2019-01-15, 10:52
Medlem
Reser jorden runt sedan 2 år tillbaka. Saknar fast adress i Sverige å tänkte förnya mitt pass i Hong Kong i veckan. Ambassaden som jag har möte med i morgon vill att jag fyller i Uppgifter för prövning av svenskt medborgarskap. Vad är syftet med blanketten? Jag har ju redan ett *giltigt pass? Eftersom jag saknar fast adress i Sverige så kan jag inte fylla i hälften av uppgifterna i blanketten. Går de bra att fylla i sin senaste bostadsadress?

*Passet går ut om 3 år men är fullt. Behöver ett nytt pass för att kunna ansöka om visum till Kina.
Citera
2019-09-04, 21:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nerxi
Reser jorden runt sedan 2 år tillbaka. Saknar fast adress i Sverige å tänkte förnya mitt pass i Hong Kong i veckan. Ambassaden som jag har möte med i morgon vill att jag fyller i Uppgifter för prövning av svenskt medborgarskap. Vad är syftet med blanketten? Jag har ju redan ett *giltigt pass? Eftersom jag saknar fast adress i Sverige så kan jag inte fylla i hälften av uppgifterna i blanketten. Går de bra att fylla i sin senaste bostadsadress?

*Passet går ut om 3 år men är fullt. Behöver ett nytt pass för att kunna ansöka om visum till Kina.

Nu var det i början av året sedan du öppnade denna tråd men din frågeställning känns rätt besvara när jag såg det av en tillfällighet.

För svenska medborgare bosatta i utlandet är svensk utlandsmyndighet som ambassader och vissa konsulat passmyndighet och syftet med medborgarskapsutredningen är att få vetskap hur länge den sökande vistats i respektive land.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in