Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2019-01-15, 21:59
  #37
Medlem
Sebastianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amecce
Jag har haft skulder på 70k sedan ett tag nu 2016 typ, jag har nu cirka 100k på bankkontot, min fråga är då kan kronofogden på något vis bara utan förvarning eller något ta ut 70k eller mer från mitt bankkonto? Eller händer inte sånt?

Jo planen är betala av skulderna sakta succesivt men inte fan 70k på en gång.

En skuld du inte betalat på flera år som du kan erbjuda dig att betala i ett svep ger dig ett otroligt bra förhandlingsläge och Du kan slippa de flesta avgifter och ränta - ring och förhandla med fordringsägaren erbjud dem 40 och förhandla upp till 50ish sen boooOooom färdig
Citera
2019-01-15, 22:05
  #38
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Sebastiano
En skuld du inte betalat på flera år som du kan erbjuda dig att betala i ett svep ger dig ett otroligt bra förhandlingsläge och Du kan slippa de flesta avgifter och ränta - ring och förhandla med fordringsägaren erbjud dem 40 och förhandla upp till 50ish sen boooOooom färdig

haha alltså har flera enskilda mål som ger den totala summan av 50-70k ish. Kan kolla exakta summan.
vore grymt om jag kunde betala in direkt allt minus räntorna (men går detta ens att ta bort räntorna?)

får också mer och mer tanken att bara betala skitet vore sån befrielse, förstår ännu inte detta med kontakta fodringsägare men inte KFM, fodringsägare lär väl vara personen/företaget jag är skyldig cashen? Eller?
Citera
2019-01-15, 22:10
  #39
Medlem
Sebastianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amecce
haha alltså har flera enskilda mål som ger den totala summan av 50-70k ish. Kan kolla exakta summan.
vore grymt om jag kunde betala in direkt allt minus räntorna (men går detta ens att ta bort räntorna?)

får också mer och mer tanken att bara betala skitet vore sån befrielse, förstår ännu inte detta med kontakta fodringsägare men inte KFM, fodringsägare lär väl vara personen/företaget jag är skyldig cashen? Eller?

KFM bara handlägger och har inte befogenhet att reducera kravet.

Kontakta varje fordringsägare och säg att du kan tänka dig att betala detta om du får möjligheten att reducera summan/att du kan betala en del av dina skulder men inte alla skulder, ger dem dig en rättvis deal väljer du o betala till dem istället för dem andra du ör skyldig pengar.

Du kan spara massa cash om du förhandlar lite taktiskt med dem.

Sätt dig i deras sits - de har en fordran de mer eller mindre gett upp inga pengar har kommit in på flera år, noll, nu kan dem plötsligt Få en stor del av pengarna? Ja tack.

Allt är mer än inget.

Sen är det bra o Veta hur skulder fungerar, dem säljs vidare till inkassobolag etc, varje fång dem säljer en skuld säljer dem den för mindre än den är värd, mycket mindre.

Kan du betala femti procent är det mycket bättre än o sölja den för 20%

Allt handlar om pengar pengar pengar dem vill ha pengar - få dem att ta dealen genom att få dem och förstå att detta är bästa sätter för dem att få mest möjlig pengar
Citera
2019-01-15, 22:30
  #40
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Sebastiano
KFM bara handlägger och har inte befogenhet att reducera kravet.

Kontakta varje fordringsägare och säg att du kan tänka dig att betala detta om du får möjligheten att reducera summan/att du kan betala en del av dina skulder men inte alla skulder, ger dem dig en rättvis deal väljer du o betala till dem istället för dem andra du ör skyldig pengar.

Du kan spara massa cash om du förhandlar lite taktiskt med dem.

Sätt dig i deras sits - de har en fordran de mer eller mindre gett upp inga pengar har kommit in på flera år, noll, nu kan dem plötsligt Få en stor del av pengarna? Ja tack.

Allt är mer än inget.

Sen är det bra o Veta hur skulder fungerar, dem säljs vidare till inkassobolag etc, varje fång dem säljer en skuld säljer dem den för mindre än den är värd, mycket mindre.

Kan du betala femti procent är det mycket bättre än o sölja den för 20%

Allt handlar om pengar pengar pengar dem vill ha pengar - få dem att ta dealen genom att få dem och förstå att detta är bästa sätter för dem att få mest möjlig pengar

Du verkar kunna en del jag kan däremot inget,

Så har en del enskilda mål några stycken.

Ser bara en totalsumma, men fått en gång ett papper hem med summor för varje enskild mål, om jag kontaktar personen jag är skyldig pengar och erbjuder tex 7000 direkt nu ist för 9000, hur är processen? Bara för jag swishar nån privat tex löses ju väl inte min skuld på kronofogden eller?

Förstår inget ber om ursäkt försöker fatta grejen
Citera
2019-01-15, 22:36
  #41
Medlem
Sebastianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amecce
Du verkar kunna en del jag kan däremot inget,

Så har en del enskilda mål några stycken.

Ser bara en totalsumma, men fått en gång ett papper hem med summor för varje enskild mål, om jag kontaktar personen jag är skyldig pengar och erbjuder tex 7000 direkt nu ist för 9000, hur är processen? Bara för jag swishar nån privat tex löses ju väl inte min skuld på kronofogden eller?

