2019-01-15, 21:23
Medlem
KarlFarbmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Jag har blivit äldre och hller samma värderingar som för 10 år sedan i mångt och mycket. Bla det här. Dessutom förstör barnafödande den vackra kvinnokroppen.

men ni cucks kan ju slurpa håriga fittor så håller jag mig till de rakade/vaxade tack.

Nu pratar jag om människor som har sunda värderingar från början, jag räknar inte dig dit.
Citera
2019-01-15, 21:26
Medlem
-Andreas-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kniv-Yxa
6 anledningar till att du inte ska raka ditt könshår

Att raka bort sitt könshår är en relativt ny trend som fått sitt stora genombrott på grund av porren.

Och trots att det inte fyller någon medicinsk funktion så fortsätter vi.

Här är 6 anledningar till att du ska låta bli (om du vill).

1. Hudproblem
Att ansa sig där nere kan leda till flertalet hudproblem. Vid rakningen öppnas hårsäckarna och blir mer mottagliga för bakterier och infektion. Dina hårsäckar kan alltså bli inflammerade. Om du måste raka dig så undvik tvål och använd hellre en mer fuktgivande rakgel. Rakhyveln bör också vara ny, alternativt väl rengjord.

2. Inte mer hygieniskt.
Många får för sig att det är mer hygieniskt att raka sitt könshår. Området har visserligen en massa svettkörtlar som kan bidra till en frän doft, men kom ihåg att ditt könshår inte är mer ohygieniskt än något annat på din kropp. Så länge du tvättar dig regelbundet kommer allt vara fräscht.

3. Dyrt!
När du rakar ditt kön är det som sagt extra viktigt med en ren alternativt en helt ny hyvel. Något som kan bli väääldigt dyrt i längden.

4. Könssjukdomar
Det finns faktiskt forskning som antyder att välrakade kön också är mer mottagliga för könssjukdomar. En anledning kan förstås vara att de som rakar sitt kön också är mer sexuellt aktiva. Men faktum kvarstår att det finns en rad problem. När håret försvinner blir det mer direktkontakt hud mot hud vilket skapar friktion. Detta kan också öka risken. Om du redan har en könssjukdom kan rakning dessutom göra den värre.

5. Sexlivet kan påverkas
För några år sedan gick den norske läkaren Ole Fyrand ut i norsk radio och röt till mot trenden om intimrakning. Han menade bland annat att könshår sänder signaler till hjärnan som är viktiga för att uppnå orgasm. I samma program konstaterade sexualrådgivaren Margrete Wiede Aasland som att det är bevisat att kroppslukt påverkar sexuell upphetsning.

6. Alla gillar det inte
Har du fått för dig att män ogillar könshår på kvinnor? Kom då ihåg att du bestämmer över din egen kropp. Vill du raka dig ska det vara av egen vilja. Många män gillar nämligen en ordentlig "buske". Det är en smaksak helt enkelt.
Exakt, bra kommentarer.

Det borde printas o klistras fast i varje shopping galleria, stadsbibliotek o socialkontor + BUP. Rätt av.

Lite att plocka med ska finnas, inte blank rakat som små barn. Usch.

Edit;
Egentligen, borde det där stå i användar-avtalet i Tinder, som krav.
Ingen könshår = GTFO. Stick o odla.
Senast redigerad av -Andreas- 2019-01-15 kl. 21:35.
Citera
2019-01-15, 21:48
Medlem
Jag gillar håriga fittor så hoppas ni slutar att raka er.
Citera
2019-01-15, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av runkbog
Det är väl mer regel än undantag att kvinnor rakar sina fittor när de är ute på marknaden så att säga. Men hur blir det när ni har man och barn? Gubben vill väl förstås att ni ska fortsätta raka fittan men man undrar ju vad en renrakad fitta sänder för signaler till ens barn.
Berätta hur ni tänker kring detta och jag välkomnar varmt bilder!

Vad innebär Ute på marknaden? Varför antar du att alla män vill ha rakad fitta och att alla kvinnor rakar fittan? Jag rakar mig inte och mina partners har aldrig haft något emot det, kanske förvånad första gången men därefter snarare mer upphetsad över det. Hade min man väldigt gärna velat att jag rakade mig hade jag antagligen gjort det ibland men som sagt aldrig varit med om att någon föredragit det.
Citera
2019-01-15, 21:55
Medlem
Totalycrazys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bull-shit
Vad innebär Ute på marknaden? Varför antar du att alla män vill ha rakad fitta och att alla kvinnor rakar fittan? Jag rakar mig inte och mina partners har aldrig haft något emot det, kanske förvånad första gången men därefter snarare mer upphetsad över det. Hade min man väldigt gärna velat att jag rakade mig hade jag antagligen gjort det ibland men som sagt aldrig varit med om att någon föredragit det.
Tvättar du nedre håret med schampo?
Mjäll?
Citera
2019-01-15, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Totalycrazy
Tvättar du nedre håret med schampo?
Mjäll?

