Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-01-16, 18:09
  #1
Medlem
Citat:
Vid 14-tiden på onsdagen ville en polispatrull i Malmö göra en fordonskontroll vid Stadsbiblioteket. Men föraren av lyxbilen, en Lamborghini, värd 2,2 miljoner kronor och med 650 hästkrafter under huven, valde att trycka på gasen.
Enligt uppgifter från patrullen som följde efter framfördes bilen i över 200 kilometer i timmen på tätt trafikerade Regementsgatan. Flera polispatruller kallades in för att få stopp på fordonet innan det hände en olycka.

Citat:
Vid hörnet Kilian Zollsgatan-Sergels väg lyckades patrullerna tränga bilen, som vid det laget saktat ner, och gripa föraren, 28-åringen.
Mannen greps misstänkt för trafikbrott. Han är en av de kriminellt belastade i Malmö som polisen har särskilt fokus på. Han har nyligen avtjänat ett straff på över två års fängelse för grovt narkotikabrott.

https://www.sydsvenskan.se/2019-01-1...esfard-i-malmo

Någon som råkade se färden eller gripandet?
Citera
2019-01-16, 18:12
  #2
Medlem
wow, vilken hjälte..

Hur kan man framföra en bil i 200 knyck inne i tätbebyggt? Jag har kört i 200 på spikrak bred landsväg, även det var svårt att hålla bilen på vägen. Hur gör man det i stan?

Jag tror polisen överdriver kring hastigheten.
__________________
Senast redigerad av StraffknullaMig 2019-01-16 kl. 18:12. Anledning: felstavning
Citera
2019-01-16, 18:18
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StraffknullaMig
wow, vilken hjälte..

Hur kan man framföra en bil i 200 knyck inne i tätbebyggt? Jag har kört i 200 på spikrak bred landsväg, även det var svårt att hålla bilen på vägen. Hur gör man det i stan?

Jag tror polisen överdriver kring hastigheten.

Du måste ha kört en bil som inte är byggd för högre hastigheter, alternativt har du kört en gammal eller defekt bil!
Kan däremot hålla med om att det är urbota dumt att köra på det viset inne i en stad.
Misstänker att han höll den höga hastigheten förbi Borgarskolan, Petriskolan, simhallen och biblioteket, då det vimlar av farthinder på resten av regementsgatan
Citera
2019-01-16, 18:20
  #4
Medlem
Ringhals3s avatar
Det viktigaste är att föraren saknar impulskontroll, konsekvenstänk och förmåga att bedömma risker, Sedan är det bara att gasa på!
Citera
2019-01-16, 18:24
  #5
Medlem
spotthuvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Det viktigaste är att föraren saknar impulskontroll, konsekvenstänk och förmåga att bedömma risker, Sedan är det bara att gasa på!

Samt total avsaknad av respekt för lagar, regler och andra människor.
(Vilket denna person redan bevisats ha).
Citera
2019-01-16, 18:25
  #6
Medlem
AttansNedranss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StraffknullaMig
wow, vilken hjälte..

Hur kan man framföra en bil i 200 knyck inne i tätbebyggt? Jag har kört i 200 på spikrak bred landsväg, även det var svårt att hålla bilen på vägen. Hur gör man det i stan?

Jag tror polisen överdriver kring hastigheten.
Fast Regementsgatan där är ju mer av en bred rak flerfilig aveny som gör det möjligt (men såklart synnerligen olämpligt) att dra på rejält
Citera
2019-01-16, 18:25
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StraffknullaMig
wow, vilken hjälte..

Hur kan man framföra en bil i 200 knyck inne i tätbebyggt? Jag har kört i 200 på spikrak bred landsväg, även det var svårt att hålla bilen på vägen. Hur gör man det i stan?

Jag tror polisen överdriver kring hastigheten.

Regementsgatan är en väldigt lång raksträcka och långt emellan trafikljusen. Har man tur kan hamna i en lucka utan trafik.
Är ganska vanligt att folk buskör motorcyklar och snabba bilar på den raksträckan.

En lambo gör 0-100 på typ tre sekunder. Att komma upp i 200 på Regementsgatan är fullt möjligt utan att överdriva.
Citera
2019-01-16, 18:27
  #8
Medlem
Suttit inne 2 år för knark. 28 år. Nån som vet vem det är?
Citera
2019-01-16, 18:28
  #9
Medlem
spotthuvas avatar
Frågan är väl hur polisen lyckades komma upp i 200 i ett efterfölj, för att kunna mäta hastigheten. 200 är nog uppskattat. Men behöver inte alls vara överdrivet.

Över 200 står det till och med.

Hoppas personen får sitta ett år till.
Citera
2019-01-16, 18:28
  #10
Medlem
De från Hyllie området minns inte hans namn men han kör runt i holma o kroksbäck/ lorensborg
Citera
2019-01-16, 18:29
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rideordiebitch
De från Hyllie området minns inte hans namn men han kör runt i holma o kroksbäck/ lorensborg

Arab är han
Citera
2019-01-16, 18:36
  #12
Medlem
Förmodligen en lamborghini urus (suv) som 0-100 3,6 sekunder, bland dom brutalare ruvar som finns idag men helt åt skogen att en typ som denne ens får möjlighet att köra en sådan. Pris från 2,2 mille som denne hårt arbetande arab legat i för att ha råd med. Troligen leasing och skulle va kul att veta vad månadskostnaden är.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback