Citat:
Ursprungligen postat av
Robert-Haschberg
K*lle *hlqvist kanske kan vara ett alternativ. Kan du posta lite citat från artikeln?
Jag skulle med stor sannorlikhet säga att du prickar rätt där.. och de här citaten stärker bara den gissningen med tanke på hur uttalanden av nämnde man brukar låta
– Att jag är slarvig, absolut. Men jag har inte uppsåtligt skickat in felaktiga uppgifter, sade advokaten då.
Advokaten skyller i förhör på bristande kunskaper rörande bokföringsarbete och säger att han själv aldrig gjort något med bokföringen. Han påstår att en kvinna skött bokföringen åt honom på "vänskaplig basis" men att de inte längre har kontakt.
– Jag har uppfattat det som att det fungerat. Jag blev ju också förvånad att det var sent, det visste jag inte heller. Jag trodde att årsredovisningen var lämnad, uttrycker han i förhör.
Advokaten var på förhör för några år sedan för den tidigare utredningen mot honom rörande bokföringsbrott. Han uttryckte då att han inte kände till att det var ett straffansvar att vara sen med årsredovisningen.
Han berättade då att han läst en artikel om att en artist som var sen med årsredovisningen fick straffavgift. I artikeln ska det också ha stått att detta kunde vara ett bokföringsbrott, något som han i förhöret var undrande till