Varför skulle det behövas? Du har aldrig haft könshår?
Citera
2019-01-15, 22:05
Medlem
Stark-Fisklukts avatar
Citat:
Att raka bort sitt könshår är en relativt ny trend som fått sitt stora genombrott på grund av porren.
.
Fake news, det rakades fittor redan i antikens Egypten.
Bara unga människor och idioter tror att varje situation de får uppleva är så jävla unik, trots att de i många fall upprepats gång på gång genom historien.
Citera
2019-01-15, 22:13
Medlem
Totalycrazys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bull-shit
Varför skulle det behövas? Du har aldrig haft könshår?

Eh såklart jag haft. Då måste det också tvättas.
Citera
2019-01-15, 22:18
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stark-Fisklukt
Fake news, det rakades fittor redan i antikens Egypten.
Bara unga människor och idioter tror att varje situation de får uppleva är så jävla unik, trots att de i många fall upprepats gång på gång genom historien.

Japp - och just det visar hur primitiv seden är! Läste om en tradition bland arabiska bosättare i Palestina, muslimer alltså. Vet inte om det är lokalt eller om det är så bland muslimer i hela Mellanöstern. I alla fall - inför bröllopet så tar BRUDENS MOR bort dotterns könshår... Helt sinnessjukt!
Citera
2019-01-15, 22:31
Medlem
Lundellins avatar
Jaja, vi har ju ett folk som dör ut och döttrar som våldtas men detta är viktigare?

Pucko
Citera
2019-01-15, 23:11
Medlem
Incendios avatar
Jag upplever inte att det är mer regel än undantag att raka underlivet, inte bland yngre i alla fall. Många unga tycker att det är "så 90-tal" med helrakning och unga idag är dessutom mer upplysta om intimhälsa. Sedan går det såklart trender i allt.
Jag rakade mig bara en kirt period i tonåren tills jag fattade hur dumt det var att göra något av ingen anledning och för ingens skull alls.
Citera
2019-01-15, 23:48
Medlem
Mr.Wolfs avatar
Citat:
6 anledningar till att du inte ska raka ditt könshår

Och trots att det inte fyller någon medicinsk funktion så fortsätter vi.

Här är 6 anledningar till att du ska låta bli (om du vill).

1. Hudproblem
Att ansa sig där nere kan leda till flertalet hudproblem. Vid rakningen öppnas hårsäckarna och blir mer mottagliga för bakterier och infektion. Dina hårsäckar kan alltså bli inflammerade. Om du måste raka dig så undvik tvål och använd hellre en mer fuktgivande rakgel. Rakhyveln bör också vara ny, alternativt väl rengjord.

2. Inte mer hygieniskt.
Många får för sig att det är mer hygieniskt att raka sitt könshår. Området har visserligen en massa svettkörtlar som kan bidra till en frän doft, men kom ihåg att ditt könshår inte är mer ohygieniskt än något annat på din kropp. Så länge du tvättar dig regelbundet kommer allt vara fräscht.

3. Dyrt!
När du rakar ditt kön är det som sagt extra viktigt med en ren alternativt en helt ny hyvel. Något som kan bli väääldigt dyrt i längden.

4. Könssjukdomar
Det finns faktiskt forskning som antyder att välrakade kön också är mer mottagliga för könssjukdomar. En anledning kan förstås vara att de som rakar sitt kön också är mer sexuellt aktiva. Men faktum kvarstår att det finns en rad problem. När håret försvinner blir det mer direktkontakt hud mot hud vilket skapar friktion. Detta kan också öka risken. Om du redan har en könssjukdom kan rakning dessutom göra den värre.

5. Sexlivet kan påverkas
För några år sedan gick den norske läkaren Ole Fyrand ut i norsk radio och röt till mot trenden om intimrakning. Han menade bland annat att könshår sänder signaler till hjärnan som är viktiga för att uppnå orgasm. I samma program konstaterade sexualrådgivaren Margrete Wiede Aasland som att det är bevisat att kroppslukt påverkar sexuell upphetsning.

6. Alla gillar det inte
Har du fått för dig att män ogillar könshår på kvinnor? Kom då ihåg att du bestämmer över din egen kropp. Vill du raka dig ska det vara av egen vilja. Många män gillar nämligen en ordentlig "buske". Det är en smaksak helt enkelt.
Relativt ny grej? När vargen började skända tjejer i mitten av 80 talet så var det rakat då med, snart påstår du väl att ATM är ett nytt påfund också?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in