• 1
  • 2
2019-01-17, 22:36
Medlem
Yggdrasil12s avatar
Tog en stark ficklampa lyste i munnen
Såg inget.
Hämtade en tops tryckte lite försiktigt längst bak i munnen, Inget hände.

Hämtade en sån där vass grej samt en ringkurett som tandläkare o sånt har.

Började trycka o vika lite i vecken bak på halsmandlarna oj fan i helvete vad äckligt det såg ut . Högra sidan kom de fan ut en stor jävla illa luktande klump . Lukta ju förfan värre än ollon under förhud, eller skithuset efter diarre förfan.

Vänstra sudan hade små tonsill stenar men när man börjar gräva o peta kommer de frqm så mycket äckel trodde inte det var möjligt.

Har ni något mer tips på att förhindra dessa äckliga saker dyker upp i munnen.

Usch fyfan säger ja vad man hitta som man inte trodde va möjligt.
Citera
2019-01-17, 22:43
Medlem
Tryck bort dem med t ex en ätpinne. Gurgla med koksaltvatten en gång i veckan så håller det sig borta.
Citera
2019-01-17, 22:44
Medlem
Yggdrasil12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jernsaxa
Tryck bort dem med t ex en ätpinne. Gurgla med koksaltvatten en gång i veckan så håller det sig borta.

Läste de där med koksaltvatten hoppas det funkar. Har du också haft problem?
Citera
2019-01-17, 22:45
Medlem
Jag har fått upp pyttesmå vita klumpar från halsen nån gång ibland, ska göra tonsillektomi snart och då lär det ordna sig så det är väl mitt tips, operera bort eländet.
Citera
2019-01-17, 22:48
Medlem
Och håll inte på och gräv runt själv med konstiga redskap i halsen!!
Citera
2019-01-17, 23:10
Medlem
Yggdrasil12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smullis
Och håll inte på och gräv runt själv med konstiga redskap i halsen!!

Hmm ja okej men det är svårt typ som vissa människor vill ha ett rent hus o städa vill en annan vara ren i munnen. Lika så typ ett myggbett du ska inte klia men gör det ändå. Samma här jag vill få bort det äckliga.

Hmm vad krävs och hur lång tid tar dd att tonsiliter byggs upp?

Tror själv att de är 95% matrester 5%slem o gegga
Citera
2019-01-18, 03:58
Medlem
carminaburanas avatar
Jag blir galen om jag 8nte får bort dem. Men Min tonsils tear försvinner helt när jag äter. Mindre än 20g kolhydrater om. Dagen.
Citera
2019-01-18, 04:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Yggdrasil12
Tog en stark ficklampa lyste i munnen
Såg inget.
Hämtade en tops tryckte lite försiktigt längst bak i munnen, Inget hände.

Hämtade en sån där vass grej samt en ringkurett som tandläkare o sånt har.

Började trycka o vika lite i vecken bak på halsmandlarna oj fan i helvete vad äckligt det såg ut . Högra sidan kom de fan ut en stor jävla illa luktande klump . Lukta ju förfan värre än ollon under förhud, eller skithuset efter diarre förfan.

Vänstra sudan hade små tonsill stenar men när man börjar gräva o peta kommer de frqm så mycket äckel trodde inte det var möjligt.

Har ni något mer tips på att förhindra dessa äckliga saker dyker upp i munnen.

Usch fyfan säger ja vad man hitta som man inte trodde va möjligt.

Du måste ha luktat som ett spöke?
Citera
2019-01-18, 05:41
Medlem
Det är rintigt vidrigt, jag petar bort mina varannan dag. Ser till att skrubba händerna och använda sprit innan. Sen viker jag ”gardinerna” på sidan av gommen åt sidan med fingret och trycker lite. Och sköljer, får nästan aldrig några riktigt stora illaluktande stenar. Men fördta gången.. Ja helvete det luktar fan bajs! Fattar inte att det inte är mer allmänt känt att det är dessa som ger dålig andedräkt!
Citera
2019-01-18, 12:22
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoldNux
Det är rintigt vidrigt, jag petar bort mina varannan dag. Ser till att skrubba händerna och använda sprit innan. Sen viker jag ”gardinerna” på sidan av gommen åt sidan med fingret och trycker lite. Och sköljer, får nästan aldrig några riktigt stora illaluktande stenar. Men fördta gången.. Ja helvete det luktar fan bajs! Fattar inte att det inte är mer allmänt känt att det är dessa som ger dålig andedräkt!

Ja jag känner direkt på nån om det är såna stenar som Luktar. Jag har tandläkarverktyg som jag viker gardinerna åt sidan med och kan gräva ut dem. Dessa verktyg har inga vassa kanter utan en metallkula i varenda ände. Det är inte matrester utan döda bakterier.
Citera
2019-01-18, 19:58
Medlem
Yggdrasil12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banger491
Du måste ha luktat som ett spöke?

Det luktar skit som fan. Men grejen är ju det jag inte ser vet jag inte om att de gömde sig ens bland veck o ihåligheter
Citera
2019-01-18, 20:00
Medlem
Yggdrasil12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
Ja jag känner direkt på nån om det är såna stenar som Luktar. Jag har tandläkarverktyg som jag viker gardinerna åt sidan med och kan gräva ut dem. Dessa verktyg har inga vassa kanter utan en metallkula i varenda ände. Det är inte matrester utan döda bakterier.

Kan du länka dessa verktyg
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in