2019-01-16, 19:53
Medlem
spotthuvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Eh. Vad fan har du kört för något - då? En gammal Ford Scorpio - på sin höjd?

När jag var ung och dum hade jag en trimmad bil i Golfklassen, ca 180hk/1200kg och den gick att skrämma upp i strax över 160 på en av stans genomfarter med 50km/h hastighetsgräns (mitt i natten så var ingen som helst trafik eller fotgängare ute då).

240km/h sätter man man med en vanlig Saab 9-5 Aerokombi på långa landsvägsrakor utan minsta problem, utan nämnvärd ostabilitet.

200km/h med en modern Lamborghini Urus med 650hk - som det verkar handla om i det här fallet - är som att ligga i 70blås med en Renault Clio. Helt odramatiskt.

Och nu är du vad, äldre men lika dum? På natten är det ok att köra i 150 genom centrum för då är det ingen ute...

Hoppas du inte försvarar 200 km/h-körningen tråden handlar om, med att den skulle vara odramatisk för föraren.
Citera
2019-01-16, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia
Hur långt uppskattar du sträckan mellan trafikljusen (ex. mellan stadsbiblioteket o kronprinsen)?
Vilken typ av 'lucka' är gynnsam om det är x antal gupp i vägen (som det är på Regementsgatan fram till Fridhemstorget)?

Från stadsbiblioteket till Kronprinsen är det minst 1 km. Sen är det ett ljus emellan precis vid Eon.

Ponera att bilen kom från city vilket jag antar att den gjorde. Är det få bilar som svänger ner på Regementsgatan kan du ha fri väg hela vägen ner till Kronprinsen. Alt att du kan sicksacka då det kan vara stora luckor.
Citera
2019-01-16, 19:59
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spotthuva
Och nu är du vad, äldre men lika dum? På natten är det ok att köra i 150 genom centrum för då är det ingen ute...

Nej. Det var med nytaget körkort mitt under den värsta Fast&Furios-eran när det var inne med att köra som en idiot. Jag reagerade på hennen som verkar chockad över att det ens gick att skrämma upp bilfan i tvåhundra - i synnerhet när denne skriver "Jag har kört i 200 på spikrak bred landsväg, även det var svårt att hålla bilen på vägen." så börjar man ju undra.

Citat:
Ursprungligen postat av spotthuva
Hoppas du inte försvarar 200 km/h-körningen tråden handlar om, med att den skulle vara odramatisk för föraren.

Nej. Vad jag menar är att det inte direkt svårt att komma upp i de hastigheterna med bilar av den kalibern.
Citera
2019-01-16, 20:09
Medlem
Hej!

Kan med personlig erfarenhet säga att det är inga problem att få upp den bilen över 200km/h på den vägen han kört, nu var det iofs inte en suv jag körde men det är av samma märke och dessa accelererar otroligt fort mellan 100-200km/h plus.

Vidare så är det mest troligt att detta är en leasingbil alt. "svarta" pengar som det kommer ifrån så jag tror inte personen i fråga bryr sig speciellt mycket hur det går för bilen bara personen ifråga komme undan polisen.

Fast jag själv gjort samma sak kan jag tycka att det är mycket oansvarligt att göra det när väglaget är som det är och dessutom kan finnas någon som går ut på övegångställe eller liknande på den sträckan.

Hoppas poliserna fick lite njutning av att trycka bilen fast än ingen annan än försäkringsbolaget är dom enda som förlorar på det ekonomiskt och det är tråkigt för då går premierna upp för oss andra som försöker äga lite mer "sportiga" bilar.

Vet till 99% säkerhet vem o vilket gäng denna människan tillhör men tänker inte hänga ut någon.

Må väl!
Citera
2019-01-16, 20:14
Medlem
Ser du en lyxbil i Malmö så är det alltid en stackars flykting från MENA vid ratten.
Citera
2019-01-16, 20:25
Medlem
peachfuzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kontantkonungen
Du måste ha kört en bil som inte är byggd för högre hastigheter, alternativt har du kört en gammal eller defekt bil!
Kan däremot hålla med om att det är urbota dumt att köra på det viset inne i en stad.
Misstänker att han höll den höga hastigheten förbi Borgarskolan, Petriskolan, simhallen och biblioteket, då det vimlar av farthinder på resten av regementsgatan

Instämmer med detta. Jag har inga problem att hålla bilen stabil i 200km/h.
Har dock givetvis aldrig provat det i stan då det är otroligt efterblivet.
Självklart kriminell babbe som inte ville åka fast med massa stålar och droger, eventuellt vapen.
Citera
2019-01-16, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StraffknullaMig
wow, vilken hjälte..

Hur kan man framföra en bil i 200 knyck inne i tätbebyggt? Jag har kört i 200 på spikrak bred landsväg, även det var svårt att hålla bilen på vägen. Hur gör man det i stan?

Jag tror polisen överdriver kring hastigheten.

Han kör en sportbil med 650 hk... Det tar inte 1 minut att komma upp i 200 hundra som med din gamla skrothög

Sen är det en polisjakt så han har ju inte legat och köttat 200 utan mest troligt han har accat upp till 200 snabbt och sen bromsat in och svängt osv.
Citera
2019-01-16, 20:55
Medlem
OgnomAmtefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2an
Förmodligen en lamborghini urus (suv) som 0-100 3,6 sekunder, bland dom brutalare ruvar som finns idag men helt åt skogen att en typ som denne ens får möjlighet att köra en sådan. Pris från 2,2 mille som denne hårt arbetande arab legat i för att ha råd med. Troligen leasing och skulle va kul att veta vad månadskostnaden är.

Haha, helt klart inte en Urus. Aventador är blattekärran hos lambo.
Citera
2019-01-16, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sajebis
Snälla, säg att halva sidan är intryckt.

Haha tänkt just det samma.

Försäkringsbolaget lär ju knappast veta av honom.
Citera
2019-01-16, 21:07
Medlem
carminaburanas avatar
Jag önskar att han hade virat den Lamborghinin runt ett träd eller en lyktstolpe, och klöv honom själv på mitten. Jävla idiot.
Citera
2019-01-16, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OgnomAmtef
Haha, helt klart inte en Urus. Aventador är blattekärran hos lambo.

Helt klart otroligt likt en urus på bilderna, alternativt är det aventador som är både höjd och takhöjd
Citera
2019-01-16, 21:38
Medlem
Malmöpolisen på insta har en bild på bilen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in