• 1
  • 2
2019-01-15, 10:31
Medlem
http://www.bt.se/boras/en-anhallen-f...soket-pa-gota/

Borås tidning rapporterar:

En person blev knivskuren på Göta på måndagsförmiddagen.
Senare under dagen anhölls en man i 40-årsåldern.
– Han är misstänkt för försök till mord, säger Claes Lindberg, chef för Grova brott vid Boråspolisen.
En stund efter knivskärningen, som inträffade vid 10-tiden i går förmiddag, hämtades två personer in till förhör. En av dem släpptes efteråt, den andra anhölls.

Den anhållne är en man i 40-årsåldern och är känd av polisen sedan tidigare.

Polisen har sedan händelsen varit förtegen om omständigheterna kring mordförsöket. Det man berättat är att en man i 40-årsåldern själv larmade om att han blivit knivskuren på Göta. Polisen misstänkte i går att brottet kan ha inträffat utanför mannens bostad, då man hittat blodspår på annan plats.

– Jag går inte in på några detaljer. Vi håller på att utreda det just nu, säger Claes Lindberg.

En brottsplatsundersökning påbörjades under måndagen. I övrigt är det sedvanliga utredningsåtgärder som vidtas, menar Lindberg.

– Vi håller förhör, gör tekniska undersökningar och analyserar det vi har.

Senast vid lunchtid på fredag måste åklagare besluta om mannen ska begäras häktad.

Någon som vet något? Det ser ut att vara vid Moldegatan/Vejlegatan på Göta.
Den enda jag känner till i de området är M*tt*** St**b*rg. Kan det vara han?
Citera
2019-01-18, 13:20
Medlem
Ny artikel i BT idag. Där det framgår att MGM nu är häktad. De båda, MGM och BO, känner varann sen tidigare och ingår i samma kretsar. Någon som vet vilka det rör sig om?
Citera
2019-01-19, 03:19
Medlem
Försökt få info med om detta och fick upp M*tt*as S*ten*er* i skallen när jag läste det men fick bekräftat att det är han det handlar om iallafall, sen vet jag inte vem MGM är än tyvärr
Senast redigerad av danyking 2019-01-19 kl. 03:26.
Citera
2019-01-22, 15:25
Medlem
Han flippa utan att ha en riktig anledning. Killen ville snacka och visa respekt men blev huggen för killen är ej i balans. Tråkig historia detta.
Citera
2019-01-22, 17:23
Medlem
Matt*as St*nberg. Är det han som har en "Bad Boy"-tatuering på halsen?
Citera
2019-01-22, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheContender
Han flippa utan att ha en riktig anledning. Killen ville snacka och visa respekt men blev huggen för killen är ej i balans. Tråkig historia detta.

Vem flippa på vem?
Citera
2019-01-27, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheContender

Vill du utveckla?
Citera
2019-02-19, 18:19
Medlem
http://www.bt.se/boras/en-man-i-40-a...dadet-pa-gota/

En urartad konflikt mellan två bekanta resulterade i att en man blev huggen med en machete i mitten av januari. Nu åtalas en boråsare i 40-årsåldern för grov misshandel.
I mitten av januari höggs en man från Borås i ett trapphus på Göta med ett nästan 60 centimeter långt ”macheteliknande” vapen. Strax därefter anhölls en boråsare misstänkt för dådet.

Offret för attacken kunde själv larma ambulans och blev efter en tid på sjukhus utskriven.

– Han hade en väldig tur, hugget tog inte allvarligt och gick inte in i bukhålan, sa kammaråklagare Ragnhild Brogren till BT efter häktningsförhandlingen.

De båda männen är bekanta och bor i närheten av varandra. Vid ett tidigare tillfälle ska den åtalade ha riktat en pistol mot huvudet på offret. Det är denna händelse som ska vara upprinnelsen till machetedådet.

I förundersökningen framkommer att den misstänkte mannen först införskaffat vapnet för att skrämma den andre mannen men efter att offret vid upprepade tillfällen sökt upp honom i hans lägenhet blev utloppet ett annat.

Vid det sista hembesöket ska han enligt åtalet ha huggit offret så att han fick en tio centimeter djup stickskada i sidan av buken. Han nekar dock till hugget men erkänner olaga hot.

– Han var helt konstig på piller och amfetamin när han knackade på och sen hände något. Jag vet inte om han skulle förbi mig eller ge mig en smäll så han har antagligen kommit åt kniven. Det var bara tio sekunders händelseförlopp, säger den åtalade mannen i förhör med polisen.

Männen beskyller i förhör varandra för narkotikamissbruk som vid olika tillfällen har lett till psykotiska episoder och aggressivitetsproblem.

Offret för macheteattacken uppger dessutom flera gånger att han inte vill hamna i onåd med den misstänkta. Det var för att lugna den upptrappade konflikten mellan männen som han besökte lägenheten där han sedan fick sina skador.
Citera
2019-03-11, 08:07
Medlem
Någon som vet namnen på BO och GM här?
Citera
2019-04-22, 14:13
Medlem
mimikryys avatar
Äckelpäckel GM St*nberg !! Riktig tjackluffare som älskar å vifta med kniv och släpper lös sin hund på folk titt som tätt
Skönt att han e borta från gatan
Citera
2019-04-22, 14:43
Medlem
Var det inte en skjutning som ägde rum för något år sen exakt vid de husen där Matt*as bor?
Citera
2019-04-22, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mimikryy
Äckelpäckel GM St*nberg !! Riktig tjackluffare som älskar å vifta med kniv och släpper lös sin hund på folk titt som tätt
Skönt att han e borta från gatan

Vem är B.O? Vet du det?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här