Citat:
Ursprungligen postat av
Hartarbete
Nu händer ju precis det jag sagt här. Sedan vi knappade ner detta så tickar industriföretag in över förväntan, atlas copco rusar idag samtidigt som kommersiella fastigheter t.ex. castellum flaggar för sämre möjligheter framöver. Dessutom har regeringen flaggat för hårdare tag mot spelbolag.
3-0 till mig ... ?
Nästa vecka rapport i Note, som rider dels på teknisk utveckling (konjunkturoberoende) men även industrikonjunkturen som går allt bättre. Marknaden verkar positionerat sig för totalt fiasko, oklart varför. Den som lever får se vad det slutar. December är lite skalperad för alla bolag på börsen pga kalendereffekter i år.
Spelbolagen och kommersiella fastigheter har sannolikt varit de två bästa branscherna de senaste månaderna.
Mr Green blev uppköpt till stor premie. Även Cherry blev uppköpt även om den premien var aningen snål. Betsson och Aspire Global har gått riktigt bra.
Castellum tror jag inte på. Däremot har Sagax, Catena, Nyfosa och Samhällsbyggnadsbolaget utvecklats starkt.
Kvalitetsbolag inom biotech går även de bra.
Jag köper hellre spelbolag som växer med 15-40 % per år till ensiffriga EV/EBIT än svindyra Atlas Copco.