Citat:
Ursprungligen postat av
BAB7
Kort sommar, långt till allt! - ja tex är det nästan 200 mil från Kiruna till Ystad..
Dessutom mentaliteten!
Folk i norrland verkar ju helt "efter".. asociala, introverta och allmänt tysta och tillbakadragna av sig..
Blir man sådan av att bo där kanske...?
Klimatet är milt, sommaren är lång, vinter har vi knappt, vintern här är mest regn, lite blåst och ett par plusgrader, snö har vi några dagar om året, brukar komma lite snö i början på februari.
Är du efterbliven?
http://www.temperatur.nu/djupviken-e...&tid2=00&saved
Vid kusten, långt åt helvete upp i Sverige är sommrarna helt fantastiska, varma och ljusa.
Vintern är ibland ett pain in the ass, men det finns ju, snöskotrar, ishockey, skidor, pimpelfiske etc etc etc.
Naturen är magisk, jag har t.ex 1-2h bilfärd till helt fantastisk natur.
Långt överallt? Visst finns det många som pendlar 10 mil t o r till arbete varje dag, men det handlar om ca 1,5h pendlande. De flesta, har som jag, 10 min bilfärd till arbete/stadskärna etc.
Sen en grej till om vinter, vem fan vill ha regn, blåst och mörker när man kan ha fräsch frisk luft, ljus fin snö och vindstilla?
Sen tycker jag inte att folk i norr är "efter", det är nog dom som upplever dig som "efter" isåfall, då du förmodligen pratar obegriplig svenska, och vem fan orkar diskutera med en sån irl..