiuks avatar
Citat:

Så nu har serberna köpt hans ranking eller?

Haag är ett stort skämt.
Trots tusentals bevis mot t.ex Haradinaj så frikändes han. Tror du att man tar Haag på allvar då?
För oss serber så räcker det med sanningen. Både du och jag VET att han åkte runtom Srebrenica och slaktade serber men bara för att Haag inte dömer honom så är han oskyldig i dina ögon.
Synd bara att Mladic inte tog kol på Oric.

Ta dig en titt på http://www.youtube.com/watch?v=1ZBAYfhuexk ifall du har tid över.
Citera
2012-05-17, 13:47
Medlem
Citat:

Haag är ett stort skämt.
Trots tusentals bevis mot t.ex Haradinaj så frikändes han. Tror du att man tar Haag på allvar då?
För oss serber så räcker det med sanningen. Både du och jag VET att han åkte runtom Srebrenica och slaktade serber men bara för att Haag inte dömer honom så är han oskyldig i dina ögon.

Mladic och Oric stred tillsammans om något. Han gav Oric byarna för att få hela östra regionen rensad.
Citera
2012-05-17, 14:02
Medlem
Som jag sa, hur kan jag veta nått när jag inte var där? Du måste också förstå att jag inte köper källor producerade av serber, likaväl som du inte köper källor producerade av bosnier eller albaner?

Jag kollar på allt men jag brukar vara reserverad på vad jag tror på, tar man 10 klipp och sätter dem i "rätt" ordning så kan man vinkla saker på precis det sätt som man vill.

Vad skulle vara ett bättre alternativ än Haag?

Citat:

Haag är ett stort skämt.

Ta dig en titt på http://www.youtube.com/watch?v=1ZBAYfhuexk ifall du har tid över.
Citera
2012-05-17, 14:10
Medlem
Miantsiuks avatar
Citat:
Som jag sa, hur kan jag veta nått när jag inte var där? Du måste också förstå att jag inte köper källor producerade av serber, likaväl som du inte köper källor producerade av bosnier eller albaner?

Jag kollar på allt men jag brukar vara reserverad på vad jag tror på, tar man 10 klipp och sätter dem i "rätt" ordning så kan man vinkla saker på precis det sätt som man vill.

Vad skulle vara ett bättre alternativ än Haag?
Vad snackar du egentligen om?

Det är ju deras egna uttalanden, två ickeserber inom FN. Läs tidigare kommentar om deras ranker.

Varför ska man lita på domstolar som styrs av länder som bedrev en politik MOT serber? Vad hade du sagt om Ryssland skulle styra domstolen?
Citera
2012-05-17, 14:27
Medlem
Som jag sa, ta några meningar och sätt dem i ett sammanhang så kan du få till vad som helst. Om man har källor(inspelningar) på dessa uttalanden så hade han en duktig advokat som fick han friad(han dömdes väl till 2 år, dvs den tiden han hade suttit, men för detta "Naser Orić for failing to prevent the murder and inhumane treatment of Serb prisoners")

Det var inte MOT, dem försökte hitta på lösningar som serberna inte köpte, dem länderna är rätt toleranta mot er, ni fick massakrera på rätt bra innan dem satte stop för det.

På balkan är det väl serberna som har kommit längst mot EU integration(förutom Kroatien). Dem är väl inte mot om dem försöker få er på "rätt" väg?

Ryssland är absolut inte ett bättre alternativ, kanske för serber.

Citat:
Vad snackar du egentligen om?

Det är ju deras egna uttalanden, två ickeserber inom FN. Läs tidigare kommentar om deras ranker.

Varför ska man lita på domstolar som styrs av länder som bedrev en politik MOT serber? Vad hade du sagt om Ryssland skulle styra domstolen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in