Förstår inget ber om ursäkt försöker fatta grejen

Har en del skulder och har jobbat med indrivning också.

Be KFM om en list på dina fordringsägare.

Kontakta dem var för sig berätta att du har vart skyldig dem och massa andra pengar länge men vill nu göra rött för dig och betala så mkt av dina skulder som möjligt.

Förhandla med var och en genom att säga att du fått ett arv eller varsomhelst, vunnit cash typ, sen säger du att du vill betala men kan inte betala alla, du vill gärna betala just dem men det kommer bror på vad för deal vi kan göra, kan ni sänka min skiuld om jag cashar allt i ett svep?

Nästan alla kommer säga ja och ge ett erbjudande mot direkt betalning
Du får då en slutfaktura med ocr som vanligt och när det ör betalt kan du informera KFM om att du fixat det med foreringsägaren och KFM lägger då ned ärendet mär det är bekräftar


Viktigt att du pratar med rätt person hos din fordringsägare, dem har ofta en juridisk avdelning som jobbar med skulder som är svåra att kräva in/tagit lång tid
Citera
2019-01-16, 00:14
  #42
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Sebastiano
Har en del skulder och har jobbat med indrivning också.

Be KFM om en list på dina fordringsägare.

Kontakta dem var för sig berätta att du har vart skyldig dem och massa andra pengar länge men vill nu göra rött för dig och betala så mkt av dina skulder som möjligt.

Förhandla med var och en genom att säga att du fått ett arv eller varsomhelst, vunnit cash typ, sen säger du att du vill betala men kan inte betala alla, du vill gärna betala just dem men det kommer bror på vad för deal vi kan göra, kan ni sänka min skiuld om jag cashar allt i ett svep?

Nästan alla kommer säga ja och ge ett erbjudande mot direkt betalning
Du får då en slutfaktura med ocr som vanligt och när det ör betalt kan du informera KFM om att du fixat det med foreringsägaren och KFM lägger då ned ärendet mär det är bekräftar


Viktigt att du pratar med rätt person hos din fordringsägare, dem har ofta en juridisk avdelning som jobbar med skulder som är svåra att kräva in/tagit lång tid

Hängde med i gamet fram tills Viktigt att du pratar med rätt person hos din fodringsägare, det är väl namnet som står på personen på listan där och vilken summa t.ex Exempel 7000kr Exempel är då namnet.

Eller har jag fel?

Så det är med ocr + slutfaktura jag pay, och inget swish och privat överföring då?
Citera
2019-01-16, 00:26
  #43
Medlem
Sebastianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amecce
Hängde med i gamet fram tills Viktigt att du pratar med rätt person hos din fodringsägare, det är väl namnet som står på personen på listan där och vilken summa t.ex Exempel 7000kr Exempel är då namnet.

Eller har jag fel?

Så det är med ocr + slutfaktura jag pay, och inget swish och privat överföring då?

Informationen jag gett gäller vid skulder till företag/inkassobolag.

Med rätt person där menar jag en handläggare med ansvar och inte tex en kundservicebitch.

Privata skulder är jag dåligt informerad om och om det ör fallet rekommenderar jg dig att ringa KFM och fråga allmänt och hypotetiskt, utan att uppge personnr etc
Citera
2019-01-16, 01:46
  #44
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Sebastiano
Informationen jag gett gäller vid skulder till företag/inkassobolag.

Med rätt person där menar jag en handläggare med ansvar och inte tex en kundservicebitch.

Privata skulder är jag dåligt informerad om och om det ör fallet rekommenderar jg dig att ringa KFM och fråga allmänt och hypotetiskt, utan att uppge personnr etc

Exakt haha vill inte få ögonen på mig Inte än iaf.

Så tänker ringa dolt nr och ställa lite allmänt bara
Citera
2019-01-16, 03:46
  #45
Medlem
Sebastianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amecce
Exakt haha vill inte få ögonen på mig Inte än iaf.

Så tänker ringa dolt nr och ställa lite allmänt bara

Noja inte röven av dig dem har inte resurser att sätta igång en förundersökning och kolla upp ditt nummer och det ena och det andra det är trötta kundservicefolk du snackar med

Så länge du inte ger dem ditt personnummer och skryter om att du fått in massa cash på kontot är du lugn
Citera
2019-01-16, 04:44
  #46
Medlem
Nu kan jag ingenting om det hära men om du ska börja jobba i Februari får du nog skynda dig hur du nu ska göra oavsett, betala allt eller avbetalning för så fort KFM får reda på att du jobbar (vilket de väl lär få reda på i februari, mars någon gång) så kommer de ju göra den där utmätningen och se att du har pengar.
Citera
2019-01-16, 10:09
  #47
Medlem
Med den nya AGIn så tror jag allt blir annorlunda. Så fort man jobbar så är arbetsgivaren from 190101 skyldig att redovisa allt på individnivå. Det är ungefär som kontrollbeskedet man skickade in 1 gång om året innan, nu görs det varje månad.
Detta går direkt till skattemyndigheten som jag antar samarbetar med övriga myndigheter.
På detta vis ska det bli lättare för staten att kontrollera att bidrag inte plockas ut fel m.m. Jag antar att detta även går till kronofogden som i sin tur då meddelar utmätning på lönen.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback